Something old, something new, something borrowed, something blue!
Hur många är det som kör med detta?
Och hur gör ni??
Hur många är det som kör med detta?
Och hur gör ni??
Jag ska köra, något lånat, något gammalt, något nytt och något blått.
Nytt är ju allt jag bär i klädväg.
Kommer få något gammalt av mamma.
Låna, får nog bli en liten väska eller en slöja.
Och så vill jag nog ha ett blått strumpeband.
Jorå, om man skulle nu bli bergatagen på den stora dagen så kan man peta av sig skon och då trillar dillfröna ut och troll är troll och måste räkna dem alla innan han kan forsätta kidnappningen och då kan man springa därifrån.
Jag hörde om en tjej som satte fast en liten smurf i ett armband - både nytt och blått
varför inte sätta smurfen här istället;)
www.inhisgrip.net/Smurf_Wedding.gif
jag friade ju med en liten bröllopssmurf inblandad tänkte ställa dem någonstans i lokalen,, tex vid våra platser.. eller måste man ha på sig det blå?
Nej, det är inte en svensk tradtion så man behöver inte ha det.
När jag gifte mig första gången, hade jag dillfrön i ena skon och en 50 öring in sydd i kjolfållen så som tradtionen är i den del av Sverige där mamma och mormor kommer ifrån.
Är det inte svensk tradition med blått? Har ju funnits i alla tider här uppe iaf. Tycker nog att man ska ha den på sig, det blåa alltså.
jag kör på det klassiska blå strumpebandet, easypeasy!
jo sant :P
AAAhhhhh den är bara för härlig!!
haha ja ångest e ju lite att ta i, lite av en kul grej bara:P
tycker man gör som man vill katja.
vill du ha en smurf stå på er plats kan du väl ha det, lite kul med tanke på att du hade en med i ditt frieri:)
kanske smurf caketopper;)
Ja det tycker jag att man kan ha. Det hade vi tänkt iaf.. Smurf caketopper!
Det finns brudklänningar med en liten blå detalj insydd på avigsidan.
"Något nytt, något fått, något lånat, något blått" har jag hört den översatt till på svenska. jag gissar på att jag utan att anstränga mig kommer att "lyckas" med alla fyra (och även något gammalt) =)