• pandis81

    Bröllop 2010 del 9 (sista året)

    Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

    Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

    2010-tråden

    Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

    Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

    Mars 2010:

    April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

    Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

    Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

    September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

    Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

    November 2010:
    Divina73: 10/11

    December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

    Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • KatjaB

    nu vet jag inte vad era gäster har för budget o så, men min syster o hennes sambo skaffade en barnvakt som fick följa med. Det var i en annan stad och hon ammade annars, men de ville ändå passa på att vara lite lediga. Så barnvakten hängde på och de sov alla över på hotell. eftersom det var helt i anslutning till festen så kunde hon smyga iväg och kolla läget när det behövdes. Barnvakten var alltså inte på festen utan hade hand om sonen, gick runt lite i omgivnignarna, kollade på tv på hotellrummet osv.
    Men det är klart, då ska de ju dels ha en barnvakt o dels vilja lägga ut de pengarna också.


    Smilla82 skrev 2010-03-05 11:32:51 följande:
    Jag skulle behöva lite tips på hur man kan göra med gäster som har väldigt svårt med barnvakt. På ett vis känner jag att det inte är mitt problem vart de gör av sina barn, bara de inte dyker upp på festen men just så enkelt är det inte. Vi har bett om barnfri fest och jag vill verkligen inte ha några barn på festen. Det är för mig alldeles oacceptabelt. Dessvärre är det så att detta är en väldigt nära familjemedlem samt att de kommer från en helt annan del av Sverige än där vi gifter oss. Vår lokal har dessutom inga extra rum där barnen isf skulle kunna hålla till under kvällen. Så hur kan man göra? Jag skulle ju kunna tänka mig att de hyrde någon barnvakt här men det är ju svårt när barnen aldrig träffat barnvakten tidigare. Vad göra? Finns det några bra alternativ?
  • EnilemmE
    Smilla82 skrev 2010-03-05 11:32:51 följande:
    Jag skulle behöva lite tips på hur man kan göra med gäster som har väldigt svårt med barnvakt. På ett vis känner jag att det inte är mitt problem vart de gör av sina barn, bara de inte dyker upp på festen men just så enkelt är det inte. Vi har bett om barnfri fest och jag vill verkligen inte ha några barn på festen. Det är för mig alldeles oacceptabelt. Dessvärre är det så att detta är en väldigt nära familjemedlem samt att de kommer från en helt annan del av Sverige än där vi gifter oss. Vår lokal har dessutom inga extra rum där barnen isf skulle kunna hålla till under kvällen. Så hur kan man göra? Jag skulle ju kunna tänka mig att de hyrde någon barnvakt här men det är ju svårt när barnen aldrig träffat barnvakten tidigare. Vad göra? Finns det några bra alternativ?
    Finns det ingen släkt på andra sidan så att säga, så att barnet kan vara hos dem under tiden mamma & pappa är på ert bröllop?? Även om det handlar om ett par dagar brukar det gå att lösa, om inte barnet är jättelitet vill säga?!
  • Sundance

    Det verkar verkligen inte som om du vill ha barn på bröllopet och då ska du inte ha det. De måste väl kunna ordna barnvakt! Vet inte nrä ni gifter er men det måste väl finnas tid att hitta någon. Och om barnet inte ammas så måste det väl kunna vara hos en barnvakt en natt eller två. Eller är det ett väldigt busgit barn som ingen vill vakta, kanske ? Om du släpper in ett barn på festen kan de bli svårt att säga nej till andra och andra kanske blir lite småsura om de fått order om att inte ta med sig sina barn och så är där ändå ett barn på festen.

    smart med postordern!!! Såklart jag ska göra det! Du jag är!

  • Smilla82

    Tyvärr finns det ingen som kan ta hand om barnen om de skulle lämna kvar dem i sin hemstad. De har inga vänner alls och de få som de känner skall också med på bröllopet. Så dessvärre finns det heller ingen som kan följa med ner och ta hand om barnen på hotellet.

    Barnen är ju ganska så stora, 4 och 7 år, så de är ju relativt lätta att passa.

    Just nu känns det här som ett jätteproblem (I-landsproblem iof) men jag vill verkligen inte ha med barnen på bröllopet. Det skulle förstöra festen totalt. Och vart skulle jag placera dem? De kommer ju inte heller vilja vara med så länge under middagen och efter det finns det ingen plats för dem för vi har bara tillgång till ett rum, där vi båda skall äta och dansa.

  • EåN2010

    smilla82: ja du vill tydligen inte ha barn men i så fall så kanske du måste axeptera ett nej från dem...

  • sarahkka76

    Vi ligger efter lite med sparandet men hoppas på att skatten iår ska lösa det problemet. Vi ska få en peng av min mamma också så det kommer antagligen att rädda situationen.

    Vi har också bjudit alla barn men i vårt fall blir det 9st om alla kommer, samt 3 spädisar varav det ena är vårt. Jag tror inte heller att alla tar med sig sina barn, speciellt inte om de åker kommunalt eftersom vi kommer att vara lite avsides från där de flesta bor.

    mammab: nice lokal

    krokodilrumpa: välkommen! vi ska också gifta oss utomhus fast det är på sommaren så förhoppningsvis är det fint väder. Ni gifter er i oktober så det är höst då lite kyligare. Kanske är bra att tänka på att ceremonin inte ska vara alldeles för lång så att folk inte fryser och kanske bjuda på ngt varmt att dricka medan man är ute. Det beror förstås på vädret. Ska ni ha tält?

    lillalyckan; fasiken vad surt! Jag hade blivit galen! Hoppas verkligen att de håller vad de lovar!

    sundance: fy fan vad dåligt! Som jag sa tidigare så fick vi också problem med de, jätte dåligt när är det är till något så pass viktigt och man har en deadline. Ja, de där fjuttiga 24 spänn kunde du lika gärna vara utan.

    smilla: Ja, det är en lite svår situation det där men jag håller ju med dig, du bjuder in till bröllop och vill inte ha barn med, de måste lösa själva hur de ska göra med sina barn. Klart att man vill hjälpa till men i slutändan så är det de som måste fixa för sig, ni har redan en hel del att stå i. Kanske jag låter lite hård men det är inte menat så.

  • Fenixx
    Krokodilrumpa skrev 2010-03-04 22:31:12 följande:
    Hej hej Jag får nog tag ett par timmar att läsa ikapp mig men det är jag för trött för nu:) Vi planerar att gifta oss 101010. Borgligt. Kan ni inte berätta hur långt ni har kommit. Vad ska man tänka på vid ett utomhusbröllop?
    tja har planerat detta ganska länge, så har då hunnit komma en bit på vägen.

    vi ska ha våran vigsel utomhus. det är ju bra att tipsa gästerna om att det ska se utomhus så dem anpassar skor om ni tex är på något ställe som kanske för högklackat inte är så bra. och att dem har med regnskydd, ifall ifall.
  • Sundance

    Som Fenixx säger så bör man tipsa gästerna om att det är utomhus. Och kanske även att det är på gräs om det är det. För tjejer med höga klackar... En backup om det regnar är ju aldrig fel. Det har vi. Fasar dock för att stå där på morgonen och behöva vela och fatta beslut om ifall man ska va ute eller inne. De där molnen där borta... är det regn i dem tro?

    Ett tips är att kolla med den som ev ska sjunga vid er vigsel så att de sjunger utomhus. Vi hade en favvo-solist men hon ville absolut inte sjunga ute. Inte ens med ljudanläggning för att ljudet lätt drunknar i blåst och så. Nu hittade vi en annan duktig kille som har med sig ljudanläggning, men i vilket fall som helst så kom vi fram till att man nog behöver ljudanläggning för att gästerna ska kunna höra löften och vad VF säger och så.

  • KatjaB

    om ni ska vara utomhus kanske någon fällbar stol till de äldsta gästerna om ni inte tänkt ha stolar till alla förstås.

    Fått en avi med posten idag, det är antingen rosbladen till inbjudningarna eller simons hatt. Vi köpte ju en men jag råkade måtta fel, så då fick vi sälja den och köpa en ny.

  • maj2010

    Usch ja, det är mycket att tänka på när man ska vara utomhus. Bra att du sa det där om gräs och höga klackar, Sundance. Det hade jag inte en tanke på innan. Ska nog lägga till nåt om det på hemsidan. Det står i och för sig att vigseln hålls i en trädgård...

    Nu har jag lagt upp bilder på min väska och ett halsband som jag själv har tillverkat i galleriet. Vad ska ni andra ha för smycken?

  • EnilemmE

    Stängs inte trådarna här inne efter ca 3 månader??! Isåfall börjar det bli hög tid att göra en ny.

  • EåN2010

    maj2010: jag kommer ha min mormors örhängen det är de jag kommer ha i smyckes väg... klänning är så mycket bara den att skulle jag ha halsband så skulle de inte se bra ut... provade de..

    startade vi inte den här nyss? den här är väl bara nån månad gammal eller?

  • lillalyckan

    Det borde vara dags ja, den här tråden startades 5/12! OCh nu är vi ju en himla massa nya som tillkommit

  • lillalyckan

    Å förresten, ringen är lokaliserad! Den kom till Halmstad (Bor i Stockholm.) Så min mamma gick helt sonika och hämtade ut den! Så nu ska jag bara får hit den också Men hon har skickat bilder poå den och den är ljuvlig

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)