• Väntar på något

Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av

Har bokat en fotograf till bröllopet som verkar helt fantastisk. Enormt engagemang och inte omöjlig på något sätt. Om vi hittar någon speciell bild (hos någon annan) som vi gillar vill han att vi visar honom den så ska han försöka åstadkomma detta.

Finns det några fotografer som är kända för fina bilder? Både svenska och utlänska? Tipsa om ställen att söka inspiration på. Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av
  • Red Scarlet
    Bubo skrev 2010-03-23 18:25:22 följande:
    www.brollopsmagasinet.se/Tavlingar/Rösta på bästa bröllopsbilden !
    Gah var det där de "bästa" bildena man hade att välja bland..? Snacka om sönderredigerade bilder... Det var typ 2-3st som höll hyfsad kvalitet bildmässigt, resten var ju gräsliga. (Och nu talar jag inte om brudparen, utan redigeringen av korten)
  • Korallbruden
    Snuffisen skrev 2010-03-15 12:18:19 följande:
    Becker!www.thebecker.com/becker/thebecker.phpHELT fantastisk. Hade workshops här i maj förra året tillsammans med Jessica Claire och med många av Sveriges bästa fotografer ( Brigitte, Alicia Swedenborg m.fl.)Becker jobbar i Organge County och har således många riktigt, riktigt pampiga bröllop.
    Magiskt bra bilder
  • Bubo

Det är inga sönderredigerade bilder. Men dålig upplösning av den som lagt upp dem på Bröllopsmagasinet.

Red Scarlet skrev 2010-03-24 07:51:10 följande:

Gah var det där de "bästa" bildena man hade att välja bland..? Snacka om sönderredigerade bilder... Det var typ 2-3st som höll hyfsad kvalitet bildmässigt, resten var ju gräsliga. (Och nu talar jag inte om brudparen, utan redigeringen av korten)
  • Red Scarlet
    Bubo skrev 2010-03-27 13:32:55 följande:
    Det är inga sönderredigerade bilder. Men dålig upplösning av den som lagt upp dem på Bröllopsmagasinet.Red Scarlet skrev 2010-03-24 07:51:10 följande:
    Jo vissa är sönderredigerade, det har inget med upplösningen att göra utan exempelvis vitbalansen i bilden, färgerna är helt fel och korten överexponerade.
  • Bubo

Skitsnack !
    Köp magasinet och titta själv.

Red Scarlet skrev 2010-03-28 16:33:35 följande:

Jo vissa är sönderredigerade, det har inget med upplösningen att göra utan exempelvis vitbalansen i bilden, färgerna är helt fel och korten överexponerade.
  • bride2010

weddings.se Mark & Marianne tycker jag är grymma!

Vi har bokat dem och jag är helt säker på att det kommer bli jättebra!

• Red Scarlet
    Bubo skrev 2010-03-29 13:48:44 följande:
    Skitsnack !Köp magasinet och titta själv.Red Scarlet skrev 2010-03-28 16:33:35 följande:
    Åh suck, gå en fotokurs.
  • SposaRoma

Jag tycker också att Jonas Peterson www.jonaspeterson.com är fantastisk. Så fantastisk, att det var han eller ingen för mitt bröllop. :)

• Lelay

Eftersom du redan har bokat fotograf antar jag att du bara vill ha ren inspiration, och inte bara titta på traditionella bröllopsbilder. Så jag tycker du ska kolla in en av de bästa bröllopsfotograferna i USA, maxwanger.com/

Han tar otroligt coola och drömska indiebilder. 

Annars finns det helt grym inspiration på stylemepretty.com, helt fantastiska bilder. 

Eller onelovephoto.typepad.com

• Essovich

Lelay, underbara bilder på maxwanger, tack för den inspirationsstunden!!!! har inte hunnit kolla de andra än.

/Jessica

• Väntar på något

Tack så jättemycket för tipsen! Har haft ganska fullt upp men så fort jag får tid ska jag sätta mig ner och inspireras

• Väntar på något

Har börjat så smått att kolla igenom alla fotografer. Finns verkligen hur mycket inspiration som helst. Nu kom jag på att det skulle vara trevligt att kika lite mer specifikt på bilder från skärgårdsbröllop eller iaf bilder fotade vid vatten. Så om någon har något bra tips får ni gärna slänga in en länk

• Wille Jr

Smaken är som baken :)
     Maxmagner tycker jag hade hemska bilder. Fult beskurna, fula skuggor, dubbelhakor.
    Människorna kommer verkligen inte fram på ett vackert sätt.

www.pwfoto.com är min favorit : )
    Lycka till : )

• Lycklig Cecilia

Hej jag söker en bra fotograf men har inte bokat ännu men har kontaktat en fotograf som har roliga detaljbilder dessutom såg jag bilder på sidan www.fotockholm.se där brudparet hoppar i vattnet och mcyket annat.....

väntar svår i fotografen .

Lycka till :)

• drömmartjej

Hejsan, jag har just hjälpt min bästa väninna att hitta underlag för bra motiv till bröllopsfoton, och jag måste dela med mig av en av de bästa sajterna där det finns massor av fina foton, främst från usa, där de verkligen satsar på sina bröllop. 

Här är sidan www.brollopochtrender.se - verkar vara en form av inspirationssajt. Ni får gärna säga till om ni hittar fler sådana inspirationssajter. Detta året är jag främst åskådare och hjälp till andra, men nästa vår är det dags för mitt bröllop, så då hoppas jag att jag vet ännu mer om hur jag vill ha det..

kram

Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av