• Väntar på något

Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av

Har bokat en fotograf till bröllopet som verkar helt fantastisk. Enormt engagemang och inte omöjlig på något sätt. Om vi hittar någon speciell bild (hos någon annan) som vi gillar vill han att vi visar honom den så ska han försöka åstadkomma detta.

Finns det några fotografer som är kända för fina bilder? Både svenska och utlänska? Tipsa om ställen att söka inspiration på. Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av
  • Snuffisen

Becker!

www.thebecker.com/becker/thebecker.php

HELT fantastisk. Hade workshops här i maj förra året tillsammans med Jessica Claire och med många av Sveriges bästa fotografer ( Brigitte, Alicia Swedenborg m.fl.)

Becker jobbar i Organge County och har således många riktigt, riktigt pampiga bröllop.

• Martinaa
    Snuffisen skrev 2010-03-15 12:18:19 följande:
    Becker!www.thebecker.com/becker/thebecker.phpHELT fantastisk. Hade workshops här i maj förra året tillsammans med Jessica Claire och med många av Sveriges bästa fotografer ( Brigitte, Alicia Swedenborg m.fl.)Becker jobbar i Organge County och har således många riktigt, riktigt pampiga bröllop.
    Wow!! Sååå många fina bilder det var på den sidan!!
  • gotlandsbröllop09

Bilderna på hemsidan är fina, men om man tittar in på några av de olika fotografernas egna hemsidor är jag inte alls lika imponerad. Snarare förvånad med tanke på hur de har berömt sig själva. Kan va bra att kolla vad paketet innehåller och inte bara gå på omslaget alltså.

IsaochSven skrev 2010-03-05 18:13:16 följande:
    Lite larvigt det där med inbördes beundran, hur skulle man annars kontrollera vilka som ska vara med. Och att Stockholm är överrepresenterat är väl inte så konstigt, där bor ju trots allt ca 2 milj människor.
  • Väntar på något

Tack för alla tips. Ska sätta mig ner o gå igenom sidorna och suga in inspiration

• Wille Jr

www.lindisima.se Har fina bilder, men det är ju bildspelet så som hon klipper ihop bilderna som gör det så vackert.

Sen är varje bild manipulerad i photoshop för att få fram fina färger, kontraster m.m
    Många brudpar busar också framför kameran, vilket är viktigt så att man kan få fram bilder med mycket känsla i.

Men om man inte vill agera/skoja framför kameran så kan inte ens hon fånga "The Moment"

Det jag menar är att man blir så lurad av fotografers hemsidor för att bilderna är ihopklippta.
    För om man tar en enskild bild på en sko, hårnål, lock m.m så är bilderna inte lika vackra.

• Red Scarlet

Wille Jr skrev 2010-03-21 11:06:53 följande:

www.lindisima.se Har fina bilder, men det är ju bildspelet så som hon klipper ihop bilderna som gör det så vackert.Sen är varje bild manipulerad i photoshop för att få fram fina färger, kontraster m.mMånga brudpar busar också framför kameran, vilket är viktigt så att man kan få fram bilder med mycket känsla i.Men om man inte vill agera/skoja framför kameran så kan inte ens hon fånga "The Moment"Det jag menar är att man blir så lurad av fotografers hemsidor för att bilderna är ihopklippta.För om man tar en enskild bild på en sko, hårnål, lock m.m så är bilderna inte lika vackra.
    Uum manipulerad? Ja det är väl klart att bilderna efterredigeras? Jag tycker att alla bilder hon tar är fina var för sig, det behöver inte vara kollage av dem. Men det är klart att bara en bild på en hårnål kanske inte blir "magisk", men alla bilderna i sig och bilderna på själva brudparen tycker jag är fantastiskt vackra.

Hon visar ju även på sin hemsida hur bilder kan se ut innan efterredigering (retusch) och hur slutresultatet då blir. En duktig fotograf kan "rädda" många bilder om denne är duktig på efterredigering, men hon om någon tar otroligt vackert komponerade bilder helt utan redigering också. Jag vet - jag har sett allt mitt oredigerat
  • schibler

Hej

Vi ska gifta oss i sommar och tycker att Slottstudion tar så fina bilder. De reser också i hela Sverige och till Skåne där vi gifter oss. På deras hemsida finns massor av gallerier och brudbuketter för inspiration.
    www.slottsbrollop.se/galleri.htm

Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av