• WitchChild

    Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

    hade ni ring med er, eller inte? Vilken plats valde ni? Enskilt eller så folk hörde o såg? etc. =0)

  • Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?
  • Thea

    trist... synd att han inte kan säga rakt ut va som rör sig i huvudet. 
    så va ju min sambo innan också.. han höll på och sköv på de så fort jag nämde de och bara fjantade bort de.
    Det va därför jag fick nog och ställde frågan då han bara kunde svara ja eller nej och det va inget att fundera på utan han va tvungen att svara direkt...  försök att få honom att lätta hjärtat så kanske de är lättare att acceptera, för din skull tänker jag nu ? 

    vi ska ha ett litet bröllop vid sjön med bara våra föräldrar med respektiva närvarande (hoppas jag) de vet inget än men vi ger dem en inbjudan i ett påskägg till påsk tänkte vi... och det kommer vara hemligt ända tills det är "över"  

  • filibustern
    Thea skrev 2013-02-07 18:23:17 följande:
    trist... synd att han inte kan säga rakt ut va som rör sig i huvudet. 
    så va ju min sambo innan också.. han höll på och sköv på de så fort jag nämde de och bara fjantade bort de.
    Det va därför jag fick nog och ställde frågan då han bara kunde svara ja eller nej och det va inget att fundera på utan han va tvungen att svara direkt...  försök att få honom att lätta hjärtat så kanske de är lättare att acceptera, för din skull tänker jag nu ? 

    vi ska ha ett litet bröllop vid sjön med bara våra föräldrar med respektiva närvarande (hoppas jag) de vet inget än men vi ger dem en inbjudan i ett påskägg till påsk tänkte vi... och det kommer vara hemligt ända tills det är "över"  
    jo precis. vore ju enklare för mig att "släppa" det hela om jag fick ett ärligt, rätt fram svar (oavsett om jag blir ledsen eller inte) om varför. men han liksom.. jag känner på han att han inte vill prata om det. 

    å påskägg! vilken rolig idé! :D ska kortet oxå vara i "påsktemat" eller? 
  • Hullda

    Usch ja, det är jättetrist när mannen säger nej och har svårt för att förklara varför. Jag har också varit med om det, men jag hoppas fortfarande. Kanske dumt att hoppas, men sån´ är jag.

  • filibustern
    Hullda skrev 2013-02-25 06:48:27 följande:

    Usch ja, det är jättetrist när mannen säger nej och har svårt för att förklara varför. Jag har också varit med om det, men jag hoppas fortfarande. Kanske dumt att hoppas, men sån´ är jag.


    aldrig dumt att hoppas. det gör jag med hela tiden. ^^ men blir det för  mycket kan man själv nästan må dåligt så.. man kanske bör försöka trappa ner på hoppet lite. 
  • Mimavibe

    Jag skrev ett långt sms på nyårsaftonskvällen när sambon åkte till jobbet vid 21:00.. skrev hur mycket jag och sonen älskar honom o hur mycket han betyder för mig/oss osv och avslutade messet med frågan om han ville gifta sig med mig.. och svaret blev ja =) om 11 dagar trär vi på våra förlovningsringar när vi är i barcelona och bröllop siktar vi på att de blir 2017 då jag pluggar för tillfället och vill hinna bli klar o jobba ett tag innan =)

  • tovemaja

    Jag friade 12-12-12 men en fin middag som avslutades med en chokladkartong som specialbeställts. Han öppnade och såg ett brev jag lagt dit med små hjärtan på.Han lyfte på det och såg att bokstäver på pralinerna bildade orden VILL DU GIFTA DIG MED MIG?

    Han tittade, tittade på mig, kliade sig lite i huvudet och jag blev så nervös! Jag mumlade, läs brevet... och reste mig och började diska...? Helknäpp reaktion av mig men var så nervös! Han läste sa "jag trodde du skulle gå ner på knä?" med skratt i rösten... jag slappnade av då och gick fram där han satt och ställde mig på knä och kramade honom. Han sa "det tycker jag absolut att vi ska"! Och jag grät.... en helt fantastisk dag/kväll och natt! Vi kommer att gifta oss i sommar. GLAD!

  • sansun

    Å va skoj att läsa om hur alla friat!  

    Här friades det på alla <3 dag 2012.  Vi hjälptes åt att göra en härlig 3 rätters middag, och innan efterrätten så gick han iväg och skulle fixa lite, då passade jag på  satte fram en fin "flaskpåse" vid hans tallrik. I påsen fanns en wiskey med special beställd etikett (Famous Grouse) där det stod att ord inte kan beskriva vad jag känner för dig men en mening kan göra det tydligare -Vill du gifta dig med mig? 
    Han satte sig vid bordet igen och öppnade påsen, tittade på flaskan, tittade en gång till, å en till, å en till. Ett par väldigt blanka ögon möter mig å han stiger upp från stolen och kommer runt bordet å säger - Det klart att jag vill! Där sitter jag med vår 2 veckor gamla bebis i famnen å stört bölar ;-O Den äldsta sonen 14 mån då, tittade på oss som om vi var riktigt knäppa  

  • dream85

    Jag överraskade min sambo när han kom hem från jobbet. Jag fixade en 3 rätters middag med hans favoritmat. Efter middagen medan jag tog hand m disken hade jag fixat en skattjakt. Skattjakten slutade med en film om oss och med orden vill du gifta dig med mig? Han blev jättechockad och tyvärr blev svaret nej :(
    Han vill vara den som friar och jag blir mer och mer otålig. Jag friade i november och tyvärr verkar han inte kommit närmre till att fria till mig. Han är också en person som har väldigt svårt för förändring men jag hoppas varje dag att han ska fria.


    Drömmer om bröllop!
  • CoG

    Jag friade på 3 års (15 mars 2012) dagen från det att vi träffades för allra första gången (det dröjde ett par månader innan det blev vi eftersom att jag precis då dejtade hans kompis).

    Jag dukade fint med ostbricka, vin, levande ljus hemma då barnen somnat.
    Jag hade gjort en fotobok med våra år tillsammans i kronologisk ordning där jag tog med både bilder från allt vi gjort med kommentarer och även en sång jag skrivit till honom.

    På slutet av fotoboken skrev jag hur myckt han betyder för mig och på den sista raden skrev jag "....därför vill jag nu fråga dig..."
    Och på sista sidan var det en bild på en ringask.
    Han tittade på mig och jag frågade om han ville gifta sig med mig nästa sommar
    och det ville han :)

    (Anledingen till att jag inte frågade om sommaren som låg närmast är för att vi har två barn, varav vårat gemensamma som då var nästan 8 månader, höll oss sömnlösa om nätterna.
    Det skulle vara trevligare att gifta sig då man inte håller på att gå under av sömnbrist och känner att det fungerar att lämna bort honom över en natt.)

  • mlisso

    Friade precis till min sambo som jag varit tillsammans med i snart 8 år.

    Har sen en tid tillbaks funderat på hur jag skulle gå tillväga och bestämde mig tillslut för en skattjakt.
    Jag förberedde lappar med ledtrådar som alla relaterade till våra år tillsammans.
    Sista ledtråden ledde honom till vår stuga, vid målet hade jag ställt en påse med ett påskägg och en flaska whisky med personlig ettikett som jag beställt där jag frågade om han ville gifta sig med mig. Han sa JA!
     Glad

  • Carina10

    Min blivande påstår att jag friade när jag skickade ett sms då jag jobbade i ett annat land med orden "gift dig med mig". Jag skickade det för jag hade sån hemlängtan efter honom o barnen egentligen haha
    Men han svarade "ja gärna"
    o nu ska vi gifta oss :)

  • CoG
    Carina10 skrev 2013-03-30 09:04:10 följande:
    Min blivande påstår att jag friade när jag skickade ett sms då jag jobbade i ett annat land med orden "gift dig med mig". Jag skickade det för jag hade sån hemlängtan efter honom o barnen egentligen haha
    Men han svarade "ja gärna"
    o nu ska vi gifta oss :)
    Ja inte måste man väl göra det mer komplicerat än så egentligen :)
  • Carina10
    CoG skrev 2013-03-30 09:45:40 följande:
    Ja inte måste man väl göra det mer komplicerat än så egentligen :)
    Nej egentligen inte. Men jag tror han tyckte det var ett frieri för då slapp han fria haha.
    Vi har lite kul åt det idag :))
  • CoG

    hihi


    Carina10 skrev 2013-03-30 12:57:24 följande:
    Nej egentligen inte. Men jag tror han tyckte det var ett frieri för då slapp han fria haha.
    Vi har lite kul åt det idag :))
  • froll

    Jag hade väntat länge på att han skulle fråga så efter att ha gått en kurs förra våren kände jag att nu måste vi göra något så att vi gifter oss. Jag valde att berätta om varför jag saknade att vara gift och att jag hade ett behov av att var gift med honom. Han tolkade det som ett frieri och sa ja. Så nu gifter vi oss snart. Mvh

  • WinterWonderland

    Jag friade med en picknic i botaniska trädgården i Kapstaden. Man kan beställa picknic korgar som ställs fram på bestämda ställen och så hade jag gömt hans ring i desserten (lite cheesy). Sen lurade jag dit honom under falska förespeglingar och så stod allt där och väntande så vackert. Han blev jättöverraskad och glad!!

  • Luci

    Jag gick till coop här i närheten där vi bor och beställde en tårta med texten "vill du gifta dig med mig" på. Jag hade även köpt kaffebönor med ny smak ´, ett ljus med mer manlig doft och förberett lite i köket.

    Jag sa till honom att ligga kvar i sängen för att göra frukost på sängen (så att han inte skulle gå upp och avslöja mig).

    Jag var astrött pga att jag hade varit så nervös under natten att jag hade haft magknip och legat och kattsvettats hela natten :P

    Men jag kom in med tårtan och en sax. Lät han klippa upp banden. Jag hann inte ens säga något innan han slängde sig på mig och kysste mig! Sen sa han JA. Då äntligen kunde jag andas ut.. Klumpen i magen försvann ;)

    Sen så tog jag fram ljuset, kaffet och så åt vi tårtan i sängen. Våra två katter var också med . <3


Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?