• Mars20­10
    Äldre 1 Oct 19:26
    15931 visningar
    102 svar
    102
    15931

    Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

    Startar denna tråd för att alla vi som skall gifta oss 2010 skall kunna utbyta tips och ideer med varandra. Någon som kan tipsa om en bra fotograf?

  • Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010
  • Mars20­10
    Äldre 23 Dec 16:44
    #91

    svxrt

    Lägg gärna upp en bild på ringarna jag är nyfiken :)

    God jul förresten.

    Själv har jag fått en tidig julklapp min M2B har fått jobb i skellefteå. Så jäkla kul nu slipper vi vara särbos :)

  • Mars20­10
    Äldre 23 Dec 16:52
    #92

    arcnix

    Vi har inte varit så mycket ännu till luleå ännu. Men efter jul kommer det att bli mer resande uppöver. Kläderna är redan köpta. Har haft klänningen hängande länge :) nu är det bara någonting att ha ovanpå som saknas.

    Blommor har jag inte kommit till ännu. Men ska höra vad svxrt tyckte om sin florist. var hon bra blir det nog hon. Håret ska jag förmodligen fixa på hairteam, du då?

    Maten tar vi från min M2B farbror han äger en resturang så det var ett enkelt val. Tårtan köper vi från gammelstansbageri, eller rättare sagt så ska vi får den i bröllopspresent av de som äger stället :)

    Vilken fotograf har ni valt? Hur stort bröllop ska ni ha?

    Vi blir runt 60 pers skulle jag tippa. anmälningstiden går snart ut....

    Ha en toppen jul imorgon.

  • svxrt
    Äldre 23 Dec 22:15
    #93

    Mars2010
    Nämen jättegrattis! Gud vad skönt slippa leva på olika håll.

    Jo, ska få tummen ur vad det gäller ringarna. Vi har ju samma som innan skillanden att jag lagt in tre små små stenar i mina. Så för en oinvigd skulle det nog se ut som en förlovningsring tror jag... men jag är en sån där praktisk typ...

  • saga 2010
    Äldre 25 Dec 15:04
    #94

    Arcnix> vilken frisör har du bokat? Har kollat runt lite men ännu inte bestämt mig. Börjar bli tid att boka både frisör och fotograf snart.

    svxrt> ååå vad spännande! Snart är det dags för dig och din blivande att bli man och fru. Känns det som att ni har allt under kontroll? Hoppas ni har tid av att varva ner nu och att ni börjar njuta av stunden som komma skall:)

  • svxrt
    Äldre 25 Dec 20:56
    #95

    saga2010
    japp japp, det hela känns som om det är under kontroll. Vi ska lämna bort vår lilla trollunge här under mellandagarna så kan vi kroncentra oss på att fixa med det sista. Prata en gång till med fotografen, fixa sista med klänningen och nå kläder till sambon. Han har en kostym sen innan så det blir nån lite finare slips och skjorta. Vi hinner nog med en tur till Haparandra oxå är det tänkt.

    Hur går det för er?

  • saga 2010
    Äldre 26 Dec 16:35
    #96

    Vi släppte nyheten på julafton. Vi hade gjort en film med musik och bilder på oss, alla trodde att det var ett fotoalbum till dess att kyrkmusiken och bilder på domkyrkan dök upp. Snacka om att de blev förvånade, hihi =). Känns väldigt roligt nu när vi äntligen får prata högt om bröllopet. Vi har fått väldigt glada reaktioner.
    Annars har vi inte så mycket mer är kyrka och lokal bokat, ja vi har skickat ut inbjudningskorten oxå. Ska ta itu med med frisör, blombukett, fotograf och klänning efter nyår. Känns som att allt kommer börja ta fart i januari.

  • arcnix
    Äldre 28 Dec 12:56
    #97

    Mars2010 och saga 2010

    Jag kommer att fixa med hår och smink på Presenta och Här hos en kille som heter Andreas. Vet inte riktigt hur bra han är, men han var öppen för att titta på de bilder jag hade med mig och kom med sina synpunkter utifrån dem, mitt hår och och min ansiktsform, så det kändes bra. Min M2B och jag var upp till Luleå dagarna före jul och träffade vår fotograf, Thord på Gammelstads foto. Under hösten hade vi fått upp ögonen för en annan fotograf i Piteå, men vid ett besök kände både jag och min M2B att det inte skulle fungera alls. Fotografen i fråga tar mycket fina bilder, men använde sig inte av kontrakt och vi hade i princip inga möjligheter till att önska motiv. Thord gav oss ett mycket fint bemötande och vi känner oss väldigt nöjda med honom hittills. :) Om någon funderar kring fotograf i samband med sitt bröllop så är mitt tips alltså att besöka dem innan man bestämmer sig.

  • Mars20­10
    Äldre 29 Dec 10:33
    #98

    svxrt. Nu är det inte många dagar kvar. Har ni läget under kontroll eller?

    Här är planeringen i full gång. Börjar kännas att det närmaar sig. Ska ta och beställa en bolero från ebay nu som jag har hittat. då blir det en sak mindre iallafall :)

    Sen blir det att åka och köpa fyrverkerier som vi tänkte smälla på den stora dagen :)

  • svxrt
    Äldre 29 Dec 17:37
    #99

    Mars2010
    jo, läget är under kontroll. Drar en sväng till Happis och IKEA imorgon. Blir till att handla porslin och lite små plock. Var och skulle ta ut klänningen men den satt som en smäck och behövdes inte ändras, köpte underkläder i rena lyckoyran eftersom jag slapp lägga ut nå på sömnaden :)

    De hade fina pälsboleros på briarrose med ett pärlspänne fram. De passade inte alls till min klänning eller figur dock. Såg ut som en tunna typ. Så nu blir det utan då den boleron jag fick låna inte heller passade. Men skitsamma gummimamma. Det blir nog bra trots allt.

    Du får nog vänta på kort tills efter vi gift oss. Men oj oj vad bilder det kommer då

  • Mars20­10
    Äldre 30 Dec 09:44

    svxrt

    vad kostade boleron på briarrose.
    var den vit eller ivory. den jag hittade på ebay var ivory och klänningen är vit, men jag tycker inte det gör så mycket. så jag tror jag beställer från ebay. Tråkigt att den du skulle låna inte passade. Men jag måste ju ha något eftersom vi ska viga oss ute...

    Längtar efter massor med bilder.

  • ALLIMA
    Äldre 30 Dec 20:32

    svxrt: Det närmar sig. Hur går det med allt? Hur gör ni med fotograferingen? Fotar ni nåt utomhus innan vigseln? Spännande för er...Lycka till!

  • svxrt
    Äldre 1 Jan 22:10

    Mars2010
    ingen aning den fanns både i vitt och ivory jag frågade inte efter priset men den var inte långärmad hur som så om du ska ha den för att det ska vara varmt och skönt fungerar den nog inte...

    Jo, en halvtimme ute blir galet kallt annars. (eller hur lång tid det nu tar för er) Vi har fixat klart programmen för kyrkan nu idag skulle eg. färgat håret oxå men tiden tog slut. Får fixa det imorgon, är ju en sucker för rött hår så det blir en ganska mild röd nyans på barret. Hur går det för er? Har du kommit något längre i planeringen?

    ALLIMA
    jovars, äntligen fick vi tag i fotografen. Hon har ingen telefontid och jobbar rätt mycket. Men nu har vi bestämt tid och plats att börja fota på och skulle det vara sviningt kallt (under 20) får vi komma till hennes hemma ateljé. Vi satsar annars på att ta ute innan vigseln. Ganska länge innan så vi ska hinna käka innan. Är man gravid så är man Det gäller att hålla blodsockret på topp annars lär jag väl svimma av fel anledningar i kyrkan. Ha ha.
    Men ni skulle gifta er om ungefär ett år va? Har du börjat styra upp vilken kyrka och festlokal och det? Tänker ni gifta er i kyrkan förresten? Har ni nån favorit att viga er? Jag har hittat ett guldkorn till prälle till och med min skeptiska sambo gillar henne och det är inte illa

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010