• elinil­e
    Äldre 19 Feb 17:43
    12716 visningar
    45 svar
    45
    12716

    GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??

    Vilket är enklast att följa och vilket är mest effektivt men ändå snällt mot kroppen?

  • Svar på tråden GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??
  • elinil­e
    Äldre 1 Mar 14:14
    #31

    Hittade vitlökspepparblandning! Så någon dag i veckan ska jag testa det du tipsade om. Lät gott! Vägde mig igår och har gått ner 1,5 kg på en vecka. O då fuskade vi ändå lite i fredags när vi var o badade med äldsta dottern. Åt på max... Skippar gi-muslin, tyckte ändå inte den var någon höjdare. Mixar filen med enbart bär istället. O så blir det någon finn-crisp till det med lite ägghack på. Tänkte testa broccolimoset någon dag också. Godast till fisk eller? Funkar kanske till allt...
    Har blivit en del ost o torkade jordgubbar i helgen också, istället för godis. Men nötter är ju också gott! Naturgodis är riktigt smaskigt faktiskt!

    Hoppas på minus ett kilo till till helgen när jag ska ner o ta mått för klänningen. Får be henne ta riktigt "tighta" mått, för jag hoppas gå ner 4-6 kilo till innan bröllopet.

    Ska vi följas åt o peppa lite?


    Björnisarna skrev 2010-02-26 11:02:29 följande:
    Vitlökspepparblandning är en krydda som du hittar på kryddkyllan, Santa maria är märket. :) Broccolimos gör jag genom att köpa färsk broccoli, koka det mjukt och sedan ta elvispen eller blendern och vispa det tillsammans med smör och lite mjölk till en mos :) Nej jag har kört likadant hela tiden.. men ja äter inte alls bröd, pasta, potatis eller gi-musli el ngt sånt. Frukt äter jag inte, men utan morötter skulle jag nog inte klara mej under de dagar jag jobbar å tränar så de äter jag 5dar i veckan och har gjort det från första början. Linfrön har jag lärt mej att äta.. just krossade linfrön har blitt en favorit och är också ngt jag nog inte skulle klara mig utan. GI-musli vet ja inte vad de innehåller för kolhydratmängd el så, men själv skulle jag nog inte äta det oavsett. Jag tror att sån musli är tänkt i ett senare skede om man ska äta GI regelrätt med extremt lite kolhydrater i början osv..men kolla kolhydratmängd och känn efter om du kan ersätta det med något annat som bara bär el om du ändå vill äta det.
  • Björni­sarna
    Äldre 1 Mar 18:58
    #32

    Duktigt!!:) Kul att du kommit igång! Själv har jag haft semester och vart till vänner o hälsat på vilket resulterat i mat som inte är GI.. men, det är lång tid kvar till 17 juli och eftersom ja gått ner så mycke så fort tyckte jag att jag var värd en paus :)
    Broccolimoset är perfekt till fisk ja, har inte testat det till ngt annat faktiskt :) naturgodis är gott, men man får försöka äta det i hälsosamma mängder ;) Det nyttigaste är väl osaltade nötter, men det är inte lika kul :)
    Hoppas du hittar en klänning som du gillar och tycker passar dig! Sjävl ska jag å prova klnning om 2½ vecka och hoppas på att gått ner lite till tills dess :) Jag har gärna kvar dn ehär tråden som pepp ;)

  • elinil­e
    Äldre 2 Mar 10:04
    #33

    Jo, men ibland måste man ju unna sig lite och du har ju som sagt gått ner mycket på ganska kort tid, så du hinner säkert nå ditt mål innan 17 juli. Vi har ju inte så långt kvar, snart bara 2 månader... Shit, tiden går så fort!

    Jag har redan bestämt klänning, så nu är det att sy upp den som är nästa steg. Är en klänning av märket Tekla om du hört talas om det?

    Vad har du tänkt dig?


    Björnisarna skrev 2010-03-01 18:58:29 följande:
    Duktigt!!:) Kul att du kommit igång! Själv har jag haft semester och vart till vänner o hälsat på vilket resulterat i mat som inte är GI.. men, det är lång tid kvar till 17 juli och eftersom ja gått ner så mycke så fort tyckte jag att jag var värd en paus :) Broccolimoset är perfekt till fisk ja, har inte testat det till ngt annat faktiskt :) naturgodis är gott, men man får försöka äta det i hälsosamma mängder ;) Det nyttigaste är väl osaltade nötter, men det är inte lika kul :) Hoppas du hittar en klänning som du gillar och tycker passar dig! Sjävl ska jag å prova klnning om 2½ vecka och hoppas på att gått ner lite till tills dess :) Jag har gärna kvar dn ehär tråden som pepp ;)
  • Björni­sarna
    Äldre 3 Mar 20:18
    #34

    Oj, bara 2 månader! Vilket datum är eran stora dag?!:)
    Tekla ahr jag aldrig hört om.? Har du bild på din klänning?
    Jag vill ha en ganska enkel klänning.. troligtvis inte så mycke paljetter å sånt.. hade velat ha en rynkad överdel, men de finns så många rynkningar ja inte alls tycker är fina osv så jag vet inte hur jag ska hitta en klänning som jag blir nöjd med :) Den ska iaf va ganska enkel.. :)
    Har ni bjudit många gäster? Har alla osat än?

  • elinil­e
    Äldre 5 Mar 23:10
    #35

    15 maj gifter vi oss. Nä, inte alls många som osat än. Vi har inte osa förrän 1 april, så jag hoppas några till hinner anmäla sig iaf... Vi har bjudit drygt 70 och hoppas att vi iaf blir runt 50 st. Vet några som inte kan redan. Tyvärr...

    Gå in på tekla.se under studio collection. Min klänning heter Vera. Väldigt enkel och väldigt vacker enligt mig! Ska bli så kul o få komma ner till Malmö i morrn (om nu tåget går som det ska... :-S) och få prova den igen. Ska förhoppningsvis även hitta skor och bestämma om jag ska ha slöja eller inte. Blir glad om jag kan hitta någon liten väska också.

    Du har inte provat några klänningar än då?
    När gifter ni er?


    Björnisarna skrev 2010-03-03 20:18:32 följande:
    Oj, bara 2 månader! Vilket datum är eran stora dag?!:) Tekla ahr jag aldrig hört om.? Har du bild på din klänning?Jag vill ha en ganska enkel klänning.. troligtvis inte så mycke paljetter å sånt.. hade velat ha en rynkad överdel, men de finns så många rynkningar ja inte alls tycker är fina osv så jag vet inte hur jag ska hitta en klänning som jag blir nöjd med :) Den ska iaf va ganska enkel.. :)Har ni bjudit många gäster? Har alla osat än?
  • Björni­sarna
    Äldre 5 Mar 23:29
    #36

    Åh, vilken fin klänning! Var den dyr? Aldrig hört om Tekla märket förut men de hade ju superfina klänningar!!!:)
    Jag provade lite klänningar i oktober men årets kollektion hade inte dykt upp då så jag ser fram emot en ny provning under denna månad!!!:) Vi gifter oss den 17 juli så jag har massa tid på mig iaf :) Karlns kläder iaf klara å de är ju skönt!:)
    Hur gåre med GIn? Jag åt en supergod kebabsallad idag, mmmm :)

  • elinil­e
    Äldre 7 Mar 15:22
    #37

    Ja, den är fin! Kände mig ännu vackrare när jag provade den igår än jag gjorde i höstas, för nu kom jag nästan i en small... Men hon syr ju upp, så nu är måtten tagna. Även om jag går ner några kilon till så gör det inget. Ska göra en inprovning 10 april. Ja, den var lite för dyr, strax under 8000:-, men jag hade aldrig kunnat hitta någon finare när jag väl sett den. Som sagt, väldigt enkel egentligen, men såååå fin!! Hade heller aldrig hört talas om Tekla innan, ramlade in på hemsidan av en slump i slutet av sommaren förra året och fastnade för denna.

    Har gått lite si o så m Gi sista dagarna, men nu blir det stenhårt ett par veckor!!! Blir kycklinggryta m mango idag o sallad till. Smaskens!!

    Mycket av allt som ska fixas till bröllopet är nog faktiskt klart, men man känner sig ändå stressad. Är väl för att man inte riktigt vet vad man vill tror jag... Har ju inte varit på många bröllop och fått tips heller... Blir ni många? Vart ska ni ha vigsel och fest?


    Björnisarna skrev 2010-03-05 23:29:40 följande:
    Åh, vilken fin klänning! Var den dyr? Aldrig hört om Tekla märket förut men de hade ju superfina klänningar!!!:) Jag provade lite klänningar i oktober men årets kollektion hade inte dykt upp då så jag ser fram emot en ny provning under denna månad!!!:) Vi gifter oss den 17 juli så jag har massa tid på mig iaf :) Karlns kläder iaf klara å de är ju skönt!:)Hur gåre med GIn? Jag åt en supergod kebabsallad idag, mmmm :)
  • ew2011
    Äldre 7 Mar 15:23
    #38

    jag har gått med i GI vikt koll och gått ner 7 kg på 6½ vecka, tjoho säger jag bara, jätte bra mat "vanlig" mat igentligen och jag kan laga samma mat till mina barn men att jag avstår kolhydraterna, perkfekt. Lycka till!!

  • love me foreve­r
    Äldre 7 Mar 21:32
    #39

    Jag är med i GI Viktkoll sedan 4 veckor tillbaka och har gått ner 3,5 kg och 5 cm i midjan. Och jag äter stora portioner mat men ett minimum av kolhydrater. Man får bra tips av recepten som man snart lär sig förändra något så de passar familjen.

    Jobbigast är frukostarna på vardagarna. Jag äter inte något hemma utan brukade äta yoghurt och müsli på jobbet. Men eftersom jag undviker all müsli nu (även GI-) så får det bli en halv grapefrukt eller en avokado till frukost. Känns lite torftigt, men till helgen blir det äggröra och bacon. LYX!!

  • elinil­e
    Äldre 8 Mar 14:33
    #40

    Funderade också på om jag skulle gått med i GI-viktkoll, men sen blev jag lite snål... Så nu kör jag GI på egen hand. Har några receptböcker med GI-mat. Men kanske det ger mer om man verkligen följer ett upplägg från viktkoll, är det bra tycker ni? Får man recept för en längre tid eller hur fungerar det?

  • Björni­sarna
    Äldre 8 Mar 19:10
    #41

    Duktigt :) Å det är helt klart värt en extra slant om man känner att man verkligen vill ha just dne klänningen!:)
    Vi har bjudir 98pers..men gissar på att vi blir ca 50-60 då många bor utomlands å är avläsgna släktingar. Vi ska gifta oss i Helena Elisabethkyrkan i Umeå, kyrkan tillhör Västerbottens museum. Sen ska vi ha festen i en lokal som heter Fabriken som ligger intill Umeälven :) Ni då??!

  • GInörd
    Äldre 11 Mar 18:08
    #42

    Elinile (och andra!):
    Om man är sugen på att köra GI och har lite extra tid till sitt förfogande är mitt tips att skaffa "Pauluns GI-månad"! Jag och min sambo köpte den på bokrean, kostade bara 79pix, och följer den så slaviskt vi kan under mars nu! Finns recept dag för dag, kul att prova massa ny mat! Kräver endel tid och planering men det är roligt och eftersom man är så koncentrerad på vad man ska äta varje dag hinner man inte tänka så mycket på allt man inte får äta! ;) Någon mer som också provat att följa den boken under en månad?

    Ett annat tips är att starta en blogg också, då ser man verkligen till att inte fuska! Jag tycker det funkar iallafall, vet man att man förväntas skriva vad man ätit under dagen vill man inte behöva skriva att man ätit en mass dumt! :D

  • Björni­sarna
    Äldre 21 Mar 13:15
    #43

    -9,2kg
    -8,5cm i midjan

    på två månader!!:)

  • elinil­e
    Äldre 22 Mar 21:42
    #44

    Gud, vad du är duktig!! Här går det sisådär... Vet inte vart motivationen tog vägen. Det som började så bra. Nä, nu när jag ser hur bra det går för dig är det bara att ta tag i det igen!!


    Björnisarna skrev 2010-03-21 13:15:19 följande:
    -9,2kg-8,5cm i midjanpå två månader!!:)
  • Björni­sarna
    Äldre 23 Mar 06:05
    #45

    ja, kom igen nu! Heja, heja :)

Svar på tråden GI-viktkoll eller Viktklubb, vilket rekommenderar ni??