• Väntar på något

Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av

Har bokat en fotograf till bröllopet som verkar helt fantastisk. Enormt engagemang och inte omöjlig på något sätt. Om vi hittar någon speciell bild (hos någon annan) som vi gillar vill han att vi visar honom den så ska han försöka åstadkomma detta.

Finns det några fotografer som är kända för fina bilder? Både svenska och utlänska? Tipsa om ställen att söka inspiration på. Tack på förhand

• Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av
  • camilla 32

2000 talet skrev 2010-03-04 09:01:24 följande:

www.brollopsfotografer.com : de är inte en lista med de mest kända bröllpsfotograferna i Sverige. Finns en lista på fotografer verksamma i Sverige. Inget som säger de är mest kända eller gör bäst bilder. (Även om många är väldigt vackra) Det finns några fotografer i Köpenhamn och Oslo som har lite annorlunda och kul bilder. Bara att googla.
    jag anser att de är bland de bästa. (fotograferar själv bröllop)

så här står det på www.brolopsfotografers.com sida...
    Vad är kriterierna för medlemskap?

Vi vill sätta ribban för kvalitetskraven på bröllopsfotografer i Skandinavien med den här webbsidan. Bara de bästa fotograferna får vara med och presentera sina arbetsprover här. Då pratar vi inte om utbildning, utan vi tar i beaktning saker som; motivkänsla, planering av fotograferingsförloppet under själva bröllopet, förmåga att kommunicera med kunden för bästa resultat, efterbearbetning av bilder, tidigare erfarenhet och presentation av färdigt bildmaterial.
  • Red Scarlet

camilla 32 skrev 2010-03-03 10:53:36 följande:

min favorit. www.lindisima.se/ som jag inspireras av när jag fotar.
    Jag håller med om Lindisima (Linda Broström Cabrera), hon är bäst. Nyskapande, fantastisk finish, otroligt orginella och romantiska bilder

Här är hennes blogg också:
    www.fotograflindisima.blogspot.com/
  • gotlandsbröllop09

Nästan bara stockholmsfotografer är med vad jag kan se. Kan det bero på att de är bäst? Nej, det står på hemsidan att man bara kan bli invald fotograf av en fotograf som redan är medlem. Luktar mer svågerpolitik än att de är de bästa tycker jag.

Bra bilder talar för sig själva då behöver man inte skriva att det är skandinaviens bästa bilder på sin hemsida..

camilla 32 skrev 2010-03-04 10:34:52 följande:

2000 talet skrev 2010-03-04 09:01:24 följande:
    jag anser att de är bland de bästa. (fotograferar själv bröllop)så här står det på www.brolopsfotografers.com sida... Vad är kriterierna för medlemskap?Vi vill sätta ribban för kvalitetskraven på bröllopsfotografer i Skandinavien med den här webbsidan. Bara de bästa fotograferna får vara med och presentera sina arbetsprover här. Då pratar vi inte om utbildning, utan vi tar i beaktning saker som; motivkänsla, planering av fotograferingsförloppet under själva bröllopet, förmåga att kommunicera med kunden för bästa resultat, efterbearbetning av bilder, tidigare erfarenhet och presentation av färdigt bildmaterial.
  • ConnyD

just brollopsfotografer.com är väl lite sällskapet för inbördes beundran, även om en del av dem är riktigt duktiga. Det handlar mycket om tycke och smak. olika par vill ha olika stil. därför tycker jag att det är svårt att kalla sig sveriges bästa fotografer. tekniskt kanske de är duktiga men bilderna tilltalar säkert inte alla för det.

• IsaochSven

Lite larvigt det där med inbördes beundran, hur skulle man annars kontrollera vilka som ska vara med. Och att Stockholm är överrepresenterat är väl inte så konstigt, där bor ju trots allt ca 2 milj människor.

• McKeown

Hej!

Vi gifte oss forra sommaren och lyckades anlita en absolut fantastisk fotograf - www.weddingbook.se

De har varit helt otroliga under hela processen - Alltifran planeringen fore, sjalva brollopet och allt som hor till efterat (tack kort, brollops album etc.). De ar valdigt vanliga, effektiva och har gett 100% konstant och sett till att var stora dag kommer att minnas pa basta satt.

Under hela brollopsdagen hade vi tre fotografer som lyckades fanga alla specella tillfallen. De var sa otroligt professionella och diskreta och vi kan absolut rekomendera Weddingbook.se. Dessutom far man en urtjusig bok med de basta bilderna!

Lycka till med planeringen!

• sun moon

Wow vilka bilder Synd att man inte bor i den delen av sverige..

McKeown skrev 2010-03-14 22:10:03 följande:
    Hej!Vi gifte oss forra sommaren och lyckades anlita en absolut fantastisk fotograf - www.weddingbook.seDe har varit helt otroliga under hela processen - Alltifran planeringen fore, sjalva brollopet och allt som hor till efterat (tack kort, brollops album etc.). De ar valdigt vanliga, effektiva och har gett 100% konstant och sett till att var stora dag kommer att minnas pa basta satt. Under hela brollopsdagen hade vi tre fotografer som lyckades fanga alla specella tillfallen. De var sa otroligt professionella och diskreta och vi kan absolut rekomendera Weddingbook.se. Dessutom far man en urtjusig bok med de basta bilderna!Lycka till med planeringen!
Svar på tråden Tips på bröllopsbilder och fotografer att inspireras av