• MrsVegas

    Köpa ring på nätet (Blue Nile)

    Jag har hittat en ring på Blue Nile som skulle passa min förlovningsring finfint. Diamantpriset är en bra bit billigare än i butik och min känsla är att det här är en seriös webbshop. Någon som erfarenhet av Blue Nile? Eller av att köpa ring på nätet över huvud taget? Jag är en rätt luttrad Interneträv, om jag får säga det själv, och har köpt det mesta på nätet :) men det är alltid bra med andras input.

    se.bluenile.co.uk/diamond-ring-gold_7075

    Har också funderat på denna ring från James Allen:
    www.jamesallen.com/wedding-rings/eternity-rings/3-mm-yellow-gold-eternity-bands.html

    (OT: Det här kommer bli ett riktigt Internetbröllop vill jag lova... Ring, klänning, middag, fotograf, hotell, vigsel, ja det mesta fixas över nätet :) Som pricken över i:et kommer hela balunsen sändas över Internet också för de som inte kan närvara! Typiskt oss.)

  • Svar på tråden Köpa ring på nätet (Blue Nile)
  • MrsVegas

    Ungefär så som jag har fattat det hela :) Får för mig att jag läst att cut var det viktigaste för den med otränat öga, då det glittrar mer om en bra slipad diamant.

    Just på den diamantkombination jag kollat på så är 0,46 mycket billigare än 0,49 (en dryg tusenlapp) men skillnaden i mm är ju marginell, så det lutar åt 0,46 just nu. Ska lusläsa den guiden också.

    Men att välja diamant är ju busenkelt om man jämför med att hitta klänning.. :D

    Hur lång tid tog det att få hem ringen?

  • ShandiN

    Min sambo kommer inte riktigt ihåg, men mindre än två veckor iallafall. Jag har ingen aning eftersom det var en överraskning

  • MrsVegas

    Jaha, så kort? Det var snabbare än vi fick förlovningsringarna som är köpta i butik :D
    Vilken nice överraskning förresten, han har bra smak din karl! Min vågar inte köpa någon ring till mig, så jag fick en graverad iPod när han friade :D Det var perfekt! Vi gör allt det här helt tvärt emot tradition :)

  • 2011

    Jag köpte en 0,83 carat ideal cut (med "hearts and arrows" mönster = ännu bättre slipning) till min W2B. Hon säger att hon blir distraherad flera gånger varje dag av hur det glittrar på handen

  • giz83

    oooo vilka snygga ringar ni hittat tjejer! hihi


    ska kolla lite på sånt ida me gubben...hehehe...


    men känns det inte konstigt att köpa via nätet med just ringen?


    jag letar efter en ring som jag kan känna mig bekväm i...och dessutom så är inte jag nån tjej som använder mycke bling bling normalt, men jag vill ju att ringen ska vara speciell...


    *kärleken är evig*
  • Grodfrun

    Hejsan!

    Jag sag i November el om det var December i en lista vi fick pa mitt forra jobb om konkurser och bolag som har begart att halla betalningar till leverantorer/banker (skuldsanering heter det kanske?)att Blue Nile var med sa jag skulle kolla kolla upp hur det star till med deras ekonomiska situation innan jag betalar nagot bara for att vara pa den sakra sidan.

    Jag har bestallt silversmycken fran dem for flera ar sedan och da gick det snabbt, latt och bra!

  • Grodfrun

    PS. Tror det var Blue Nile Inc. som var med i listan (alltsa Amerikanskt bolag) men vart att kolla upp iaf.

  • MrsVegas

    Grodfrun skrev 2010-01-25 14:20:33 följande:


    Hejsan!Jag sag i November el om det var December i en lista vi fick pa mitt forra jobb om konkurser och bolag som har begart att halla betalningar till leverantorer/banker (skuldsanering heter det kanske?)att Blue Nile var med sa jag skulle kolla kolla upp hur det star till med deras ekonomiska situation innan jag betalar nagot bara for att vara pa den sakra sidan.Jag har bestallt silversmycken fran dem for flera ar sedan och da gick det snabbt, latt och bra!
    [/citat]

    Det låter inget vidare! Hm.. Kommer inte att behöva köpa ringen på ett tag, så jag får kolla upp det där först.. Tack för infon!
    giz83 skrev 2010-01-25 14:09:33 följande:
    [citat]
    oooo vilka snygga ringar ni hittat tjejer! hihi ska kolla lite på sånt ida me gubben...hehehe... men känns det inte konstigt att köpa via nätet med just ringen? jag letar efter en ring som jag kan känna mig bekväm i...och dessutom så är inte jag nån tjej som använder mycke bling bling normalt, men jag vill ju att ringen ska vara speciell...
    Känns nästan värre med klänningen, då passformen eller materialet kan vara nått annat än man tänkt sig. Jag har provat samma modell på ringen här, så det känns inte speciellt konstigt faktiskt. Mer än att det alltid är en risk att handla på nätet förstås!
  • las vegas bruden

    Åh vilken bra tråd! Ska genast kolla igenom BlueNiles ringar!


    Valley of fire 2011
  • Flodis Hjärtat

    Färgen tycker jag är viktig! D-E F-G är ok. Kör själv på D. Eller river.

    Åh längtar tills man får lämna in för tillverkning.

Svar på tråden Köpa ring på nätet (Blue Nile)