• AnnicaG

Egen bröllopshemsida

Hej alla bröllopsintresserade!

Jag har funderat och funderat och vet fortfarande inte riktigt var vi ska göra vår bröllopshemsida! Självklart har jag kikat runt lite men man orkar ju inte riktigt testa alla direkt. Kan ni tipsa mig om ni använt någon av nedan sajter?

Svenska sidor

Här på BT
    www.varbrollopslista.se
    www.brollopsguiden.se
    www.alltombrollop.se

Utländska

www.projectwedding.com
    www.weebly.com
    www.theknot.com
    www.ewedding.com

• Svar på tråden Egen bröllopshemsida
  • AnnicaG

Moi mokulat: Vet inte riktigt hur det funkar hos projectwedding men hos www.varbrollopslista.se där vi gjort vår sida skapar man ett lösenord så ingen kan låtsas handla presenter ur ens önskelista.

Om man dessutom inte ger länken till sin hemsida så går det inte att hitta till den eftersom varbrollopslista.se inte gör deras hemsidor publika.

Hoppas det hjälper dig:)

Finns det fler som vill dela med sig av sin bröllopssida eller önskelista?

• Moi mokulat

b2you skrev 2010-04-17 17:22:23 följande:
    Vi gjorde vår sida på ewedding.comJättelätt och smidig.Kolla gärna in vår sidawww.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus

Hur gjorde man ett intro som du och flera foton som ändras (bildspel)

• b2you

Logga in och välj Edit Site. Strax under homepage settings står change theme and flashintro. Gå in och välj vilket du vill ha och spara.
    Bilderna laddar du upp lite längre ner. Homepagephoto. Ladda upp 1:a bilden och gå in sedan på show more images och ladda upp de andra + spara. Viktigt med spara. Jag har glömt det några gånger och det e ej skoj:)
    Vi har ändrat temat och introt samt musiken nu. Roligt med lite omväxling.
    Lycka till nu!

http://www.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus/

• Moi mokulat

b2you skrev 2010-04-22 18:24:29 följande:
    Logga in och välj Edit Site. Strax under homepage settings står change theme and flashintro. Gå in och välj vilket du vill ha och spara.Bilderna laddar du upp lite längre ner. Homepagephoto. Ladda upp 1:a bilden och gå in sedan på show more images och ladda upp de andra + spara. Viktigt med spara. Jag har glömt det några gånger och det e ej skoj:)Vi har ändrat temat och introt samt musiken nu. Roligt med lite omväxling.Lycka till nu!www.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus/

HIttar tyvärr inte. Buhhuuu

• b2you

Moi mokulat skrev 2010-04-23 07:37:08 följande:
      HIttar tyvärr inte. Buhhuuu

Hmm!! Men du har registrerat dig? Då när du loggat in så borde det inte vara så svårt att hitta om du följer det jag skrev innan. Första sidan är en overview. Välj editsite. Där står change theme and flashintro med röd text. Ser du dem? Där väljer du och avslutar med att trycka på apply this theme. Detsamma gäller flashintrot.
    Korten laddar du upp som vanligt och det gör du på första sidan på editsite under homepage photo. Detta borde inte vara så svårt. {#lang_emotions_smile}

• Moi mokulat

b2you skrev 2010-04-23 11:05:44 följande:
      Hmm!! Men du har registrerat dig? Då när du loggat in så borde det inte vara så svårt att hitta om du följer det jag skrev innan. Första sidan är en overview. Välj editsite. Där står change theme and flashintro med röd text. Ser du dem? Där väljer du och avslutar med att trycka på apply this theme. Detsamma gäller flashintrot.Korten laddar du upp som vanligt och det gör du på första sidan på editsite under homepage photo. Detta borde inte vara så svårt.

haha jag skämtar jag hittar inte den

• b2you

Har du registrerat dig? Vad e det du inte hittar?{#lang_emotions_smile}

• Moi mokulat

Jag har gjort ALLT på vår sida utan den första sidan så med bildspel och ljud för att jag inte hittar hur man gör det.
    Ja jag är självklart inloggad, men när jag trycker på edit site händer inget

Svar på tråden Egen bröllopshemsida