• AnnicaG

    Egen bröllopshemsida

    Hej alla bröllopsintresserade!

    Jag har funderat och funderat och vet fortfarande inte riktigt var vi ska göra vår bröllopshemsida! Självklart har jag kikat runt lite men man orkar ju inte riktigt testa alla direkt. Kan ni tipsa mig om ni använt någon av nedan sajter?

    Svenska sidor

    Här på BT
    www.varbrollopslista.se
    www.brollopsguiden.se
    www.alltombrollop.se

    Utländska

    www.projectwedding.com
    www.weebly.com
    www.theknot.com
    www.ewedding.com

  • Svar på tråden Egen bröllopshemsida
  • Mathilda81

    Vi testade några olika men fastnade för www.varbrollopslista.se (de har riktigt mycket att välja på då man skapar sin önskelista :) ) Dessutom är det gratis och riktigt enkelt att sätta upp sidan!

    Lycka till!

  • Idly

    Vi använde googles verktys för "sites". Väldig enkel. finns en färdig modell för bröllop.

  • UlrikaoMagnus

    Vi har testat de flesta. Svenska som utländska. Beror lite på vad man vill ha på sin sida. Den vi fastnade för var ewedding. Överlägsen när det gällde vad vi sökte. Vi har gjort allt som en liten rolig berättelse och lagt in bilder osv. Då var denna sida klart bäst.

    www.ewedding.com/sites/ulrikaomagnus/

  • Maxiander

    Vi bloggar i stället! Går att göra en egen bröllopshemsida som en del i bloggen som kan vara lösenordsskyddad enbart för gästerna också. Är väldigt roligt att titta tillbaka och se hur man tänkt och hur våra idéer tagit form och utvecklats. Är även kul för våra nära och kära att följa planeringen, man behöver inte uppdatera alla utan de är de som ringer och kommer med tips utefter de vi skrivit om :)

    Dessutom kan vi ha kvar bloggen och hålla den levande länge länge och förhoppningsvis kommer det bli en mamma och pappablogg någon gång i framtiden. Väldigt roligt att ha saker samlade så, som en minnesbok fast på nätet så man alltid kommer åt den!

    Titta gärna förbi :)

    www.maxiander.se/

Svar på tråden Egen bröllopshemsida