• bobods

Sluta twittra på BT!

Vad kommer det sig att det finns så många foruminlägg som inte baseras på diskussionsfrågor utan istället används som blogg eller twitter? 

Inlägg som handlar om var man befinner sig i planeringen, vad man gjorde igår, vad man ska göra imorgon och vad mamma sa i telefon när vi pratade sist. 

Jag tycker att om man startar upp ett nytt foruminlägg så ska det vara för att man kommit på en diskussionsfråga - helst där man redan letat efter svaret på BT, google eller här i forumet utan att finna något svar.

Jag har inte för vana att störa mig på saker, och är väldigt öppen när det gäller hur man ska ha sitt bröllop, men jag tycker var sak har sin plats. 

Är det fler som tänkt på det här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 09:05
    Vill tillägga att jag inte syftar på alla inlägg som är personliga, som slutar med "hur tänker ni kring det här med...".
    Inget fel i att vara personlig på BT, men det ska vara av en anledning.
  • Svar på tråden Sluta twittra på BT!
  • bobods
    Rufsas skrev 2010-04-29 10:57:31 följande:
    Bra, då avses alltså inte dessa chattrådar som de du irriterar dig på eller hur? Det gör de inte för mig iaf. Utan det är just dessa Hjääääälp-trådar som jag menar.
    Helt riktigt!
  • Heloise

Fast man behöver ju inte läsa trådar som man stör sig på och ett forum är till för alla som är medlemmar. Jag till exempel, stör mig på gnälliga trådar som den här, men inte startar jag en tråd om det...

• bobods
    Heloise skrev 2010-04-29 11:10:45 följande:
    Fast man behöver ju inte läsa trådar som man stör sig på och ett forum är till för alla som är medlemmar. Jag till exempel, stör mig på gnälliga trådar som den här, men inte startar jag en tråd om det...
    Hahaa, good point!
  • Skuggan

Överlag tycker jag att man gott kan starta trådar om praktiskt taget vad som hellst.
    Men då vill jag att det står i ämnesraden!

Står det bara tydligt vad ämnet är så kan man ju strunta i att läsa om man inte är intresserad av "Uppdatering av dagens planerande" eller "Bara så ni vet så har jag fixat XXXX idag".

Jag läser inte heller i tråden som heter "HJÄÄÄLP" eller "PANIK" "Hur gör jag nu" eller "Varför sa han så?"  eller liknande. (På samma sätt som jag inte läser "är jag gravid?-trådar eller är han otrogen på familjeliv)

• Rufsas
    Heloise skrev 2010-04-29 11:10:45 följande:
    Men det är ju just det jag menar med mitt första inlägg. Hade medlemmarna bara haft vett att döpa tråden så att man fattar "okej, det här är direkt ointressant för mig" så hade det inte varit ett sådant stort problem.
  • Moirie

Ett brittiskt bröllopsforum har löst det så att de har ett ämne som kallas "emotional support" för de som vill prata av sig och få råd gällande mer relationsriktade frågor eller sin egen psykiska hälsa. 

Personligen tycker jag det är intrssant att läsa om andras liv och dilemman och försöka ge råd. Jag är mindre intresserad av "hjälp mig hitta duken i specialfärgen x"

Men bättre rubriksättning skulle göra forumet mer lättnavigerat.

• bobods

Jag tror många av er har missförstått vad jag menar i TS. Jag tycker också det kan vara roligt att läsa om olika dilemman - men det ska vara något som är värt att försöka hjälpa till med. 

Jag syftar på inlägg som t.ex. det här: 

www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3736645.html

Vad ska man svara på det inlägget liksom?

• Rufsas
    bobods skrev 2010-04-29 20:08:11 följande:
    Jag tror många av er har missförstått vad jag menar i TS. Jag tycker också det kan vara roligt att läsa om olika dilemman - men det ska vara något som är värt att försöka hjälpa till med.  Jag syftar på inlägg som t.ex. det här:  www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3736645.htm... Vad ska man svara på det inlägget liksom?
  • snuttfia

Det vore bra om det fanns en mouse-over funktion. Alltså om man håller muspekaren på rubriken så kommer en liten ruta upp med början på inlägget så man kan se om det är intresant eller ej. Det finns på andra forum och är mycket praktiskt...

Annars tycker jag det bör finnas utrymme för båda typerna av trådar, det är ju bara att inte läsa det man inte är intresserad av. Precis som överallt annars på nätet :) Inget konstigt alls tycker jag...

• miaik

bobods skrev 2010-04-29 20:08:11 följande:
    Jag tror många av er har missförstått vad jag menar i TS. Jag tycker också det kan vara roligt att läsa om olika dilemman - men det ska vara något som är värt att försöka hjälpa till med.  Jag syftar på inlägg som t.ex. det här:  www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m3736645.htm... Vad ska man svara på det inlägget liksom?

Haha!
    Vaddå? Du har inget bra svar på det?
    Jag håller helt med dig TS. Sen blir jag galen på att vissa (typ 5 användare) startar nya trådar HELA tiden. Typ vad ska ni har för tema? vad ska ni inte ha för tema? vad bjuder ni på för drinkar? vad bjuder ni inte på för drinkar? är den här klänningen fin? är den här klänningen inte fin? vilken ring ska man välja? vilken ring ska man inte välja?
    osv.osv... och såklart med rubriken: PANIK! eller HJÄLP!

Svar på tråden Sluta twittra på BT!