• mrsJR

    Vi som går powerwalks!

    Sanna2010 skrev 2010-05-11 20:32:31 följande:
    Jag har hund så jag går powerwalkar varje dag! Försöker variera med olika rundor å så! Kämpa på tjejer!
    Här är en till hundägare som också går powerwalks varje morgon. Hunden gör att man inte slipper undan, han måste ju ändå ut en timme brukar vi gå, det är en av mina absoluta favoritstunder på dagen.
  • mrsJR

    Har en Cavalier King Charles spaniel. Han är i unghundsstadiet just nu så powerwalks är ett väldigt bra sätt för honom att göra av med all sprudlande energi  


     


    Vad har du för hund?

  • mrsJR

    Är bara inte alltid så kul när hunden kommer och vill gå på långpromenad klockan sex på helmorgnarna. Kan de inte lära sig att skilja på vardag och helg

  • mrsJR

    Vi kör mer på stänga sovrumsdörrs-varianten, den brukar funka men man måste ju fortfarande gå upp ur sängen

  • mrsJR

    Ett bra tips är att hitta någon att gå tillsammans med så att man kan peppa varandra när det känns tungt. 


    Jag går en timme varje morgon, sen kör jag på gymmet eller klasser 5 gånger i veckan men jag är en sån som mår dåligt om jag inte får röra på mig så motivationen är inget problem. Har man det inte "inbyggt" som jag så är det bra att försöka hitta något specifikt mål att sikta på, t.ex. tänka på hur man kommer se ut i brudklänningen. Försök bara hitta något annat mål efter bröllopet så att inte motivationen försvinner, en bra hälsa är en livsinvestering och en bra försäkring mot sjukdomar

  • mrsJR
    Maxiander skrev 2010-05-12 08:32:08 följande:
    Hihi synd att min vovve gärna rastat INNAN min/vår powerwalk... :( Hon är så litetn och efter hennes patellaluxationsoperation så klarar hon inte Djurgåreden runt i tempo eller motsvarande... men om man går i mindre tempo skuttar hon gärna med :)
    Usch, stackars vovve, knäledsproblem är inte kul, varken för hund eller människa. Annars är ju inte storleken på hunden särskilt avgörande, vår hund är inte heller stor men han kan ändå vara ute och gå i 1,5 timme och fortfarande ha energi kvar för att leka när man kommer hem  
  • mrsJR

    I morse följde min blivande man med på powerwalk för första gången. Jag blev nästan chockad när det första han frågade i morse var om vi skulle ut och gå? Jag hade knappt öppnat ögonen så trodde jag drömde  


    Hur som helst var det väldigt mysigt att gå tillsammans så tidigt, vi brukar annars bara gå tillsammans på helgerna och kanske någon gång på kvällen ibland. Det var en helt underbar solig morgon, får se om han är på i morgon igen


     

Svar på tråden Vi som går powerwalks!