Wille Jr skrev 2010-03-21 11:06:53 följande:
www.lindisima.se Har fina bilder, men det är ju bildspelet så som hon klipper ihop bilderna som gör det så vackert.Sen är varje bild manipulerad i photoshop för att få fram fina färger, kontraster
m.mMånga brudpar busar också framför kameran, vilket är viktigt så att man kan få fram bilder med mycket känsla i.Men om man inte vill agera/skoja framför kameran så kan inte ens hon fånga "The Moment"Det jag menar är att man blir så lurad av fotografers hemsidor för att bilderna är ihopklippta.För om man tar en enskild bild på en sko, hårnål, lock m.m så är bilderna inte lika vackra.
Uum manipulerad? Ja det är väl klart att bilderna efterredigeras? Jag tycker att alla bilder hon tar är fina var för sig, det behöver inte vara kollage av dem. Men det är klart att bara en bild på en hårnål kanske inte blir "magisk", men alla bilderna i sig och bilderna på själva brudparen tycker jag är fantastiskt vackra.
Hon visar ju även på sin hemsida hur bilder kan se ut innan efterredigering (retusch) och hur slutresultatet då blir. En duktig fotograf kan "rädda" många bilder om denne är duktig på efterredigering, men hon om någon tar otroligt vackert komponerade bilder helt utan redigering också. Jag vet - jag har sett allt mitt oredigerat