• bobods

    Sluta twittra på BT!

    Vad kommer det sig att det finns så många foruminlägg som inte baseras på diskussionsfrågor utan istället används som blogg eller twitter? 


    Inlägg som handlar om var man befinner sig i planeringen, vad man gjorde igår, vad man ska göra imorgon och vad mamma sa i telefon när vi pratade sist. 


    Jag tycker att om man startar upp ett nytt foruminlägg så ska det vara för att man kommit på en diskussionsfråga - helst där man redan letat efter svaret på BT, google eller här i forumet utan att finna något svar.


    Jag har inte för vana att störa mig på saker, och är väldigt öppen när det gäller hur man ska ha sitt bröllop, men jag tycker var sak har sin plats. 


    Är det fler som tänkt på det här?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 09:05
    Vill tillägga att jag inte syftar på alla inlägg som är personliga, som slutar med "hur tänker ni kring det här med...".
    Inget fel i att vara personlig på BT, men det ska vara av en anledning.
  • Svar på tråden Sluta twittra på BT!
  • bobods

    Hahhahaaa! Ja kära nån. Stora ord och svåra ord blev plötsligt samma sak...


    Nu har den här tråden självdött, som du förutspådde Lara.


    Tack och hej!

  • lillalyckan

    Ja, att inläggen överhuvudtaget ska gå att svara på är väl ändå inte att kräva för mycket... Jag håller väl med er men ändå inte... Eller jo, jag håller mest med men ibland tycker jag att "onödiga" trådar kan vara lite underhållande. Däremot fattar inte jag det roliga i "lek"-trådar... Och det där med rubrikerna kan nog alla skriva under på...


    bobods skrev 2010-04-29 22:46:34 följande:
    Diskussionen är igång, eller hur? Visst självdör onödiga trådar väldigt fort, och jag har inte sagt att jag går omkring och är förbannad över sånna här småsaker. I kommentarerna har vi kunnat skratta åt dom och det är ingen som är arg här. "Värdig att diskutera under mina premisser"... Det var väldigt vilka stora ord, jag tycker inte jag har några jättestora krav, önskar bara att inlägg i ett forum bygger på något som man kan svara på.  
  • Rufsas

    Lara C.


    Jag betackar mig sådan kommentarer fortsättningsvis. Kan du inte diskutera på en högre nivå så kanske det är du som ska "skaffa dig ett liv". Ett liv där hyfs och artighet är en del av vardagen.

  • fiffen
    Rufsas skrev 2010-04-30 07:24:38 följande:
    Lara C. Jag betackar mig sådan kommentarer fortsättningsvis. Kan du inte diskutera på en högre nivå så kanske det är du som ska "skaffa dig ett liv". Ett liv där hyfs och artighet är en del av vardagen.
    håller med om rubriksbetäckningen...

    ...och även inlägget jag citerat ovan. kan man inte hålla sina disskusioner på en värdig nivå utan måste börja med skitkastning är det bättre att dra sig ur i tid :)


  • fibobs

     


    Rufsas skrev 2010-04-30 07:24:38 följande:
    Lara C. Jag betackar mig sådan kommentarer fortsättningsvis. Kan du inte diskutera på en högre nivå så kanske det är du som ska "skaffa dig ett liv". Ett liv där hyfs och artighet är en del av vardagen.

    Håller med!
    Men man får alltid räkna med några som inte riktigt kan uttrycka sig med respekt. Vi lever i en fri värld och man får säga vad man vill...men kanske med respekt för andra. Påhopp kommer man ingen vart med...

    Jaha, nu la jag mig i men jag lovade mig själv att inte göra det{#lang_emotions_sealed}
    Nåväl, go vänner.....trevlig valborg på er!
    {#lang_emotions_kiss}

  • miaik

    Och jag håller också med dig Rufsas, men du verkar ju ha allmänt god smak

  • Rufsas
    miaik skrev 2010-04-30 22:06:01 följande:
    Och jag håller också med dig Rufsas, men du verkar ju ha allmänt god smak
    Ha ha, tack men va?! God smak vet jag inte, men tycker jag något så säger jag det.
  • Dejli

    Borde kanske finnas en kategori som heter "Småprat". Och också en funktion där man kan välja att inte visa vissa kategorier under "Senaste inläggen" (som alltid är den sida jag scrollar igenom).


     


    Och ang. varumärken som blir begrepp... korrekt, kanske inte, men inte helt ovanligt... rollerblades som någon nämnde. Att "googla" något är väl väldigt mkt enklare att säga än att "söka efter något på internet". Twitter vet ju de flesta som rör sig på nätet vad det är nuförtiden, ordet microblogg kräver nog en förklaring för många som inte vet vad det handlar om...

  • miaik

    Rufsas:

    Jag såg dina drömskor i ditt galleri, det råkar vara mina drömskor också

Svar på tråden Sluta twittra på BT!