• fibobs

Jag står mig frågande...har du nån?

Jag funderar på att göra ett par tatueringar.
    En på varje fot, utsidan av foten vid knölen.
    Kanske barnens födesledataum.
    Nu vill jag veta....har du nån, vart och vad?
    Och låt nu idéerna flöda.....kom gärna med förslag på vad som kan vara fint.
    kramen

• Svar på tråden Jag står mig frågande...har du nån?
  • Lillskoj

Jag har ett kinesiskt tecken på axeln (har haft den i 10 år), den sitter där den sitter och jag ångrar mig inte. Men jag har faktiskt bokat tid för en ny tatuering- på utsidan av foten {#lang_emotions_tongue_out}. Eftersom jag ska byta bort mitt efternamn (som bara bärs av min familj) när jag gifter mig så har jag valt att tatuera in mitt efternam. Jag berättade det för mina två systrar som tyckte att det var en kul idé, så dom ska göra likadana. Vi ska också lägga till ett tecken för systrar brevid namnet.

• lillalyckan

Jag har en Fenix över hela ryggen, eller den är inte färdig än eftersom den är så stooor! Men den betyder extremt mycket för mig och jag älskar den. Det är en tatuering som jag har velat göra i säkert 6-7 år men inget man gör utan att fundera ordentligt på eftersom det är en hel ryggtavla vi pratar om. Men jag hade ju en del innan jag började detta jätte projekt... Mitt tips är att göra nåt personligt som du känner starkt för och hellre vänta tills det känns riktigt rätt. En bra ide är att göra på en del av kroppen som du själv väljer när du vill visa. Och se till att hitta en riktigt bra tatuerare, det finns verkligen alla sorter

• KatjaB

just det här med barnens namn verkar rätt populärt, många som gör det. Själv har jag nog inte fastnat för det direkt med namn och dyl alls på kroppen... men det är väl en smaksak. Fast jag måste faktiskt säga att min kusins tatuering på insidan av handleden med dotterns namn i snirklig stil var fin.

• Cherrygirl

Jag har tre tatueringar än så länge!

En drake på höger skuldra, min m2bs namn på vänster handled och så en skorpion på foten!

Jag kan säga att den på foten var inte skön alls att tatuera, konturerna var väsrt, som de brukar vara, känndes ungefär som att någon skar sakta med rakblad på foten.

Sedan så svullnade foten upp så pass så att inte tårna nådde ner till golvet.. Hihi

Fick hoppa på kryckor i typ 3-4dagar tror jag det var.

Så tänk dig för innan du tatuerar foten.. =)

• Sörön10

Jepp! Har en g-klav på ena skuldran! Hade funderat och velat väldigt länge och till sist blev det av!

Tycker att du ska vänta tills du vet VAD du vill ha och inte bara tatuera dig för tatuerandets skull! Lycka till! 

• fialotta82

Har också en fjäril i ljumsken precis som Madde (i MaddeåMats). Är också hemskt nöjd med den. Den sitter så att ingen behöver se den om jag inte vill och är väldigt fint gjord.
    Har sagt att när jag får barn så skall jag eventuellt tatuera in något mer men annars räcker det för mig.

• 100703 M och B

Jag har också en g-klav på höger skulderblad och funderar fortfarande på var jag ska placera basklaven. :) Det är inte säkert att det blir en till..

En kompis till mig har sitt barns namn och födelsedatum intatuerat på insidan av underarmen, det är skrivet med hennes mormors handstil.
    Sen har hon även sin mammas namnteckning intatuerad (som gick bort när hon var ganska ung). Har för mig att hon sa att namnteckningen var tagen från hennes mammas körkort eller liknande.

At last my love has come along
  • fibobs

Kul att höra era mästerverk!
    Jo, jag har tänkt....läääänge. Har nog alltid velat ha något vid fotknölen. Men så här efter barnens ankomst känns det väldigt nära att bli av.
    Namn eller datum eller stjärntecken....där är jag nu{#lang_emotions_undecided}

• annaochmias

Min första tatuering gjorde jag 12 år sen, när jag var 18; ett kinesiskt tecken som betyder `kvinna´. Ett år senare ungefär fyllde jag på den med ytterligare ett kinesiskt tecken ovanför (`kärlek´) + en krumelur som betyder `tak´ ovanför original-tecknet så att det nu istället betyder fred (tak+kvinna=fred).

Strax före jul nu kom jag äntligen iväg och fick en till tatuering gjord. Den här sitter på vänstra överarmen och det är en stor turkos stjärna med 2 banners (vimplar) över stjärnan. I dem står det ´mamma´ och ´pappa´i skrivstil. Det var min julklapp till mina föräldrar...

Jag planerar en half sleeve men har inte bestämt mig för om en del av bröllopsbudgeten ska gå till det eller ifall jag ska vänta till efter bröllopet. Jag vill fylla på med ganska mycket: något fint innehållande min sons namn, en uggla, en vacker/sexig musa för att representera min kärlek till musik (speciellt bandet Muse. Fattar ni? Muse = Musa... ) m.m...

• BlivandeFruPettersson

Har två stycken, den första gjordes strax efter 18-årsdagen (mamma tyckte att jag fick vänta tills dess när jag började prata om tatueringar och piercingar i 15-årsåldern, och hoppades att jag skulle komma på andra tankar innan jag blev myndig - tji fick hon, naveln piercades tre dagar efter födelsedagen och första tatueringen kom till någon månad senare, sen dess har jag fyllt på med två piercingar till och en tatuering ;)).

I vilket fall: i svanken sitter en tribal (den första) och på skuldran har jag en drake som kom till för snart fyra år sen i ett spontaninfall.

Funderar lite på att följa med m2b och göra nåt mer om han ska bygga ut sin neptunigaffel på armen (gammal kustjägare), men vad det skulle vara eller var den ska sitta i så fall har jag inte den blekaste om just nu...

Svar på tråden Jag står mig frågande...har du nån?