• MrsVeg­as
    Äldre 14 Jan 13:00
    29369 visningar
    62 svar
    62
    29369

    Köpa ring på nätet (Blue Nile)

    Jag har hittat en ring på Blue Nile som skulle passa min förlovningsring finfint. Diamantpriset är en bra bit billigare än i butik och min känsla är att det här är en seriös webbshop. Någon som erfarenhet av Blue Nile? Eller av att köpa ring på nätet över huvud taget? Jag är en rätt luttrad Interneträv, om jag får säga det själv, och har köpt det mesta på nätet :) men det är alltid bra med andras input.

    se.bluenile.co.uk/diamond-ring-gold_7075

    Har också funderat på denna ring från James Allen:
    www.jamesallen.com/wedding-rings/eternity-rings/3-mm-yellow-gold-eternity-bands.html

    (OT: Det här kommer bli ett riktigt Internetbröllop vill jag lova... Ring, klänning, middag, fotograf, hotell, vigsel, ja det mesta fixas över nätet :) Som pricken över i:et kommer hela balunsen sändas över Internet också för de som inte kan närvara! Typiskt oss.)

  • Svar på tråden Köpa ring på nätet (Blue Nile)
  • MrsVeg­as
    Äldre 17 Feb 19:32
    #51

    lillalyckan: Även du måste berätta när du får den :) Jag längtar tills att jag kan lägga min egna beställning, men jag får glädjas åt er andra så länge :D

    las vegas bruden: Mums! Den hade verkligen wow-faktor!

    Lite OT så har jag i alla fall bokat chapel den 10/10/10 nu, så jag är överlycklig! Det kommer verkligen att hända, jippie! Har även beställt klänning! Jag betar av sak efter sak, så kommer jag så småningom till ringarna. (Tar dom sist, vill ju veta hur mycket jag kan skaka loss på mittdiamanten haha..)

  • lillal­yckan
    Äldre 4 Mar 23:43
    #52

    Lite uppdatering: BlueNile skickade ringen på dagen de sa att de skulle göra det. Nu så håller dock FedEx på och krånglar så vi har fortfarande inte fått nån ring fast den har varit i Stockholm en vecka... Känns riktigt jobbigt och nervöst, speciellt med tanke på hur mycket pengar det handlar om som vi ligger ute med...

  • las vegas bruden
    Äldre 4 Mar 23:47
    #53
    lillalyckan skrev 2010-03-04 23:43:10 följande:
    Lite uppdatering: BlueNile skickade ringen på dagen de sa att de skulle göra det. Nu så håller dock FedEx på och krånglar så vi har fortfarande inte fått nån ring fast den har varit i Stockholm en vecka... Känns riktigt jobbigt och nervöst, speciellt med tanke på hur mycket pengar det handlar om som vi ligger ute med...
    Håller tummarna!!! =) Du måste visa ringen i galleriet sen när du äntligen fått hem den! =)
    Valley of fire 2011
  • Äldre 5 Mar 04:29
    #54

    Vi köpte våra ringar via nätet. Inga problem. Jag har inte hört talas om Blue Nile!

  • Shandi­N
    Äldre 5 Mar 17:31
    #55

    Om FedEx slarvar bort paketet så är jag rätt säker på att de måste ersätta det dom slarvat bort. Jag fick ett paket stulet från en FedEx-bil en gång, företaget jag beställt ifrån skickade nya varor och FedEx ersatte dem direkt. Jag behövde aldrig göra något utan fick bara ett nytt paket, dock en vecka senare än planerat.

  • lillal­yckan
    Äldre 6 Mar 15:20
    #56

    Jo men man är precis lika nervös ändå
    Nu har ringen äntligen hittat fram. Inte helt rätt men den kom till min mamma iaf. Förhoppningsvis kommer hon upp till Stockholm och hälsar på nästa vecka så att jag kan få den då. Då blir det bild i galleriet


    ShandiN skrev 2010-03-05 17:31:14 följande:
    Om FedEx slarvar bort paketet så är jag rätt säker på att de måste ersätta det dom slarvat bort. Jag fick ett paket stulet från en FedEx-bil en gång, företaget jag beställt ifrån skickade nya varor och FedEx ersatte dem direkt. Jag behövde aldrig göra något utan fick bara ett nytt paket, dock en vecka senare än planerat.
  • Shandi­N
    Äldre 6 Mar 20:47
    #57
    lillalyckan skrev 2010-03-06 15:20:41 följande:
    Jo men man är precis lika nervös ändå Nu har ringen äntligen hittat fram. Inte helt rätt men den kom till min mamma iaf. Förhoppningsvis kommer hon upp till Stockholm och hälsar på nästa vecka så att jag kan få den då. Då blir det bild i galleriet
    Toppen att den hittat fram! Vilken modell har du köpt, med vilken sorts sten?
  • lillal­yckan
    Äldre 8 Mar 23:09
    #58

    se.bluenile.co.uk/diamond-engagement-ring-setting-gold_8385

    Den här modellen med en sten på 0.51c

  • Dream Messia­h
    Äldre 9 Mar 21:09
    #59

    Hej tjejer!
    Jag har absolut nollkoll på diamanter, karater osv. Är ingen bling-bling tjej direkt. Dock hittade jag den ring jag vill ha på BlueNile. Har fastnat för liknande ringar här i Sverige, men de är mycket billigare på BlueNile och då blir det genast intressant. ;-P
    Bara för att förtydliga, så vill jag att min ring ska bli en sådan tunn, kantig ring med stenar runt halva ringen ungefär. Den ring som jag tittar på mest på BlueNile är en pavé-setting. Visst det går att läsa vad de olika settings innebär och hur de är utformade, men det säger mig inte mycket rent praktiskt. Ska man tänka på något speciellt där eller är det bara att gå på den man gillar mest? Är vissa settings bättre än andra på något sätt eller..? *amatör*
    Tacksam för alla svar.

  • Äldre 23 Feb 21:46
    #60

    Hej, såg att ni skrev om bluenile är det någon som har beställt från dem? Och tillkommer det isåfall tull och moms? Vad jag vet är det ett amerikans företag men att de skickar sina varor som ska till europa från Irland. Så borde det väl inte tillkomma tull och moms eller? Tacksam för ett svar

  • Äldre 24 May 16:13
    #61

    Hej! Jag är också inne på att beställa min vigselring från Bluenile. Är det någon som har erfarenhet av hur väl deras graderingar stämmer? Exempelvis färg, clarity osv. Är också intresserad av att veta om tull och moms ????????????

  • Äldre 10 Dec 18:33
    #62

    Köpte min förlovningsring från bluenile uk, en oval solitär 0,51ct i vitt guld. Betalade ingen tull. Servicen var topp där de snabbt besvarade mail och hela regelbundet skickade uppdatering kring tillverkning och fraktprocess. Fick ringen hemlevererad till dörren efter ca 3veckor, kunde inte vara nöjdare, rekommenderar bluenile till alla! Ringen värderades här hemma till fyra gånger priset jag betalade.

Svar på tråden Köpa ring på nätet (Blue Nile)