• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • EåN2010

oj oj oj vad ni skriver...
    vi kommer inte ha något värdpar... vi har vår toastmaster å sen finns vi de får räcka... börjar tröttna lite på detta bröllop nu... vet inte varför känner bara så..

• KatjaB

man kan ju bli lite mätt på det när det blir konstant planering och inte så mycket annat som händer kanske. Kände själv när jag köpte en bröllopstidning att det kändes lite bortkastat, det är ju lite samma sak i alla tidningar så det blir inte så mycket nytt direkt.

EåN2010 skrev 2010-03-04 07:51:26 följande:
    oj oj oj vad ni skriver... vi kommer inte ha något värdpar... vi har vår toastmaster å sen finns vi de får räcka... börjar tröttna lite på detta bröllop nu... vet inte varför känner bara så..
  • Fenixx

hej hej på er, alla gamla ansikten som nya.

jättesällan jag hinner smita in hit, men får väl ändra på det nu. hehe

blev bara så fruktansvärt förbannad på min blivandes syster. vi valde att berätta för våra föräldrar/syskon och såklart toastmaster/tärna tidigare så dem visste datum osv och så sa vi att bara dem vet och inga vänner och övrig släkt osv.

så kollade jag på min facebook-sida häromdagen. då har hans syster skrivit i min logg "kommer det något inbjudningskort eller?" och nåt mer, men jag radera fort..... hallå eller???

är hon helt pantad eller! nu har jag inget hört, men jädra osmart av henne att skriva så, då folk inte är helt osmarta att liska ut vad hon menar då vi ändå varit tillsammans i några år. ska nämna att vi har ju inte bröllopet förrän i september men redan har både hans bror och syrra tjötat om inbjudningskort.... suck!

och sen när jag skrev till henne och sa till, så skrev hon och undra varför inga kompisar/övriga vet??? ÖHHHH..för vi vill kanske överraska dem till något roligt?

inga kompisar har sagt något, så jag hoppas att få såg och isåfall håller tyst om det.
    men inte fan skriver man ut såna frågot på fb så alla kan se? då messar/ringer man väl istället?

nåja..har jag fått skriva av mig...

• mammab

Inte kul me folk som har svårt att hålla munnen stängd när dom borde!

Nu börjar catringfirmorna höra av sig som jag mejlat till. spännande och se vem som kommer med bäst bud haha..

2010-10-23
  • Fenixx

nä men faktiskt, därför man egentligen inte borde berätta för nån haha.

jag har fått besked från våran sömmerska att tärnklänningen nu är klar. och så har vi bokat live-band.

och nästa helg är det dags att göra klart inbjudningskorten.

• Sundance

Jag hade också valt rosa sjal, Bettertogether. Känns mest bröllopigt. Svårt att säga utifrån bilden om du passar i grönt men vi har mycket grönt i min butik just nu och jag har märkt att många inte klär så bra i grönt. Det kan vara en svår färg. Jag ser t ex halvdöd ut i grönt .

Kul att höra från dig Fenixx! Typiskt med folk som inte fattar att hålla tyst . Hoppas att ingen snappat upp det.

jag har i princip slutat köpa bröllopstidningar. Håller med om att det står samma i alla. Kollar bara på framsidan om där är något som jag verkligen kan behöva läsa om. Nåt nytt .

I helgen blir det Vimmerby och där ska jag träffa en tärna. Hon och hennes kille kommer hem så jag och mamma och pappa är bjudna till henne och hennes föräldrar för de vill veta allt som vi tänker oss med bröllopet. De planerar mer än vi . Förstår inte riktigt vad vi ska prata om bara. Men det är så gulligt av dem att lägga en massa energi på det. Hon är den tärna jag träffar minst och ändå är det hon som styr mest och är mest angelägen om att allt ska bli bra och som vi har tänkt. Hon som står mig närmast verkar inte bry sig så mycket. Hon åker mest snålskjuts på de andra. Om de drar ihop något så är hon på men hittar inte på något eget.

• Sundance

Ska ni ha sånger på festen? Jag tycker på ett sätt de lättar upp, på ett sätt känns det fånigt att sjunga snapsvisor när man bara dricker vin.

• bröllop i Uppsala  2010

Sundance: Det finns ju en massa andra visor att sjunga än snapsvisor! Det finns vinvisor eller helt enkelt andra visor, typ Taube eller liknande.

Vi kommer ha en massa sånger, vi är vana vid sånt från studentlivet i Uppsala. Det blir väldigt trevligt inslag i sittningen.

• Sundance

Jo, jag var på ett bröllop förra året där de hade sånger och det var trevligt. Funderar på om det passar våra nära och kära bara. Vi är i och för sig en sångsläkt på min sida. Hmmm... tål att tänkas på. Du får gärna tipsa om sånger om du vill. Tror i alla fall att vi kan ta den där välkomstvisan med Rönnerdal-melodin. Den som liksom gör att gästerna beskriver sig lite. typ: "Ni som är från småland ska stampa med fötterna". Ni kanske vet vilken jag menar.

• KatjaB

finns en annan också som är "min gamla cykel" eller du som har en gammal cykel,... minns inte vad låten heter egentligen men det är också en sån med gästerna involverade i texten.

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)