• fibobs
    Äldre 21 Apr 21:44
    7017 visningar
    40 svar
    40
    7017

    Får ni besök?

    Kanske ett ovanligt inlägg i detta forum, men kul att veta.
    Tror du på världen på andra sidan?
    Har du besök av dem?
    {#lang_emotions_ghost}

  • Svar på tråden Får ni besök?
  • fibobs
    Äldre 23 Apr 10:29
    #21

    Gud va coolt, att han fanns en stund efteråt ändå, i form av hans namn.
    Snacka om stark vilja att kommas ihåg.

    Är din mamma duktig på att "hjälpa"

  • Tunsji
    Äldre 23 Apr 14:27
    #22

    Jag har varit med om hur en ande "klivit in" i mig och tagit över min kropp.... Det är def inget jag vill uppleva igen

  • fibobs
    Äldre 23 Apr 14:34
    #23

     


    Tunsji skrev 2010-04-23 14:27:57 följande:
    Jag har varit med om hur en ande "klivit in" i mig och tagit över min kropp.... Det är def inget jag vill uppleva igen

    Fast att se ett transmedium är av en annan värld (bokstavligen talat)

  • starfi­sh
    Äldre 23 Apr 15:46
    #24

     


    fibobs skrev 2010-04-23 10:29:24 följande:
    Gud va coolt, att han fanns en stund efteråt ändå, i form av hans namn.Snacka om stark vilja att kommas ihåg.Är din mamma duktig på att "hjälpa"

    ja faktiskt ganska udda...men det har upphört nu. skulle vilja veta vad han ville...

    ja mamma håller på med healing också. hon har kännt mycket då hon healat.
    hon har lärt mig en del också och har vid några gånger tagit bort energier jag inte velat ha omkring mig. hon har lärt mig hur jag själv ska göra också.
    sist jag hade "besök" här ringde jag henne mitt i natten för jag kände ett sådant obehag och hade såna muskelspänningar på grund av min oro.
    så hon fick det att ge sig för ett tag då under tiden vi pratade i telefon.
    sedan sa jag själv att jag ville vara ifred och sova. dock så störde han mig en gång till under natten trots att jag sagt ifrån så då blev jag arg och röt till lite. sedan har han lämnat mig ifred.

  • MabCar
    Äldre 24 Apr 08:14
    #25

    Min syster dig förra våren och lämnade efter sig sin son på 4 dagar. Mina föräldrar hjälper min systersman med deras son. Mina föräldrar bor i ett radhus och från att han var 4 månader och ett halv år framåt har min systerson suttit och tittat mot trappan, skrattat och le mot "ingenting" i trappan. Detta upprepades vid varje besök hos mina föräldrar. Min systerson är hos mina föräldrar 3 dagar i veckan. Jag tror att det var min syster som satt där, att hon stannade kvar hos honom tills hon var säker på att han hade det bra.

  • Tunsji
    Äldre 24 Apr 20:02
    #26

    Dagarna efter att min farmor dog kände jag henne hemma hos mig dagligen. Jag skällde flera ggr på mina barn först för jag trodde att det var dom som smög runt hemma men dom var helt oskyldiga.
    Innan begravningen i kyrkan bad jag farmor om ett tecken på att hon var där, helt plötsligt när prästen börjat prata hör jag hur någon pinglar med en liten klocka från kista, efteråt frågade jag dom jag var där med om dom hört något men ingen mer än jag hörde klockan.

  • fibobs
    Äldre 26 Apr 20:34
    #27

    Spännande.
    Barn är ju mera öppna än vi vuxna...oftast. Därför är det viktigt tycker jag, att lyasna till dem när de säger sig ha synliga vänner eller inte gjort något, som du tror dig veta att de har.
    Jag ska begrava min morfar nästa vecka, ska be honom att visa sig då.

    Någon mer som har nåt spännande, kul eller otäckt att förtälja?

  • Greene­yes
    Äldre 26 Apr 20:57
    #28

    Hej!

    Ja, jag hör också till de som tror på andar och liknande. Kanske framför allt främst baserat på att jag själv upplevt så mycket. Jag har alltid haft vissa mediala förmågor, och nu går jag dessutom i en mediumcirkel för att träna upp dessa ännu mer så de blir lite mer hanterliga.
    Jag har alltid känt av närvaro, men numera kan jag lättare läsa av vem det är som kommer, och inte bara att nån är där. Sen drömmer jag sanndrömmar till och från, även om det var oftare som yngre. Och jag är även utbildad inom healing och tarot

  • Bride in leathe­r
    Äldre 26 Apr 20:57
    #29

    MabCar


     


    Så ledsamt med din syster:(Jag tror också att hon stannat kvar för att titta till sonen och att det är henne han ler emot.

  • Uppsal­abrud2­010
    Äldre 26 Apr 21:35
    #30

    Jag har känt på mig saker ibland som sedan har hänt. Oftast gäller dessa min farfar, vi är extremt nära varandra. För ca 2 v sedan så drömde jag att en person dog, såg två ett par och vet inte om det gäller båda eller bara ena parten, först så såg jag ett foto på dem och sedan ett datum i stora röda siffror och bokstäver. Detta skrämmer skiten ur mig!!! Vad ska jag tro? I påskas så drömde jag om en bilolycka som skulle hända mellan mina föräldrars bil och våran...två dagar sedan så smällde tre bilar bilar som låg mellan oss (av 4 möjliga) när en av dem gjorde en vansinnesomkörning, fick möte och vred in ratten igen!
    Vad tror ni om datumdrömmen? Tycker att det är jätteotäckt!

  • MabCar
    Äldre 28 Apr 21:26
    #31
    Bride in leather skrev 2010-04-26 20:57:08 följande:
    MabCar   Så ledsamt med din syster:(Jag tror också att hon stannat kvar för att titta till sonen och att det är henne han ler emot.
    Tack. Det värmer.
  • Tessth­emess
    Äldre 28 Apr 21:54
    #32

     


    Uppsalabrud2010 skrev 2010-04-26 21:35:11 följande:
    Vad tror ni om datumdrömmen? Tycker att det är jätteotäckt!

    Jag förstår att det är otäckt! Usch... har dock ingen aning.

    Jag har haft två sanndrömmar detta året. En var att det var en massa jordbävningar runt om i världen. Stora jordbävningar och vulkaner som spydde ut rök och lava på samma gång. Jag såg allt ur ett fågelperspektiv och det var verkligen något som hände runt hela jorden.. som en slags dominoeffekt. Jag vaknade av drömmen mitt i natten och var tvungen att väcka min partner och berätta om jordbävningarna och vulkanerna. Efter min dröm har det varit en jäkla massa jordbävningar.. Haiti, Chile, Turkiet, Kina etc etc. Och nu sist vulkanen på Island. Usch!

    En annan sanndröm jag hade var när jag drömde om en stor inomhuspool där det fanns exotiska fiskar, hajar och valar. Helt plötsligt hade folk panik och började skrika pga något med poolen. Jag vaknade ur min dröm och visste genast att jag skulle läsa eller se på nyheterna om vattendjur och pool etc. När jag slog på datorn för att kolla tidningarna så stod det om tjejen som hade blivit dödat av Späckhuggaren. Oj, tänkte jag.. kan det varit min dröm? Det kändes inte helt 100% med att det var späckhuggarstoryn jag inte drömt om att någon hade dött utan att det snarare var att folk var rädd. Dessutom handlade min dröm om något som var inomhus (och inte utomhus). Senare samma dag läste jag om att dom funnit en spricka i det stora akvariet i Dubai och att folk hade fått panik och att dom hade utrymt byggnaden.

    Om mina två drömmar är sanndrömmar eller bara sammanträffanden vet jag inte men märkligt ändå... usch!

    Utöver det har jag haft galet många upplevelser gällande "andra sidan" så det måste jag säga att jag tror på. Annars måste jag förklara mig själv galen och det vill jag helst inte.. ;)

  • Loveyo­utoo
    Äldre 28 Apr 22:13
    #33

    Det är så hemskt när någon dör!

    MabCar: Hoppas att du kommer att få kontakt med din syster igen någon gång!

    Jag var på en privatsittning hos ett medium och efter det är jag mera "öppen" och precis som flera innan mig skrivit, så får jag "bilder i mitt huvud". Jag ställer inte frågor högt till mina anhöriga som jag får kontakt med, utan jag tänker frågorna.

    Jag känner mig lugn och trygg med dem! Jag är oerhört tacksam att de finns hos mig! De ger mig stöd och vägledning!

    Hade jag inte besökt detta medium hade jag aldrig förstått att jag hade denna förmåga!

    Kram

  • lillal­yckan
    Äldre 28 Apr 22:48
    #34

    Sitter här i soffan och ryser av obehag och fascination över era berättelser! Jag har också varit med om en del svårförklariga händelser. Bland annat tre läskigt specifika sanndrömmar. Ett ex är att jag drömde om mitt nuvarande jobb ca två år innan jag började där. I min dröm kunde jag i detalj beskriva hur stället såg ut och vad som skulle hända. En helt vanlig dröm tänkte jag och glömde bort det. När jag hade jobbat ett pat veckor så stod jag på jobbet och helt plötsligt kom jag ihåg drömmen. Jag stod på precis samma ställe som i drömmen och visste precis vad som skulle hända, mycket riktigt, allt som jag hade "föranat" hände... Ganska läskigt... Sen har jag också fått "besök" men det är en helt annan historia, på tok för lång för att skrivas när jag bara sitter med mobilen i handen


  • fibobs
    Äldre 7 Jun 23:15
    #35

    Just nu har vi ganska mycket aktivitet här hemma, känner du av något just nu?

  • starfi­sh
    Äldre 10 Jun 21:06
    #36

     


    fibobs skrev 2010-06-07 23:15:15 följande:
    Just nu har vi ganska mycket aktivitet här hemma, känner du av något just nu?

    vad för slags aktivitet?
    vad händer?:)

  • Pokalo­o
    Äldre 10 Jun 22:06
    #37

    Vid ett tillfälle så rusade något mellan mig o killen o det blåste fast det var vindstilla ute o fönsterrutorna var stängda. Det här spöket "besökte" killen i hans dröm o berättade vem han var, när han dog o att han inte var där för att skrämma oss utan ville vaka över oss o ta hand om oss.


    Så sant, han brukade leka med katterna o störde oss inte men i duschen märkte jag hela tiden att någon drog åt duschgardinen för att stirra på mig fast jag drog tillbaka den så drogs den ut igen.


    Så en dag när jag sitter med min vännina på telefonen som kan höra o se andar säger helt plötsligt att det är någon ung man som är väldigt ivrig att få tala (jag har aldrig berättat om spöket för någon) så frågade jag henne vad hon pratade om.. så nämner hon om någon som dött år 1784 (så som spöket sa till killen i drömmen) o att han är där för att vaka över oss osv, sen tillägger hon att det var han som jag o min syster såg i sovrummet när jag var 16 år hos mina föräldrar där jag växte upp o att han ber om ursäkt om han skrämt mig i badrummet. Jag var helt paff!!


    Jag sa till henne att säga åt han att lägga av o att han faktiskt skrämmer mig i duschen o han la av. Sedan flyttade vi o har lagt en sax av järn under mattan vid entren till lägenheten o som vi öppnat upp till ett kors... det gör att alla som besöker oss o som har spöke eller andar med sig lämnas utanför mitt hem o på det viset har jag inte känt av honom. Men vid ett tillfälle tog jag bort saxen för att tvätta mattan o när jag kom hem så höll katterna på att hoppa upp o ner o försöker fånga något i luften o då var han där o lekte med dem o när jag plockade fram saxen o öppnade upp den till ett kors o skulle lägga den på golvet så kunde jag känna hur han blåstes ut.


    Bara tanken över att en ande eller spöke har följt mig sen tonåren skrämmer mig!!

  • Äldre 11 Jun 10:57
    #38

    Skulle gärna vilja ha mina gamla katter hos mig, fast de nuvarande hade väl fått totalspunk då!

  • fibobs
    Äldre 11 Jun 11:07
    #39

    Pokaloo: Häftig berättelse! Tänk att det är så många som går omkring med Hjälpare omkring sig utan att veta;o)

    Starfish:
    Vår yngsta tjej har en tvillingsyster i form av en hjälpare, som leker med henne. Trodde hon hade försvunnit nu, men häromdagen så var hon här igen.

    Sedan är det mycket som händer utanför fönstren, skuggor och skepnader som rör sig. Ännu så länge inte så mycket inne, men vi bad dom stanna i det huset vi nyss flyttat från. Där var det helt galet!
    De lekte med leksaker och flyttade saker, satte på apparater och drog av täckena när vi sov.

    Min M2b är väldigt medial och har tänkt att lära sig att öppna och stänga sig, för att kunna förstå vilka vi har hos oss.
    Igår ramlade en tavla ned, som jag nyss ärvt av min morfar som gick bort för ett par månader sedan. Har kännt av han massor senaste tiden.

  • fibobs
    Äldre 15 Jun 09:13
    #40

    Vi har någon som springer på övervåningen.
    Våra barn har sina sovrum i varsin enda av övervåningen, och det är ett konstant springande från ena rummet till det andra.
    Men när min m2b gick upp och kollade igår så sov de små liven så sött. När han kom ned igen så började det.
    Imorse vaknade vi av att någon/t slog på hamsterburarnas galler, ganska hårt, så jag blev arg och ropade att tjejerna skulle sluta.
    De satt och tittade på barnkanalen här nere!
    Så något ärä ju??!!!
    Får nog ta hit vår expertishjälp för att se om det kan vara vår yngstas tvilling,som jag nämt förrut.

Svar på tråden Får ni besök?