• mc2

    Omgång 14

    Oj, det var inte lätt att hitta hit.

    Länge sedan jag hade tid att chatta. Mår alla bra här? Är alla julstressade? Eller softar ni efter bästa förmåga?
    :)

  • mc2

    MT:
    Usch, det lät ju inte bra med huvudvärken. Ingen influensa hoppas jag. Och du är uppe på de vanliga knasiga tiderna märker jag. :D

    Det blir en lugn jul här med. Allt är klart förutom köttbullarna och en julklapp. Skönt. :) Då kan man jobba skiten ur sig istället. Det känns så typ. Men snart är jag ledig i TRE VECKOR!

    Och vitt blir det med! Fick en sådan tillbaka längtan till Kiruna i måndags så jag kunde inte hålla tillbaka tårarna. :)

    Firar ni inte jul? Inte ens med Kalle Anka?

    Är allt annat sig likt här i tråden? Kommit några småbarn?

  • mc2

    Kul att det är lite bebisar på G... Får se om vi får en till eller inte. Håll tummarna. :) Det där med att skaffa barn är verkligen ingen "walk in the park" ;)

    Uff, vilket härligt väder. Det blir bara kallar och kallare, även om -10 inte är så mycket så är det i alla fall VINTER i Stockholm. Fantastiskt!!!

    MT: Usch, inget vidare! Mamma har liknande problem och ska äntligen få operera sig. Har dui pratat med någon läkare om det?!?

    Att läsa bloggar är jätteroligt, synd att jag inte hittar dit. :) Har en egen blogg men den blir smått lidande av allt arbetande och trötta dagar. Har i alla fall äntligen, av en slump, fått reda på vad jag har för sjukdom så nu kanske man kan bli lite piggare om dagarna av medicinen. ;) Mer knark åt folket!! :D

    Vad händer denna fredag? Här luktar det ljuvligt av nykokt chokladfudge. Jag bjuder hela gänget men se upp! Den är fortfarande varm!

    Trevlig fredag på ER!!

  • mc2

    Det är ingen farlig sak egentligen. Hypotyreos heter det. Lite tjall på sköldkörteln men det är nog en av de lättare sakerna att medicinera så jag ska inte klaga. :) det jag blir sur på är att man har mått skit sedan 1997 och aldrig fått rätt hjälp... och det har bara varit ett sketet blodprov ifrån rätt svar. *MORR*

    LÄNGTAR så tills medicinen är rätt inställd. :)

    9/10 är kvinnor.... Alltid ska det ju vara något som man utmärker sig med. :D

    Här rullar just nu Lois&Clark, säsong 3...... Åttiotalsporr.

  • mc2

    Vickan:
    Usch, det låter verkligen hemskt och vi håller alla tummar som går för att det ska komma en liten bebis denna gång! V31 är ju tack och lov ganska långt gånget så skulle det börja bli oroligt går det ju att klara ett barn idag. Kan inte ens tänka mig hur hemskt det är att inte veta! Du är strong!!!

    Av alla vänner vi har är det nog bara EN person som kan få barn när hon vill, de flesta har fått vänta som oss, i nästan 8 år. Men de tär bara att kämpa på. Tyvärr blir det ju lite som löpande-bandet-aktiviteter två-tre dagar i månaden. Inte så romantiskt. ;)

    hihi, förstår att du är trött. Vila, käka praliner och titta på en bra rulle... Låter väl som en bra idé?

    Julklappar.... Mmmh. Jag får raklödder, på egen begäran. :D

  • mc2

    APG: hihi, EN man till som har det mao. ;)
    Har gått upp mycket de senaste åren men nu i höstas tappade jag 20 kilo på sex veckor. Trodde först att det berodde på projektet jag var med i men det kan ju ha berott på fifty/fifty antar jag. :) Var med i MinimizeYou.se och åt hamburgare i sex veckor. ;)

    Huir har det yttrat sig för din man? För mig är det trötthet, torr hud som spricker konstant, mjölksyra trots att man varit vältränad. Inga större saker tack och lov. Vissa får ju giftstruma. *Hurvas!*

  • mc2

    Vickan: Haha! Vilken underbar grej! Den skulle nog vår dotter uppskatta! Hon är kramig så det finns inget motstycke. :D

  • mc2

    Vickan:
    hihi, jag älskar oxo mitt jobb och min familj. Det är det som får en att gå runt. :D Men du kommer troligen inte ägna en tanke på jobbet när du varit hemma några dagar. :) Jobbet finns kvar, hoppas jag. :)

  • mc2

    apg: :) Lycka till med hoolaballoat i lingonskogen. :) Håller tummarna för dig med!

  • mc2

    Nu kommer det en sändning med nykokt hjortronsylt. Någopn som vill ha vanlijglass till? Ta för er!
    Ska snart bena knythögen och ladda batterierna för helgen.

    Sov gott allihopa och ha en trevlig helg!!

    *kram*

  • mc2

    God jul på er alla och god fortsättning. Även ett gott nytt år!
    Hoppas alla har haft en bra helg. Här har det varit full rulle mest hela tiden. Idag ska vi ta det lugnt, om allt går som planerat. :)
    Fatta... vi har haft en VIT jul. Hoppas alla andra oxo haft det. Fast fasiken vad man fryser i Fjollträsket.... 11 minusgrader här är ju som -44 i Kiruna. :)

    MT: Hoppas du mår bättte! Vet de vad det beror på?

    APG: Hihi, var det den kungliga huvudstaden tro? Vi bjuder på luftvägskatarrer och sotlunga utan kostnad. :)

    Någon som vet hur man skickar personliga meddelanden på BT?

  • mc2

    Snööööö! Snacka om att barnasinnet vaknar till liv! Har åkte snowracer med vår dotter flera timmar idag. WOW! Till slut sa 3-åriga dottern lite kaxigt "Pappa, hör du vad jag säger, eller! Jag vill gå hem nu! Ho-ho, är det någon hemma, eller?"

    Sedan en tur till svärföräldrarna på nyårsmiddag. Klarade mig från matförgiftning även denna dag. :D

    Igår var vi och shoppade i Nacka Forum. gillar nya stället fast de kunde jobbat lite mer på matutbudet. ÄNTLIGEN hittade jag en affär som säljer skor i stl 48. ;)

    APG: Okay, då lät det som om du varit i landet over-there. Lyllo! :)

    N78: Åh, vad mysigt. :) Hoppas ni kunde njuta av det hela

    MT: Asch, det kan ju förta lite av det hela men eftersom du var lite bakfull måste det ha hänt lite kul iaf. ;) Ochman ska inte ha några planer "dagen efter". Det kan du ta i morgn istället. :)

    Hoppas årets första dag varit okay för er med!

  • mc2

    Hehe, tryckfelsnisse var i farten..... Undras hur jag fick förstöra till förta.... haha...

    Hm, vi har inget att jämföra med men hon var väääldigt tidig på att prata... Så tack. Lite värre med det motoriska. Hon var grymt sen och snubblar fortfarande på sina egna fötter när hon går på plan mark och tittar åt ett annat håll..... ;) Vi får en massa skratt varje dag över saker hon säger efter att ha snappat upp från olika håll. "Jag tror inte mina ögon" och "Går inte hissen ändå upp eller" är favoriterna. ;) Hon använder det rätt dessutom så man undrar ju vart hon hört allt. :D

    Trevlig natt hos dig?

    Obakis är alltid bäst. :) Men ibland får man skaka loss..... Vi gratinerade hummer igår (varför gör man det egentligen? Räkor smakar ju lika gott) och då blev det lite vin över... Märks att man är småbarnsförälder och inte är van med alkohol längre.... ojojojo. ;)

  • mc2

    APG: :) Jag ger upp. ;) Och tack för tipset. Ingen brådska med svaret!

    Idag har vi busat i snön Snacka om DRÖMPUDER ute idag! Helt fantastiskt vackert. För det mesta i stockholm så är det bara grått efter fem minuters biltrafik men vi bor lite i skymundan och här är det fortfarande kritvitt. Mysigt.

    Hade besök av en kompis med dotter idag på middag. Full rulla, tre barn och tre knasiga vuxna... Slutade med lite blodvite av krossat porslin men dottern vart mest rädd för´att vi skulle bli arga för krosset. Stackare.... :( Det viktigaste är ju att alla lemmar sitter kvar. ;)

    Lugnt här idag för alla hoppas jag.

  • mc2

    MT: Haha... Värsta "Släpp-kylskåpet"-maneret låter det som. *fniss* Jo, det är rätt mysigt att sitta inne och mysa när det snöar... Tyvärr blir ju de små liven lite rastlösa efter ett tag. :D Vi kanske gjort bort oss när vi sagt till dagis att vi är hemma en vecka till med barnen. ;) Tur att det finns mor- och farföräldrar. ;)

    Usch att frysa sådär. :( Inte blir det bättre av att man inte kan köpa vanliga glödlampor heller. De nya "energisnåla" värmer ju ingenting. :) Kan ni elda i någon eldstad eller så? Värmer inifrån om inte annat. :) Snart är det vår igen. Håll ut!

Svar på tråden Omgång 14