Inlägg från: Manikos |Visa alla inlägg
  • Manikos

    Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)

    Hejsan!

    Finns det fler som gifter sig på nyårsafton? Skulle vara kul att få och förhoppningsvis kunna ge några råd inför den stora kvällen! Kanske finns det redan en tråd jag kan få hoppa in i eller så skapar vi en nu!

  • Svar på tråden Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)
  • Manikos

    Finns ju gamla trådar med tips men jag skulle tycka att det var roligare att kunna kommunicera lite med andra brudar här på BT

  • Manikos

    Hej!
    Vad kul att vi är två i varje fall! Det vill säga om det finns någon som vill viga oss på nyårsafton :-/ Väntar på besked från kyrkan då de normalt inte utför vigslar då! Hur går det för er? Ska ni ha stort eller litet, lyx eller budget?

  • Manikos

    Hejsan!

    Väntar ju som sagt på besked från kyrkan och har väl  legat nere lite grann med planeringen men var och tittade runt på grejer till dukningen idag. Köpte tex orkidéer till borden och förslag till ljusstakar... har sådan ångest! Har köpt en massa superfina grejer redan men pga att vi varit tvungna att byta färgtema så har jag suuuupersvårt att bestämma mig för hur dukningen ska se ut nu!!!

    Vi har egen restaurang och har bestämt oss för att ha festen där, dels för att det blir smidigare med dekorationer osv men främst för att dra ner på kostnaderna. Det kostar ju så otroligt mycket mer att ha festen på nyårsafton :-/ Vår tanke var att ha en stor fest med ca 200 gäster, band och stor lokal men nu blir det ca 65 gäster, spotify och vår egen restaurang... som är otroligt vacker MEN det innebär att allt jag hittills handlat (och det är så fiiiina saker) är helt fel!! Nu har vi vitt/grönt/guld som färgtema men tanken från början var att det skulle vara vitt/rosa/"hotpink"... men men, jag måste bara vänja mig och sälja allt så jag slutar irritera mig på att jag måste glömma alla mina fina saker

    Min man... eller snarare blivande man är kock och kommer att fixa den mesta maten själv och även vi ska ha buffé. Har hittat min klänning som du om du vill kan se i mitt fotoalbum och ring har jag så gott som bestämt mig för.
    Lyxigare budgetvariant... ja det stämmer nog rätt bra på oss också!

    Skulle vara kul om vi kunde fortsätta höras ibland!

  • Manikos

    Ja det blir nog bra i slutändan, känns bara lite jobbigt att behöva tänka nytt! Man blir så fokuserad på det man hade tänkt sig från början... Ja ja, nu är det nya tag och det börjar väl växa fram något slags tema. Har köpt 10.000 "diamanter" från ebay och väntar på diamanpins som de glömde att skicka med. Även ljuslykterna vi hittade på MIO var dekorerade med "diamanter. Sen köpte vi 15 st orkidéer men kanske köper lika många till om vi känner att det behövs. Hittade så billiga och verklighetstrogna när vi shoppade i helgen :)

    Själv då? Har ni valt färgtema? Du skrev att ni skulle titta på löpare i svart och silver är det ert färgtema eller del av ert tema?

  • Manikos

    Hittar inga bilder....
    Du skriver "i mina bästa år", hur gammal är du? Och var bor du/ni? Själv är jag 36 år men hinner fylla 37 år innan nyårsafton och bor i Södertälje :)

  • Manikos

    Hmmm.. hittade en klänning på Brudmix´s hemsida som jag kan tänka mig... Brudklänning nr 7, vilket nummer har din?

  • Manikos

    Fin klänning! Dessutom låter det jättefint med färgtemat :) Just att det är nyårsafton bidrog också till att vi bytte färgtema... ok hotpink men vanlig rosa känns så somrigt... Ska göra nån provdukning eller två sen så kan du få bedöma resultatet ;)
    Hoppas hårfäegningen blev lyckad!!! :)

  • Manikos

    Förresten... hittade en av mina tidiga favoritklänningar på brudmix också, nr 23, nu får jag ångest

  • Manikos

    Precis! Man kan ju chansa och blir man inte helt nöjd så får man ju skicka tillbaka den!
    Grattis tii nya färgen & God natt!

  • Manikos

    Åh... nu såg jag... Ja vi är ju riktigt jämngamla, så som sagt "i våra bästa år" God natt igen!

  • Manikos

    Har Halens fått in mer... kanske ska gå in och kolla av ren nyfikenhet De hade så dåligt med storlekar förut!
    Ja av de två klänningarna är nog nr 23 min favorit också men jag gillar ju verkligen den jag hade tänkt från början så jag får se, är ju ett par månader kvar tills man måste beställa...
    Kul med fina kläder till sonen! Mina söner är ju något äldre 17 och snart 14 så det blir väl Dressman eller nåt kan jag tänka!

    Fick mina Diamantpins idag... de skulle ha kommit tillsammans med de 10000 "diamanterna" men de hade missat att skicka med dem, men nu är de här, 100 st! Ska beställa askar till våra "favors" någon dag nu också, känns skönt att köpa lite saker då och då så blir det inte så dyrt i slutändan!

    Nä nu måste jag gå och lägga mig... har suttit och jobbat hela kvällen så nu är det dags att sova så man orkar upp imorgon bitti... :-/

  • Manikos

    Vi ska bara ha lite godis i våra askar så det blir ingen stor sak :)

    Kul att du har någon som kan göra dins smycken, blir ju mer personligt så! Jag kommer bara att ha ett par örhängen och ev ett armband om jag ska ha den klänning jag först tänkte. Men om jag väljer den andra hos brudmix så ska jag ha halsband också.

    Jag måste hitta en bra frisör först och främst... jag vet ju typ hur jag vill ha håret och jag vet att jag vill ha det smyckat med "diamanter" för att följa temat men jag oroar mig lite för det här... Jag är ganska petig med mitt hår till fest i vanliga fall och är jätterädd att bli missnöjd med resultatet! Samma sak när det gäller sminket...

    Hur ska du själv göra med hår och smink?

  • Manikos

    Ah är det så... Såg i någon tråd att folk har fått väntat på sina klänningar och att hon varit dålig gällande kommunikation men inte något om att de varit missnöjda med klänningarna. Har du hittat nån sån tråd?

    Skulle vilja beställa min klänning från Sweeties nu innan den 31 pga att de har ett erbjudande med halva priset fram tills dess, men samtidigt känns det som att vi behöver de pengarna till semestern... Får väl hålla tummarna att det kommer en ny rabattkod senare...

  • Manikos

    Klart det är värt att betala lite extra... det är ju ens brusklänning och vi kör ju ändå budgetvarianten, de ska vara glada att vi inte vill ha en mårkenklänning Ska genast gå in och kolla din länk!

  • Manikos

    Hejsan!
    Ja hon hade ett riktigt bra utbud, hann inte ens kolla igenom alla innan min dator dog (sonen hade "snott" min laddare ) men hittade flera stycken som jag verkligen gillade + att man ju kan skicka en bild på "sin" klänning och få den uppsydd om man vill det istället

    Ha ha såg nu att jag hade stavat som en kråka igår...Brusklänningar = bruDklänningar och mårkenklänningar skulle förstås vara märkesklänningar! He he... vem skulle kunna tro att jag är behörig lärare??! Skyller på trötthet

    Nä nu ska jag dricka lite te och sen ska vi ut och titta på när yngsta sonens fotbollslag spelar match, själv är han skadad och får sitta på bänken den här gången :-/

  • Manikos

    Hmmm hade skrivit ett svar här om dagen men det har visst försvunnit... Ja ja

    Välkommen hit Emma!

    Min blivande man är engagerad när han behöver men tycker väl att jag har mer koll än vad han har när det gäller allt som har med dekorationer osv att göra. Jag väljer ut alternativ och han är med och bestämmer... typ... för väljer han fel får han tänka om! He he he... Nä skämt å sido, han kommer att ta hand om allt som har med maten att göra och när det gäller alla andra detaljer så vill han bara att jag ska vara nöjd för han gillar det jag gör Inredning och fix är ett stort intresse men det här blir jag stressad av... vill ju att allt ska bli perfekt ju!!!

    Gjorde en provdukning igår och vi har nog bestämt oss för ungefär hur vi vill ha det, ska ta med grejerna till restaurangen någon dag och kolla i rätt miljö... ska ta foton och lägga ut så kan ni "bedöma"

  • Manikos

    Hejsan!

    Här kommer lite news från mig... det blir inget nyårsbröllop för oss! Men det är på grund av att jag fick panik över att vi var tvungna att välja bort en massa folk om vi skulle gifta oss då. Så nu blir det under våren eller i slutet av juni 2011 istället dock hänger jag gärna kvar här och följer er på vägen :)

    Det känns jättebra att vi tagit det här beslutet, jag fick panik att det skulle bli för trångt och som sagt att jag skulle vara tvungen att välja bort en massa släkt och vänner som jag vill ska vara med och fira vår dag! Så nu blir det istället mellan 150 och 200 gäster i festlokal med stort grekiskt band och discjockey...puhhh känns sååå skönt att vi tänkt om igen!!! Vi ville ju ha det så här från början men sen blev vi "praktiska" och började tänka i "kronor" istället för tänka "den bästa och roligaste kvällen i vårt liv"

    Lindahl, har du ingen tärna som du kan planera med? Eller någon familjemedlem som tycker att det skulle vara skoj? Jag kände mig så negativt inställd till planeringen ibland eftersom jag inte var riktigt nöjd med upplägget så jag vet hur det känns när det blir lite av en börda :-/

    Ha en bra kväll!!!

Svar på tråden Nyårsbrudar, har ni någon tråd? :-)