• Annica­G
    Äldre 12 Apr 21:09
    17243 visningar
    51 svar
    51
    17243

    Egen bröllopshemsida

    Hej alla bröllopsintresserade!

    Jag har funderat och funderat och vet fortfarande inte riktigt var vi ska göra vår bröllopshemsida! Självklart har jag kikat runt lite men man orkar ju inte riktigt testa alla direkt. Kan ni tipsa mig om ni använt någon av nedan sajter?

    Svenska sidor

    Här på BT
    www.varbrollopslista.se
    www.brollopsguiden.se
    www.alltombrollop.se

    Utländska

    www.projectwedding.com
    www.weebly.com
    www.theknot.com
    www.ewedding.com

  • Svar på tråden Egen bröllopshemsida
  • Sillan­1979
    Äldre 27 Apr 20:29
    #41

    Hmm...har lite funderingar kring min önskelista. Vi har önskat oss lite pengar (utöver lite annan smått o gott). I vår önskelista har vi då även skrivit in vårt bankkontonummer så gästerna kan se och sätta in det belopp de önskar när det passar dem bäst.


    Finns det nåt "snyggare" sätt att göra det på? Skriver ni det direkt i inbjudan tex? Vår bröllopshemsida hittar ni nedan:


    varbrollopslista.se/feliciaogustav

  • Annica­G
    Äldre 28 Apr 18:35
    #42

    Viken fin bröllopshemsida ni gjort :)

    Bra fråga gällande bankkontonummret. Jag tycker det är bra som det är. Det skulle känns mindre fint att ha detta på inbjudan.

    Någon som har en annan uppfattning?

  • Mathil­da81
    Äldre 4 May 19:51
    #43

    Tycker också ni gjort en riktigt fin bröllopssida. Jag håller med dig Annica. Hellre ha bankkontot på önskelistan än på inbjudan tycker jag iaf :)

  • Maxian­der
    Äldre 4 May 20:26
    #44

    Skulle inte heller sätta bankkontonummret på inbjudan, kanske misstolkas lite som ett betalningsnummer för bröllopet då?


     


    Är det inte roligare för gästerna om de, utifall att ni önskar er just pengar, ger dessa kontant i kuver som de kan slå in? Blir kanske lite mer "presentkänsla" över det? Bara en liten tanke...


     


    Vi ska göra en bröllopssida som tillhör vår blogg men är lösenordskyddad för våra gäster. Men hur gör ni med mormor och farmor och så? Varken min mormor eller farmor vet hur man använder internet... Skickar ni ut extra informationsblad till just de?


     


    www.maxiander.se


  • B4you
    Äldre 10 May 11:42
    #45

    Vi har skrivit ut hemsidan och skickat till våra mor och farföräldrar. De blev så glada så.

    http://www.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus

  • Sillan­1979
    Äldre 12 May 18:21
    #46

    Vi tänkte göra lite mer utförligare inbjudningskort till de som vi inte tror använder nätet så mycket.

    B4you, snygg bröllopshemsida. Ser att ni också skrivit in ert bankkontonummer i er önskelista. Känns lite smidigare så

    www.varbrollopslista.se/feliciaogustav

  • Äldre 12 May 18:43
    #47

    Vi är nu officiella så jag kan lägga ut vår länk! 


     


    Vi gjorde den i weebly och det funkade jättebra! Min sambo är perfektionist och jag är slapp, men han är bra på sånt här så han fick till det precis som han ville! haha


     


    ollemilla.widell.se 

  • Maxian­der
    Äldre 18 May 20:43
    #48

    Nu håller vi på att göra en egen infosida till just bröllopet. Fick mycket bra information här :)


     


    Är det fler än vi som kommer bjuda vissa enbart till kyrkan, typ kolleger, chefer mm? Har ni två olika sidor då? Det är nog så det blir för oss men tänkte kolla om det finns andra lösningar?


     


    www.maxiander.se


  • B4you
    Äldre 19 May 10:55
    #49

    Vi har bara gett adressen på papper för de som inte är bjudna på bröllopet men ändå vill komma. Typ kollegor och andra. Eller så har det spritt sig ändå.
    Hoppas det går bra för er.

    http://www.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus

  • Maxian­der
    Äldre 19 May 12:55
    #50
    B4you skrev 2010-05-19 10:55:38 följande:
    Vi har bara gett adressen på papper för de som inte är bjudna på bröllopet men ändå vill komma. Typ kollegor och andra. Eller så har det spritt sig ändå.Hoppas det går bra för er.www.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus
    Tack för ditt svar. Vi har skrivit en egen inbjudan till dem som vi kommer skicka ut, sedan är ju kyrkan öppen för alla egentligen men vet inte om folk skulle känna sig bekväma om de inte fick en inbjudan? Tänkte att de också vill ha koll på vilka som är tärnor, näbbar, bestman, vem som sjunger och så vidare?

     


    www.maxiander.se

  • b2you
    Äldre 12 Jun 23:22
    #51

    ewedding.com e kanon. Lätt att använda.
    Kolla in vår sida

    ewedding.com/sites/ulrikaomagnus.

Svar på tråden Egen bröllopshemsida