• fibobs

Jag står mig frågande...har du nån?

Jag funderar på att göra ett par tatueringar.
    En på varje fot, utsidan av foten vid knölen.
    Kanske barnens födesledataum.
    Nu vill jag veta....har du nån, vart och vad?
    Och låt nu idéerna flöda.....kom gärna med förslag på vad som kan vara fint.
    kramen

• Svar på tråden Jag står mig frågande...har du nån?
  • lärkan

Har tänkt att tatuera mig i flera år men verkar inte kunna bestämma riktigt vad jag vill ha för motiv...

- Jag känner, alltså sjunger jag. - Jag sjunger, alltså finns jag till.
  • Soldemor

Har två: en delfin på ena skuldran och en drake en aaaningens längre ner...

• KatjaB

jag tatuerade två sjöhästar i svanken som min svåger hade ritat när jag var 18 år. Mönstret runt dem blev helt fel trots bild för att tatueraren tydligen inte var så duktig eller ville hellre göra sin egen stil. Tatueringen funkar och jag lider inte av att ha den, skulle jag göra om den blir det mycket större eftersom den redan är stor nu. Har haft den så länge så jag inte tänker på den, men det är inget motiv jag hade valt idag.

• empa83

Jag gjorde en för 10 årsedan, jag ser den inte, men hade ajg gjort det hade jag nog tagit bort den, det var min 18 års present av ett ex... sitter i svanken och är helt enkel ful! men den syns bara om jag väljer det så det är lugnt.

Tänk efter ordentligt bara innan du gör den, men det låter som din tanke är god och motivet fint:)

• Plutten2010

Jag har tre små tatueringar. En pil (är född i skyttens tecken) på ena skulderbladet, en gecko-ödla på ena höften och en tribalvariant ovanför ena fotknölen. Min tanke var lite att det skulle gå att täcka dem om jag inte ville visa dem. Den vid fotknölen är den jag är minst nöjd med och jag funderar på att göra om den (delvis också för att kanterna börjar bli suddiga).

Tycker det låter fint att tatuera in något som har med barnen att göra. Många kändisar har ju tatuerat in antingen barnens namn, födelsedatum eller liknande.

• Eriane

Har en tatuering uppritad men inte satt på huden än har inte haft råd. Kommer att vara en enkel tribalsol & i den kommer min dotters namn stå.

Hoppas min kompis som är tatuerare ska vilja ge mig den i bröllopspresent annars kommer jag tatuera in den till hösten

• MaddeåMats

Jag har en fjäril tatuerad vid ljumsken, är jätte nöjd!

• Heloise

Jag har en delfin på vänster höft, har länge funderat på att tatuera över den, men jag älskar den, även om den är urblekt och suddig. Det var det första jag gjorde när jag fyllde 18 och på nått sätt är den mig så himla kär.

Om jag tatuerar över den så kommer jag att tatuera en fågel fenix som stiger ur askan!

Svar på tråden Jag står mig frågande...har du nån?