• fibobs

Jag står mig frågande...har du nån?

Jag funderar på att göra ett par tatueringar.
    En på varje fot, utsidan av foten vid knölen.
    Kanske barnens födesledataum.
    Nu vill jag veta....har du nån, vart och vad?
    Och låt nu idéerna flöda.....kom gärna med förslag på vad som kan vara fint.
    kramen

• Svar på tråden Jag står mig frågande...har du nån?
  • fibobs

Vart kan man få reda på vad ens namn har för japanskt lr kinesiskt tecken?

• AndréaK

Har på olika ställen på kroppen...armarna, svanken, ryggen, ovanför ena bröstet....Ett kinesiskt tecken, text: amazing grace, karp med körsbärsblommor, vindar, stjärnor, sol, stjärnfall, text: carpe diem, drake, svalor...och massor av fler projekt på gång =) älskar tatueringar! Gjorde min första för 14 år sedan.

• bobods

Jag har en sol med yin & yang i, mellan skuldrorna. Syns lite i galleriet på en bild. Min tatuering betyder mycket för mig då min m2b är taoist och jag älskar symboliken med yin & yang, passar mig. Gjorde den när jag var 18 (4 år sen) och har inte ångrat mig en enda gång!

Mitt enda tips är att inte göra någon tatuering enbart för att den är fin, utan att den också ska betyda något som du är beredd att stå för, hela livet. 

Jag kan också hålla med om det några skrivit, att det är bra att ha tatuering på ett ställe där man själv kan välja när den syns och inte. Alltså inte på underarmarna, händerna, ansiktet eller halsen. Tänk dig att ha ett smycke som du måste ha till ALLA dina outfits

• tindeli

Har en ödla på svanken, valden den däe för att kunna dölja den och visa när jag känner för det. Har aldrig ångrat den och kommer nog inte göra det heller.

• miaik

Jag har mitt släktmärke tatuerat i nacken. Det är tecknet för vår gård och vi har hyvlar och sågar för 1700 talet med det tecknet på.
    Sen har jag en ganska stor old school ros på högra revbenen,  den är sjuuuukt snygg. haha!
    Den i nacken gjorde jag för 6 år sedan och den på revbenen för tre.
    Ryggraden gör rätt ont att tatuera på men revbenen gör SJUKT ont, men det var lätt värt det.

Är rätt sugen på att bygg ut nån av tatueringarna men det är än så länge bara på planeringsstadiet.. {#lang_emotions_laughing}

Jag tycker att det är jätteviktigt att man kollar upp vad det är för ställe man gör det på, betala hellre mer och få det bra än att gå till en "byfräs". Man ser så otroligt många tatueringar som är dåligt gjorda.

• 19juni

Jag gjorde en tatuering på höga skuldran för ca 15 år sedan. Eftersom jag älskar att teckna o måla så ritade jag själv upp en målarpalett med pensel o färg, som de sedan tatuerade på mig.
    Man blir väldigt sugen på att göra fler när man börjat. Men för mig har det inte blivit av sen. Kankse att jag ngn gång tatuerar in mina barns namn nunär man har fått barn.

• Senilia

Jag har 3 st.. En stor älva på ryggen, en mindre på höger ankel och dödsdatumen för min älskade mormor, farmor och farfar på höger underarm..(den ska byggas på med massa fjärliar, hjärtan och blommor - bli väldigt kärleksfull och varm)

• fibobs

bobods skrev 2010-04-22 15:04:47 följande:
     Mitt enda tips är att inte göra någon tatuering enbart för att den är fin, utan att den också ska betyda något som du är beredd att stå för, hela livet. 
    Jag instämmer helt där och känner därför att mina barn är de som alltid (förhoppningsvis) kommer att finnas i mitt liv.
  • fibobs

Plutten2010 skrev 2010-04-22 21:21:26 följande:
      Vet inte om det här stämmer men här kan man testa vad sitt namn är på japanska.. www.japanesetranslator.co.uk/your-name-in-jap.../

Tack!! Jag hittade barnens namn, och det var lite det jag var ute efter. Det blir nog jättefint!{#lang_emotions_sunny}

• Evillina

Jag har mitt eget namn och födelsedatum strax under nacken, sedan har jag min gamla katt på armen (ett foto av henne) Funderar även på att skriva Lillasyster och Moster under armen (vid hanleden typ) Just för att jag är Lillasyster och blev moster för tre år sedan. =)

• johanna olsson

{#lang_emotions_sunny} Jo, jag hat en tatuering som min m2b ritat, så det känns verkligen speciellt. Min tatuering sitter på höger vad. Min m2b har tre tatueringer varav en med mitt namn på sin högra vad, som en kärleksförklaring...

Man kan tryggt säga att det känns bra att det har hållt och att vi ska gifta oss nu när han gjorde den kärleksförklaringen.
    Lycka till med tatueringen...

Svar på tråden Jag står mig frågande...har du nån?