• bobods

    Sluta twittra på BT!

    Vad kommer det sig att det finns så många foruminlägg som inte baseras på diskussionsfrågor utan istället används som blogg eller twitter? 


    Inlägg som handlar om var man befinner sig i planeringen, vad man gjorde igår, vad man ska göra imorgon och vad mamma sa i telefon när vi pratade sist. 


    Jag tycker att om man startar upp ett nytt foruminlägg så ska det vara för att man kommit på en diskussionsfråga - helst där man redan letat efter svaret på BT, google eller här i forumet utan att finna något svar.


    Jag har inte för vana att störa mig på saker, och är väldigt öppen när det gäller hur man ska ha sitt bröllop, men jag tycker var sak har sin plats. 


    Är det fler som tänkt på det här?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 09:05
    Vill tillägga att jag inte syftar på alla inlägg som är personliga, som slutar med "hur tänker ni kring det här med...".
    Inget fel i att vara personlig på BT, men det ska vara av en anledning.
  • Svar på tråden Sluta twittra på BT!
  • bobods

    Jag håller helt med dig. Jag har helt slutat läsa inlägg som heter HJÄLP, PANIK, ARG IDAG, ÅH NEJ och allt vad man kan komma på.

  • bobods

    Jag snackar också av mig - i Augustitråden och i Karlstadbrudar  

  • bobods
    Rufsas skrev 2010-04-29 10:57:31 följande:
    Bra, då avses alltså inte dessa chattrådar som de du irriterar dig på eller hur? Det gör de inte för mig iaf. Utan det är just dessa Hjääääälp-trådar som jag menar.
    Helt riktigt!
  • bobods
    Heloise skrev 2010-04-29 11:10:45 följande:
    Fast man behöver ju inte läsa trådar som man stör sig på och ett forum är till för alla som är medlemmar. Jag till exempel, stör mig på gnälliga trådar som den här, men inte startar jag en tråd om det...
    Hahaa, good point!
  • bobods

    Jag tror många av er har missförstått vad jag menar i TS. Jag tycker också det kan vara roligt att läsa om olika dilemman - men det ska vara något som är värt att försöka hjälpa till med. 


    Jag syftar på inlägg som t.ex. det här: 


    www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3736645.html


    Vad ska man svara på det inlägget liksom?

  • bobods

    Ojsan, jag undrar om Lara C har läst alla kommentarer i den här tråden?


    Alla vi som har kommenterat älskar BT, varför skulle vi annars vara här?

  • bobods

    Hmm, ja, t.ex. den länken jag skrev i nr 17.


    Men det är okej, jag tycker folk ska få skriva vad dom vill, men än en gång - det ska vara tydliga titlar så vi som inte är intresserade helt enkelt kan låta bli att läsa. 

  • bobods

    Diskussionen är igång, eller hur?


    Visst självdör onödiga trådar väldigt fort, och jag har inte sagt att jag går omkring och är förbannad över sånna här småsaker. I kommentarerna har vi kunnat skratta åt dom och det är ingen som är arg här. "Värdig att diskutera under mina premisser"... Det var väldigt vilka stora ord, jag tycker inte jag har några jättestora krav, önskar bara att inlägg i ett forum bygger på något som man kan svara på.  

  • bobods

    Hahhahaaa! Ja kära nån. Stora ord och svåra ord blev plötsligt samma sak...


    Nu har den här tråden självdött, som du förutspådde Lara.


    Tack och hej!

Svar på tråden Sluta twittra på BT!