• Manikos

    Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)

    Hejsan!

    Finns det fler som gifter sig på nyårsafton? Skulle vara kul att få och förhoppningsvis kunna ge några råd inför den stora kvällen! Kanske finns det redan en tråd jag kan få hoppa in i eller så skapar vi en nu!

  • Svar på tråden Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)
  • MajaMicke

    Jo jag vet.. jag har också tvekat på henne. Men nu håller jag alla tummar jag kan hitta för att det här går bra:)


    Hur har ni tänkt göra med jacka eller liknande? Jag skulle vilja ha en pälskappa eller iaf en pälsbolero (fejk såklart, nåt annat har jag inte råd med!), så fint på vintern! Några tips på var man kan hitta det?

  • Lindahl

    kolla in en sida som heter www.wed-shopping.com
    Där kan du hitta det mesta när det gäller fejkade pälskappor, jackor, boleros och capèr....har själv tittat där och blev lite sugen på en pälsjacka eller en pälsbolero med vid ärm....

  • Lindahl

    Jahapp....lite uppdatering....
    Nu e lokalen spikad så nu ska vi bara ber och kolla runt lite, mäta bord etc och allmänt fundera hur vi vill ha det....
    Ska även ringa till Hellkes och boka en tid för visning av vigselringar så vi får se vad som passar oss, alternativt designa en egen ring. Sen blir det rundor till Ikea etc och inbjudningskorten ska även färdigställas och skickas ut....inhandla frimärke....

    Maila och kolla upp med klänningen, och kolla med min frisör om han vill fixa hår och vad han vill ha för det...

  • Sarric

    Hej!

    Här kommer en till som (förhoppningsvis) ska gifta sig på nyår (= Min blivande och jag har ÄNTLIGEN kommit överens om ett datum och en tillställning som passade oss båda. Tyvärr så var det inte så roligt att berätta för våra föräldrar, min pappa är väl ganska negativt inställd till bröllop överhuvudtaget (det visste vi ju så det var ingen överraskning precis *s*), mamma tyckte att det var för ont om tid och svärmor deklarerade att hon inte kunde då för de har en skidstuga bokad då och har redan bokat om en gång så de kunde INTE ändra igen... Snacka om besvikelse...

    Så vi får väl se hur det blir, nyår 2010 eller nyår 2011...

  • min hemlighet

    Jag ansluter mig till ert gäng tror jag=)
    Vi har inte bokat än men satsar för fullt på att ha bröllopet första lördagen i januari
    (så det räknas nästan som nyårs afton=)) vi har inte fårr ut inbjudningskorten men min sambo sitter och jobbar på dem just nu, vi har inte heller bokat kyrka eller festlokal... klänningen har jag en vision om att kunna sy själv... så vi får se vart detta slutar=)

  • Lindahl

    Välkomna Sarric och min hemlighet!!!!
    Vad kul att ni oxå hittat hit....

    Vad tråkigt för dig Sarric med så negativt bemötande från era närmaste...många har oxå undrat varför vi väljer nyårsafton men vi tyckte att det var lite kul att slå ihop en nyårsfest med ett bröllop....

    min hemlighet: Vi bokade kyrkan redan i början av året och fick då höra att vi var ute i väldigt god tid, lokalen är nu preliminär bokad, vi ska bara ner och titta på den så vi har lite koll på hur bord etc ska ställas annars är det oxå klart....

  • Manikos

    Kul att ni planerar vidare här i tråden! Jag ligger nere lite med planeringen då vi ju flyttat fram bröllopet till nästa sommar men av ren nyfikenhet så är jag inne här och kikar

  • Lindahl

    Fortsätt vara nyfiken Manikos....det är bra för hälsan....*fniss*
    Håller er alla uppdaterade om vad som pågår...

  • Sarric

    Ja, det var ju inte så vi hade föreställt oss reaktionerna, men nu är det iaf klart att det BLIR i år. I helgen har vi klarat av ett barndop så nu är det bara bröllopsplanering som står på agendan (=

    Känner mig mest orolig för att många kommer att tacka nej pga andra planer på nyårsafton. Så vi vill försöka få ut inbjudningarna så fort som möjligt för att undvika det (=

  • Lindahl

     


    Sarric skrev 2010-06-28 11:42:44 följande:
    Ja, det var ju inte så vi hade föreställt oss reaktionerna, men nu är det iaf klart att det BLIR i år. I helgen har vi klarat av ett barndop så nu är det bara bröllopsplanering som står på agendan (=Känner mig mest orolig för att många kommer att tacka nej pga andra planer på nyårsafton. Så vi vill försöka få ut inbjudningarna så fort som möjligt för att undvika det (=

    Samma här med inbjudningarna...vill helst ha ut dom nu i slutet på juni/början på juli så allt går enligt planerna...men börjar tänka efter, inte ens jag själv har vetat i juli vad som ska hittas på till nyår...det får väl bli som det blir känns det som...

  • min hemlighet

    nu har vi bokat kyrkan....hjälp=)


    det gick iaf bra, var lite orolig att vi var sent ute men det var lugnt, bor ju i en liten håla så det är ju inte direkt rusning men efter vad man läst om andra som bokar ett år i förväg så vet man ju inte. sen har vi bestämt hur inbjudningskorten ska se ut - det är tredje gången vi bestämmer oss och jag hoppas verkligen vi får det att funka nuså vi kan skicka iväg dem nångång!


    hur har ni andra gjort, pysslat själva eller beställt färdiga? vi har pysslat själva, gjort fodral av svartmönstrad tapet och förseglat med guldsigill. det har varit klart länge nu - insidan som krånglat. men nu har vi bestämt oss för att lägga ett dubbelvikt papper (mini bok) i fodralet och framsidan ska se ut som en gammal bok. vitt tjockt papper med guldsizoflor som rygg och i hörnen, mitt på sitter en etikett med en bild på två sammanflätade ringar, ingen text alls. all info står i boken och där blir det troligtvis inte så mycket pynt... vad tror ni, blir det snyggt eller bara konstigt?

  • Lindahl

     


    min hemlighet skrev 2010-07-06 14:03:05 följande:
    nu har vi bokat kyrkan....hjälp=) det gick iaf bra, var lite orolig att vi var sent ute men det var lugnt, bor ju i en liten håla så det är ju inte direkt rusning men efter vad man läst om andra som bokar ett år i förväg så vet man ju inte. sen har vi bestämt hur inbjudningskorten ska se ut - det är tredje gången vi bestämmer oss och jag hoppas verkligen vi får det att funka nuså vi kan skicka iväg dem nångång! hur har ni andra gjort, pysslat själva eller beställt färdiga? vi har pysslat själva, gjort fodral av svartmönstrad tapet och förseglat med guldsigill. det har varit klart länge nu - insidan som krånglat. men nu har vi bestämt oss för att lägga ett dubbelvikt papper (mini bok) i fodralet och framsidan ska se ut som en gammal bok. vitt tjockt papper med guldsizoflor som rygg och i hörnen, mitt på sitter en etikett med en bild på två sammanflätade ringar, ingen text alls. all info står i boken och där blir det troligtvis inte så mycket pynt... vad tror ni, blir det snyggt eller bara konstigt?

    Tror det kan bli jättesnyggt...har själv pysslat ihop våra kort som går i vitt och silver med någon liten svart detalj på framsidan och några små dekorationsstenar på utsidan. Insidorna blir 2 stycken silvriga papper där det på vänstra sidan står ett litet rimmat stycke om oss och på högersidan står själva inbjudan. Har väl gjort lite scrapbooking-variant av det hela med dubbelhäftande tejp. Ska bara få de sista korten klara och få in de sista adresserna sen ska dom ut....

  • nasse75

    hej alla nyåsbrudar!


    jag är ny här och ska även jag gifta mej på nyårsafton!


    lokalen är klar, klänningen är köpt! om nån är ointresserad hittar ni den på www.party-line.dk/    klänning: 40005.


    föll för den direkt!


     


    vi ska ha tusen och en natt-tema. Min "bestwoman":)är inredningsdesigner o ska inreda lokalen enligt tema. det blir mycket lyktor ljus, sittpuffar, kuddhörna, vattenpipa, tyger. maten ska hoppeligen oxå bli arabiskinfluerad, troligtvis buffé.


    frissan är bokad. jag ska ha utsläppt hår med naturliga vågor/lockar (lite förlängningar för att få det tjockare) klänningen har ganska mycket bling på i skärningen så nöjer mej med enkla örhängen och armband. min kompis är makeup artist och ska sminka mej. jag ska ha silverpumps och silverväska. men allt det är oköpt. *söker och söker*.


    vad ska man ha för jacka då? jag är lite allergisk mot päls..men kanske man kunde ha nån slags fakepälsponcho/bolero..hmm.


    inget annat är klart..börjar bli smått nervöst att vi ska hinna :) när borde inbjudningarna skickas?


    vi kommer att ha en vigselförrättare o ha en liten ceremoni på festplatsen.

Svar på tråden Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)