• Sång och tavlor

Den knäppaste present ni har fått alla kategorier?

Vilken är den knäppaste present ni har fått alla kategorier?

Blev den uppskattad?

• Svar på tråden Den knäppaste present ni har fått alla kategorier?
  • Sång och tavlor

Fin katt!

Soldemor skrev 2009-09-17 22:21:53 följande:
    När jag prästvigdes så fick jag ett troll av några kompisar. Antagligen var det meningen att det skulle likna mig men på ett parodiskt sätt. Det hade stripigt flammoigt hår i flätor, runda glasögon, skelade, och hade utstående tänder. Dessutom hade den kaftan på sig, så man kunde inte missa att det var ett präst-troll, ööh! Till saken hör, att en av dessa kompisar har träffat en tjej, som tydligt visar hur svartsjuk/avundsjuk hon är på vår vänskap. Hon klargjorde att jag skulle sätta troll-skrället på den finaste platsen hemma och fotografera eländet och sedan skicka fotot till konstnären som gjort det, sure! Av någon väldigt oförklarlig anledning råkade en av mina katter få tag på trollet, och nu finns det inte i min ägo mer. Lång förklaring till knäpp present!
  • Sång och tavlor

Jag gick in på din sida. Härliga katter du har! Riktiga snyggingar!

• Soldemor

Sång och tavlor skrev 2009-09-17 22:26:57 följande:

Fin katt!
    lken av dem? Har precis lagt in Amarettos lillasyster i galleriet, hon är sju veckor!
  • Sång och tavlor

Katten som "fixade" ditt troll var fin.
    Sedan såg jag resten i ditt galleri och kan bara konstatera att de alla har utseendet för sig.

Soldemor skrev 2009-09-17 22:33:19 följande:
    Sång och tavlor skrev 2009-09-17 22:26:57 följande:lken av dem? Har precis lagt in Amarettos lillasyster i galleriet, hon är sju veckor!
  • Soldemor

Sång och tavlor skrev 2009-09-17 22:34:46 följande:

Katten som "fixade" ditt troll var fin.Sedan såg jag resten i ditt galleri och kan bara konstatera att de alla har utseendet för sig.
    Ja, det gjorde han bra, det var han som är tabby (el randig som jag säger till vardags)
  • Sång och tavlor

Ställer du ut dem? Jag har alltid gillat katter och särskilt norsk skogkatt. På en utställning såg jag bengaler och blev förtjust även i dem.

• Soldemor

Sång och tavlor skrev 2009-09-17 22:43:46 följande:

Ställer du ut dem? Jag har alltid gillat katter och särskilt norsk skogkatt. På en utställning såg jag bengaler och blev förtjust även i dem.
    Ja, båda två, han i kastratklass och hon i huskattlånghgår. Hon blev BIS i Osby i juli i år! Den här lilla söta tjejen jag vill ha, kommer bli en domarfavorit när hon blir större. Hon är en ganska unik "padda" med distinkta färgavgränsningar. Jo, skogisar är mysiga och så har de oftast så gott temperament.
  • tattar-Emma

Sång och tavlor skrev 2009-09-17 21:40:27 följande:

Visste inte ens att det fanns blommiga borrmaskiner...
    Finns en hel serie, hammare och trädgårdsspade och säkert mer som jag inte sett eller har glömt.
  • Lappgeten

Vi kör oftast med motiveringen inom familjen, när det gäller andra skärper vi till oss:
    Det ska vara roligt att GE inte att FÅ...
    det har blivit många skratt genom åren över vilka tokiga saker man kan ge bort och få... =)

• GryHansson

Fast det var ju faktiskt skitgrymt!! Vilken kille- snacka jämställt!

JollyO skrev 2009-09-17 21:20:06 följande:
    En blommig borrmaskin av en pojkvän på min födelsedag. Kanske fyllde 18...Har kommit till användning flera gånger, så den blev ju uppskattad så småningom!
  • Bobou

Jag fick en blå hund som är en spargris av mina vänner i inflyttningspresent. Den är ju söt och rolig och lite knäpp, men inte en så konstig present. Det knäppa är att de som tillbehör även köpte en hundmatskål, som det står "Voff voff" på! (Och jag är alltså inte hundägare.) Hunden har jag framme men inte matskålen... men ibland när jag har fest och saknar skålar brukar jag faktiskt använda den som typ godisskål, men måste alltid förklara att det _inte_ varit hundmat i skålen för att någon ska vilja äta.

• Sång och tavlor

Med den motiveringen blir det i alla fall kul för givaren.
    Ger man med hjärtat, så uppskattas nog det mesta.

Lappgeten skrev 2009-09-18 10:32:47 följande:
    Vi kör oftast med motiveringen inom familjen, när det gäller andra skärper vi till oss: Det ska vara roligt att GE inte att FÅ... det har blivit många skratt genom åren över vilka tokiga saker man kan ge bort och få... =)
  • Sång och tavlor

Vill du ha ditt favoritgodis för dig själv, behöver du ju inte säga något alls.

Bobou skrev 2009-09-18 12:20:54 följande:
    Jag fick en blå hund som är en spargris av mina vänner i inflyttningspresent. Den är ju söt och rolig och lite knäpp, men inte en så konstig present. Det knäppa är att de som tillbehör även köpte en hundmatskål, som det står "Voff voff" på! (Och jag är alltså inte hundägare.) Hunden har jag framme men inte matskålen... men ibland när jag har fest och saknar skålar brukar jag faktiskt använda den som typ godisskål, men måste alltid förklara att det _inte_ varit hundmat i skålen för att någon ska vilja äta.
  • Sång och tavlor

Kul kille, håller med.

GryHansson skrev 2009-09-18 11:59:58 följande:
    Fast det var ju faktiskt skitgrymt!! Vilken kille- snacka jämställt!
  • Chrisse och Jonas

Alla.. supersöta

Soldemor skrev 2009-09-17 22:33:19 följande:
    Sång och tavlor skrev 2009-09-17 22:26:57 följande:
    lken av dem? Har precis lagt in Amarettos lillasyster i galleriet, hon är sju veckor!
  • Chrisse och Jonas

vilken rolig tråd..

• Soldemor

Sång och tavlor skrev 2009-09-17 22:34:46 följande:

Katten som "fixade" ditt troll var fin.Sedan såg jag resten i ditt galleri och kan bara konstatera att de alla har utseendet för sig.
    Ja, de är fina, mina snuttar! Hoppas lilla "paddan" kan bli min också!
  • Soldemor

Chrisse och Jonas skrev 2009-09-19 11:23:20 följande:

Alla.. supersöta
    Tack! Vad roligt att fler tycker att mina "pälsklingar" är söta!
Svar på tråden Den knäppaste present ni har fått alla kategorier?