• pandis81

Bröllop 2010 del 9 (sista året)

Då tjejer kommer vår tredje tråd och nu är vi inne på sista året.
    Veckor,månader eller dryga året kvar för oss. Och det är verkligen en spännande resa som vi har framför oss.

Den nya och uppdaterade listan är gjort. Jag hoppas inte att någon är glömd.

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Eån2010: 10/4
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4
    Lyckliga013bruden: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    soonAmrs:5/6
    05juni2010: 5/6
    Zouzou: 5/6
    Trollia: 12/6
    Plutten2010: 12/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6
    Bettertogether: 19/6
    Junibrud2010: 19/6
    Tausen: 19/6
    Grodanojag2010: 26/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Brudjuli2010: 10/7
    KatjaB: 10/7
    Pantertanten: 17/7
    Lycklig81: 17/7
    LoveA: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka 76: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    Loveis: 14/8
    cire: 21/8
    Vi är tre: 21/8
    humlan66: 21/8 (ev 14/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Fruhögstadius:15/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:
    Mammab: 23/10

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:
    Blivandefrueriksson: 31/12

Några av våra tidigare trådar:
    Del 8: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3539225.html
    Del 7: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html
    Del 6:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    Del 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)
  • EåN2010

satt å kollade här uppe i vilken ordning vi står.. och jag är näst ut!!!!!!!!!!! ahhhhh!!! hjälp! nu börjar de kännas läskigt.. jag lovar ska ta mycke kort så ni alla får se!

• Sundance

För vår del sparar vi de sista tusenlapparna ända fram till julilönen och bröllopet är i augusti. Så vi är inte färdigsparade ännu. Har lite kostnader utanför bröllopet som jag inte räknat in. Typ extensions. morgongåvan. Sminket blir lite dyrare. Secret box-fotograferingen. Men det löser sig.

Har också drömt bröllopsdrömmar ett par nätter nu. Drömmer också att jag glömt boka en massa. Minns en replik från nattens dröm, som jag sa till mina tärnor "Snälla, säg att bröllopet inte är idag!"

Fin lokal Mammab!

Om ett par veckor ska vi till slottet och få gå igenom allt kring vår dag. Ska bli skönt.

• Sundance

För vår del känns det som allt det stora är bokat och vi gifter oss ju i augusti. Lokalen är klar. Vigselförrättaren. Min klänning (bara mamma godkänner den nu i helgen. Lite orolig). Tärnornas kläder. Catering. Solist. DJ. Ljud- och ljusanläggningar. Toastmaster. Förhoppningsvis bartender och serveringspersonal. Makeup. Hår. Florist väntar på besked från mig. Är lite osäker. Tårtan.

Det som stressar nu är inbjudningarna. Var ju på Panduro igår och skulle hämta mina papper som är två månader försenade. Tror ni de hade kommit. Blev riktigt sur och besviken! Sa som det var, att detta försenar våra inbjudningar. Skulle haft med dem upp till mamma i helgen för hon ska skriva dem. Nu går det ju inte så nu blir det först i april. De har lovat att ta hem dem två gånger nu och att de ska ringa men ringer inte och inga papper när jag kommer dit. Hon sa att jag skulle få ett bra pris men så såg jag att hon skrev på lappen att jag skulle få 10%. Det var det löjligaste jag hört. Har redan handlat grejer för över 1000:-. så 24:- rabatt på pappren känns lite fånigt.

• Sundance

Håller just nu på och ringer till Panduro i Malmö och de vägrar svara. Panduro samlar inga pluspoäng just nu.

• KatjaB

sundance: jag det var ju lite löjligt snålt att ge 24 kr rabatt när du handlat för så mycket. Då kunde de lika gärna ha låtit bli.

• EåN2010

ja de låter verkligen snålt... dålig stil av dem med att inte ringa till dig å säga som de är...

• Sundance

Kommer att kräva mer rabatt när jag väl hämtar ut dem. Fick tag i Malmö-butiken men de hade bara elfenbensvita och jag ska ha kritvita. Hon i Lund sa att de har i Malmö, så nu blir jag rädd att de beställer fel och tar de i stället för de kritvita. Men jag var tydlig med att jag ville ha kritvita när jag beställde första gången så sjabblar de nu tredje gången så är det inte mitt fel.

• EåN2010

kan du inte hitta de nån annan stans då? så du slipper dem? eller om du kollar på nåt annat panduro?
    går de inte att beställa hem från deras hemsida? typ postorder eller vad man kallar de?

• Smilla82

Jag skulle behöva lite tips på hur man kan göra med gäster som har väldigt svårt med barnvakt. På ett vis känner jag att det inte är mitt problem vart de gör av sina barn, bara de inte dyker upp på festen men just så enkelt är det inte.

Vi har bett om barnfri fest och jag vill verkligen inte ha några barn på festen. Det är för mig alldeles oacceptabelt. Dessvärre är det så att detta är en väldigt nära familjemedlem samt att de kommer från en helt annan del av Sverige än där vi gifter oss. Vår lokal har dessutom inga extra rum där barnen isf skulle kunna hålla till under kvällen. Så hur kan man göra? Jag skulle ju kunna tänka mig att de hyrde någon barnvakt här men det är ju svårt när barnen aldrig träffat barnvakten tidigare.

Vad göra? Finns det några bra alternativ?

• EnilemmE

Usch, jag får lite ångest när jag ser hur mycket alla hunnit fixa redan.. (Som gifter sig ungefär samtidigt som vi..)
    Knappt man vågar sig in här! Jag hinner inte läsa ikapp allt som skrivs heller för det är en riktigt aktiv tråd!

Svar på tråden Bröllop 2010 del 9 (sista året)