• viktualia

    Omgång 14

    .. och vi har väl inte gett oss.. utan gjort det igen.. hängt för länge och för mycket på BT!!

    Pladdra på nu!!

  • Svar på tråden Omgång 14
  • nennesjuttioåtta

    mv2
    8 års väntan, shit pommes frites! Jag har, efer 3 års väntan, 2 ivf och 1 FET (fryst litet embryo) äntligen fått äran att få bli mamma. Det är helt sjukt. Lycka till, nötandet är inte kul i längden, vet ni vad det beror på? Jag tror (egen spekulation) att vårt problem var för hårda skal, nu när de gjorde AH (skrapade på ytan på det befruktade ägget) så gjorde det susen i musen. Med tanke på hur mycket det är som ska klaffa tycker jag det är helt otroligt att det blir några barn överhuvudtaget.

  • nennesjuttioåtta

    alltså, jag vet varför nötandet inte blir kul i längden, hahahah, lite syftningsfel där... Sorry, du behöver inte svara om du inte vill.

    God Jul på er alla!

  • MuffinsTönt

    Go jul på er alla!!!

    Denna julen ger mig många känslor. Både bra och dåliga. Jag har sån ångest över att inte kunna fira julen med Grabben och hans familj. Det var helt underbart tidigare. Exakt den jul jag hade alltid drömt om när jag var liten. Saknar människorna, stämmningen, miljön. ALLT hos hans familj/släkt. Det gör så ont i mig, riktigt skär i hjärtat vid tanken på att jag inte får göra det igen. jag kan "acceptera"(det går fortf upp och ner) att vi går skilda vägar men det här gör verkligen ont och jag får sån ångest.

    Anyway, GO JUL!!!

  • viktualia

    Muffins - själv är jag van vid en speciell sorts jul, stiligt anpassad efter min lustiga familj.. I år är första gången nånsin som jag ska fira jul någon annanstans... känns mest som att jag kommer vara gäst i ett julfirande som jag inte förstår mig på... men men.. jag är ju gravid och trött så jag får väl gå och gömma mig och skaka på huvudet åt deras konstiga traditioner....

    God Jul på er!

  • MuffinsTönt

    God jul från sjukstugan. har dragit på mig en liten nästäppa o yr i huvet-syndrom. Har jag tur går det vöer imorrn eller så. Annars så blir det en sjuk julhelg för min del...

  • anne på grönkulla

    Kram o god fortsättning!

    Här har vi vart o hälsat på mamma i stora stora stora stan, man andas inte så djupt där... Men coolt är det o kul o mysigt att träffa mamma över jul. Nu är vi åter i vardan, men maken på besök. Idag skaffade vi vuxenpoäng genom att köpa en alldeles egen borrmaskin. Strax, middag! (fisk o ris)

  • mc2

    God jul på er alla och god fortsättning. Även ett gott nytt år!
    Hoppas alla har haft en bra helg. Här har det varit full rulle mest hela tiden. Idag ska vi ta det lugnt, om allt går som planerat. :)
    Fatta... vi har haft en VIT jul. Hoppas alla andra oxo haft det. Fast fasiken vad man fryser i Fjollträsket.... 11 minusgrader här är ju som -44 i Kiruna. :)

    MT: Hoppas du mår bättte! Vet de vad det beror på?

    APG: Hihi, var det den kungliga huvudstaden tro? Vi bjuder på luftvägskatarrer och sotlunga utan kostnad. :)

    Någon som vet hur man skickar personliga meddelanden på BT?

  • viktualia

    Mc2 - vi har haft under 20 minusgrader några dagar här.. urkans!

    APG - var inte inom Svea rikes gränser... för SÅÅÅÅ dålig luft är det inte i Sthlm... fniss fniss!

    Personliga meddelande på BT: Gå till "Medlem" och sedan "inbox", skicka meddelande och sen adresserar du till personens nick. När personen loggar in blinkar "inbox" överst på sidan.

    Gott Nytt År till er alla!! Nu drar jag hem!

  • anne på grönkulla

    Gott Nytt år!

    Näe, Stockholm är hem o når inte upp i närheten av storleken eller avgaserna på där jag höll hus över jul!! Hem åker jag nästa gång i februari, som det se ut nu.

  • nennesjuttioåtta

    Gott nytt år!!!
    Här har det kräksnöat hela dagen, jösses vad mycket snö vi har! Det är så himla vackert! Vi har åkt längd två dagar i rad, i förrgår i solsken och 15 minus, igår i -6 och lätt blåst men idag snöade det så mycket så vi tog en promenad istället, över 2 dm har kommit inatt och det fortsätter. Vi hade ju massvis innan dess också och vad skönt det känns i själen med snö!

    Hoppas ni haft det bra!

  • MuffinsTönt

    hej allihopa!
    jag var ute o festade igår. det var kul men dyrt. tror bestämt astt jssag blev lurad vid entren på ett ställe. Fick betala 150kr för ngt som jag knappt kunde se...

    Får tänka att stackarna behöver lite lön också.
    Annars var kvällen kul. Idag är jag trött o seg o bakis. Skulle gjort en del grejer. men har legat i sängen hela dan istället.

    Nenne
    Va fint det låter när snön ligger kvar och man faktiskt ser vad det är. DÅ gillar jag snö! Här är det slask, halt och blött. DÅ hatar jag det.

    Gott Nytt År på er!

  • mc2

    Snööööö! Snacka om att barnasinnet vaknar till liv! Har åkte snowracer med vår dotter flera timmar idag. WOW! Till slut sa 3-åriga dottern lite kaxigt "Pappa, hör du vad jag säger, eller! Jag vill gå hem nu! Ho-ho, är det någon hemma, eller?"

    Sedan en tur till svärföräldrarna på nyårsmiddag. Klarade mig från matförgiftning även denna dag. :D

    Igår var vi och shoppade i Nacka Forum. gillar nya stället fast de kunde jobbat lite mer på matutbudet. ÄNTLIGEN hittade jag en affär som säljer skor i stl 48. ;)

    APG: Okay, då lät det som om du varit i landet over-there. Lyllo! :)

    N78: Åh, vad mysigt. :) Hoppas ni kunde njuta av det hela

    MT: Asch, det kan ju förta lite av det hela men eftersom du var lite bakfull måste det ha hänt lite kul iaf. ;) Ochman ska inte ha några planer "dagen efter". Det kan du ta i morgn istället. :)

    Hoppas årets första dag varit okay för er med!

  • MuffinsTönt

    mc2
    förta? Menar du flörta? Min hjärna e seg. Jo, men jag hade ambitionen att vara obakis...

    Klockren från dottern. "Jag vill gå hem nu!" Hahaha! Men oj, va bra din dotter pratar om hon är bara 3år. Fast hon kanske är en papegoja som lär sig prata vid 1år åldern?

  • mc2

    Hehe, tryckfelsnisse var i farten..... Undras hur jag fick förstöra till förta.... haha...

    Hm, vi har inget att jämföra med men hon var väääldigt tidig på att prata... Så tack. Lite värre med det motoriska. Hon var grymt sen och snubblar fortfarande på sina egna fötter när hon går på plan mark och tittar åt ett annat håll..... ;) Vi får en massa skratt varje dag över saker hon säger efter att ha snappat upp från olika håll. "Jag tror inte mina ögon" och "Går inte hissen ändå upp eller" är favoriterna. ;) Hon använder det rätt dessutom så man undrar ju vart hon hört allt. :D

    Trevlig natt hos dig?

    Obakis är alltid bäst. :) Men ibland får man skaka loss..... Vi gratinerade hummer igår (varför gör man det egentligen? Räkor smakar ju lika gott) och då blev det lite vin över... Märks att man är småbarnsförälder och inte är van med alkohol längre.... ojojojo. ;)

  • MuffinsTönt

    mc2
    Ah! Jag förstår. Min kusin e också en sån med talet. Duracellkanin!

    jag tycker gratinerade är mkt godare än bara kokta. Smakar ju ingeting..

  • anne på grönkulla

    Fel gissat igen mc2! Jag ska svara på ditt inboxmeddelande senare - ska rådgöra ordentligt med maken men hans första tips är att det visst finns ett riksförbund eller dito, kanske kan du ta kontakt o be on råd? Iaf, då kan jag berätta var vi var oxå!

  • mc2

    APG: :) Jag ger upp. ;) Och tack för tipset. Ingen brådska med svaret!

    Idag har vi busat i snön Snacka om DRÖMPUDER ute idag! Helt fantastiskt vackert. För det mesta i stockholm så är det bara grått efter fem minuters biltrafik men vi bor lite i skymundan och här är det fortfarande kritvitt. Mysigt.

    Hade besök av en kompis med dotter idag på middag. Full rulla, tre barn och tre knasiga vuxna... Slutade med lite blodvite av krossat porslin men dottern vart mest rädd för´att vi skulle bli arga för krosset. Stackare.... :( Det viktigaste är ju att alla lemmar sitter kvar. ;)

    Lugnt här idag för alla hoppas jag.

  • MuffinsTönt

    Här är det KALLT!!! Har jobbat idag och satt på ALLA lampor, apparater för att det ska bli lite mer värme. Men funkar det? NÄÄÄ!

    men vi stängde 40 min tidigare än vanligt. Varför vet jag inte riktigt men klaga gör jag inte iaf...

    Mc
    Det låter så kul med snö på det sättet du beskriver det. Jag tycker det är fint när man e inomhus och tittar på spektaklet. Annars e dt mest kallt. Utom när jag var i åre typ och åkte skidor. Då var jag så fullklädd att jag gick bredbent med typ armarna utsträckta.

  • mc2

    MT: Haha... Värsta "Släpp-kylskåpet"-maneret låter det som. *fniss* Jo, det är rätt mysigt att sitta inne och mysa när det snöar... Tyvärr blir ju de små liven lite rastlösa efter ett tag. :D Vi kanske gjort bort oss när vi sagt till dagis att vi är hemma en vecka till med barnen. ;) Tur att det finns mor- och farföräldrar. ;)

    Usch att frysa sådär. :( Inte blir det bättre av att man inte kan köpa vanliga glödlampor heller. De nya "energisnåla" värmer ju ingenting. :) Kan ni elda i någon eldstad eller så? Värmer inifrån om inte annat. :) Snart är det vår igen. Håll ut!

Svar på tråden Omgång 14