Världens SÄMSTA fotograf?
Jag vet inte vad jag hade gjort med honom...
www.aftonbladet.se/nyheter/article5914602.ab
Jag vet inte vad jag hade gjort med honom...
www.aftonbladet.se/nyheter/article5914602.ab
Vad hemskt!!! Kan först att d e kul på nått sätt! Tur i oturen, lr nått sång haha!
Självklart är jag sur som fan för det men filmen är så dråplig när man ser den så skrattet kommer av sig själv. Det är tur att vi har väldigt mycket fina bilder som vi kan titta på istället.
ja verkligen, haha =)
Skojar du?? Hahahaha shit! Han missade typ dem viktigaste stunderna, ahhaha
ja det var ändå rätt kul för stilen han hade när han var helt underbar.. gick ner på knä, såg ut som en fågelskådare typ o sådär.. tog uppdraget på stort allvar, o så har han haft linsskyddet på i timmar!
Ja, de tyckte ju att det var synd att de inte fick någon video och men de garvade nog mest
Här är några exempel på hur dåliga bilderna från ursprungsinlägget....
www.metro.co.uk/weird/article.html?&in_article_id=748226&in_page_id=2
katastrof ju! =s
Stackars brudpar... :(
Verkligen=(
AcePhoto: nästan vem som helst kan ta 2000 bilder och hitta några guldkorn att visa upp för nästa brudpar. Jag menar inte att alla bilder på minneskortet blir bra men som blivande brudpar skulle jag vilja se bilder från alla viktiga moment under dagen.
Men åh vilken ångest! De där bilderna blev ju sämre än om jag skulle låta ett småbarn fota. Jag hade haft så ont i magen efteråt om det där var de enda bilderna jag fick från vår stora dag! Fotografen verkar onekligen vara en Don Quixote, han tror säkert att bara för att han har en hyfsad kamera är han en mästerfotograf. Och han var ju dyr! Det gäller att verkligen göra en ordentlig koll innan man bokar fotograf om de är så kompetenta som de påstår.
Det är klart att en duktig bröllopsgäst/amatörfotograf kan komma undan med att fota jättefina kort men jag är sååå glad att vi kostade på oss en bra professionell fotograf, även om det kostade lite extra. Vi fick ändå en massa kort från dagen/kvällen av vännerna som fotade som sjutton, och de var jättefina (inga avklippta huvuden direkt..) men det krävs något extra för att få den där "känslan" som är svår att sätta ord på. Jag anser att vår fotograf lyckades med det (i hällregn dessutom, det är inte lätt!) hon ska få fota alla stora högtider i vårt liv från och med nu!
kpt: Tycker inte det har någon betydelse. Det viktigaste är ändå slutresultatet. Om en fotograf behöver 2000 bilder eller bara 200. Det är endast fotografen själv som förlorar på detta, så länge han/hon kan producera de bilder du vill ha så borde det inte ha någon betydelse hur han tar sig dit.
Fast menar inte kpt också det att man vill se att fotografen är mångsidig och bemästrar högkvalitativ dokumentation av alla/många delar som hör ett bröllop till? Närbilder, klassisk porträttfotografering, ljussättning, fotografering utomhus/inomhus, detaljbilder osv osv. Om man exempelvis bara får se ETT kort på ett glatt poserande brudpar som personen har som portfolio och du själv hade tänkt dig att fotografen skulle vara med under en heldag så får du inte samma verifiering av fotografens kompetens som om denne visar upp en mångsidig portfolio.
Att den här fotografen i fråga dessutom verkar ha visat upp andras bilder som sin egen portfolio (det lät så på bruden som anmälde honom) gör en ju ännu mer misstänksam. Vid det första mötet med vår fotograf visade hon oss originalfiler på en del bröllopsbilder och visade sedan på vilka olika sätt hon kunde redigera/retuschera dem i efterarbetningen. Det var ju inget snack om saken vem som tagit bilderna där
Red Scarlet: jag kunde inte sagt det bättre själv.