Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

    Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?

    jag hade fixat en fin middag hemma, med ljus och allt. hade skrivit ihop ett brev om hur mycket jag älskade honom o.s.v. sen stod det i slutet om han ville bli min äkta man. ^^ 

    meeeeeen fick ett nej så det sket sig..  

  • filibustern
    Thea skrev 2013-02-07 17:49:27 följande:
    medans han duschade innan en middag på färjan passade jag på att gömma fatet och sedan skrev jag längst ner på brevet vart han skulle titta sen la jag brevet på soffan i hytten och när han kom ut öppnade han det och läste men han fattade ingenting.  när han kollade bakom tvn vart han så chockad. tillslut grät han av lycka och visst inte va han skulle säga utan bara krama mig och trodde inte de va sant.. men de vart ett ja tillslut. så nu blir de bröllop i juni ! :)
    lite avis.. önska min karl oxå reagerade sådär... :P
  • filibustern
    Snuffe skrev 2013-02-07 17:59:47 följande:
    Nej vad tråkigt! :( 
    mmm.. men det hemska är att jag är så besatt av bröllop att jag inet kan släppa det :P
  • filibustern
    Thea skrev 2013-02-07 18:08:14 följande:
    de va inge vidare :( 
    vill han bara inte ? de är ju inte de svaret en väntar sig :/ 
    ne eller hur, trodde väl han skulle säga ja.. precis som alla andra gör (nästan):P ne jag vet inte varför.. riktigt. han tycker det kan kosta mycket. och så tror jag det är storleken som oroar honom, han gillar inte riktigt sociala tillställningar. men har ju sagt att jag likväl kan gifta mig och bara ha två vittnen.. men han vill ändå inte.. han vill som inte riktigt säga rakt ut vad det är känns det som.. om det är fängslande eller bara förändringen? för han har väldigt svårt för förändringar, han har t.o.m problem med att byta efternamn (från sin mors till sin fars) men han kan väl säga det då? just nu gissar jag bara.. 
  • filibustern
    Thea skrev 2013-02-07 18:23:17 följande:
    trist... synd att han inte kan säga rakt ut va som rör sig i huvudet. 
    så va ju min sambo innan också.. han höll på och sköv på de så fort jag nämde de och bara fjantade bort de.
    Det va därför jag fick nog och ställde frågan då han bara kunde svara ja eller nej och det va inget att fundera på utan han va tvungen att svara direkt...  försök att få honom att lätta hjärtat så kanske de är lättare att acceptera, för din skull tänker jag nu ? 

    vi ska ha ett litet bröllop vid sjön med bara våra föräldrar med respektiva närvarande (hoppas jag) de vet inget än men vi ger dem en inbjudan i ett påskägg till påsk tänkte vi... och det kommer vara hemligt ända tills det är "över"  
    jo precis. vore ju enklare för mig att "släppa" det hela om jag fick ett ärligt, rätt fram svar (oavsett om jag blir ledsen eller inte) om varför. men han liksom.. jag känner på han att han inte vill prata om det. 

    å påskägg! vilken rolig idé! :D ska kortet oxå vara i "påsktemat" eller? 
  • filibustern
    Hullda skrev 2013-02-25 06:48:27 följande:

    Usch ja, det är jättetrist när mannen säger nej och har svårt för att förklara varför. Jag har också varit med om det, men jag hoppas fortfarande. Kanske dumt att hoppas, men sån´ är jag.


    aldrig dumt att hoppas. det gör jag med hela tiden. ^^ men blir det för  mycket kan man själv nästan må dåligt så.. man kanske bör försöka trappa ner på hoppet lite. 
Svar på tråden Hur gjorde ni TJEJER när ni Frågade?