ska vi som ska göra egen buffé samlas för att tipsa varandra om recept, mängd och annat smått och gott!
Tycker vi behöver ett eget forum! :)
kan behövas bolla idéer om allt mellan mängd och vegetarisk alernativ.
iallafall behöver jag det! :)
Tycker vi behöver ett eget forum! :)
kan behövas bolla idéer om allt mellan mängd och vegetarisk alernativ.
iallafall behöver jag det! :)
Är inte Växjö närmre för er?
kattpoet vet inte men det är motorväg till mantorp
Kattpoet kollade eniro 115km till mantorp och 112km till växjö så då blir det mantorp med motorväg istället
Attans!
ja ja, då kunde jag inte gett dig en guiding av Växjö och dess underbara konstiga butiker...
Vi kommer också handla på citygross i mantorp.
Själv jobbar jag faktiskt på citygross men i stockholm. Och vet vad som är bra och inte bra en fördel..
kattpoet har faktiskt bott i tingsryd i 1 år så vet lite om växjö redan storhandlade varje månad på citgross växjö älskar denna affären.
Jag blev så glad när den kom till Växjö, jag brukade ju storhandla i mantorp när jag bodde där uppe.
Jag gillar inte Maxis sätt att hantera kött, det är alltid seg och tråkigt och skuret över fibrerna.
Imorgon ska jag test baka min bröllops tårtebotten och sen ska jag göra arraksbollar av en del av kakan, mycke arraks bollar blir det.
kattpoet ska du med göra egen tårta? jag med eller ja svärmor och mormor ska baka dem men jag måste test baka en så killen får smaka vad vi ska ha men tar nog det lagom till midsommar så jag kan använda den då.
Vi kommer ha sockerkaksbotten *2 och marängbotten*2 och så lägger man ihop dem är jätte smidigt för de går att frysa innan och ska helst tinas strax innan. Mellan ska vi ha vaniljvisp och färska hallon och sen funderar jag på att ha vit riven choklad uppepå vad tror ni passar det?
Låter kanon gott.
Jag ska göra mosskaka i min stora fyrkantiga form, jag ahr aldrig gjort en så stor fyrkantig tårta förr.
Jag måste prata med Svärmor om tårtfat.
Och egen tårta ska jag göra eftersom jag och min karl inte gillar den tradtionella skotska fruktkakan med sugarpaste.
vad är mosskaka?? har du den fyrkantiga med avtagbar sida? jag ha den hemma botten blir jätte fin i den.
Jag ska också göra min tårta själv men vet inte riktigt vad jag ska ha för fyllningar än...däremot så är designen mer eller mindre klar. Var har du hittat fyrkantig springform Blivandefrueriksson? Såg en på Ica maxi för nåt år sen men jag hade så bråttom så jag noterade bara att den fanns. Sen när jag kom tillbaka och skulle köpa den fanns den inte kvar och jag kan inte hitta något annat ställe som har!
Jag har denna.
www.cakescookiesandcraftsshop.co.uk/acatalog/Silverwood-Multisize-Foldaway-Square-Cake-Pan-12.html
Man kan flytta runt de två innere metal skenorna men jag har bara 2 skenor, funderar på att köpa fler.
Mosskaka är en fastare sockerkaka, man kan hitta receptet i sju sorters kakor boken.
vilken kanonsida kattpoet! Den ska jag sätta mig och gå igenom när jag har tid!
De skickar till sverige, jag har kakmått från denna sidan.
det kommer nog att bli buffe här med.
Mini hamburgare
Amrikanska pannkakor
Grillade Kamben
Jambalaya
Coleslow
Ceasarsallad
Tomat & Löksallad
Ostgratinerade potatisklyftor
Chilidrumsticks
Grillad majskolv
Tandorikokta kräftor
Hembakt Valnötsbröd med Philadelphiacreme
vad tror ni om detta??
bröllopstårtan kommer vi att köpa in eftersom ingen av oss direkt skulle klara av den designen som vi vill ha.
Pankakorna bör väl ha lönnsirap eller pankakssirap och bacon?
bacon till pannkakor????
vi hadde tänkt färsk frukt som tillbehör. men kanske skall ha lönnsirap med vid sidan om
Hum, erans meny var så Amerikansk inspirerad så jag trodde ni skulle följa trenden där med.
Bacon, pankakor och lönnsirap är frukost mat, jag flera Amerikanska vänner som älskar att äta det på söndagen.
Fick mig en tankeställare idag när jag va och handlade.
Påskskinka säljs ju billigt i butiker nu. Äre nån som har nåt bra tips på hur man skulle kunna tillaga den, förutom griljera den??? Vore ju kanon om man kunde hitta på nåt med den och ha den på buffébordet... Billigt också på köpet
Kom med förlag!!!
Om det är okokt kan du ju alltid frysa den och göra tjärlknöl.
Om den är kokt kan du alltid göra ett örttäcke på den och skiva den tunt.
Kom ihåg att skinka fryst håller runt 4 månader i frysen.