• Love2010

Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?

where to go under dessa försommar och sommarmånader? Någon av er BT-brudar som varit på något exotiskt, avlägset, unikt, annorlunda eller bara underbart ställe under denna perioden på året?

Långt bort helst ......:)

• Svar på tråden Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?
  • Love2010

hehe, ja Maldiverna är en sådan där klassiker verkligen. Men det verkar har ett helt underbart ställe ! Dyrt troligen typ 2 veckor?

nu är det helg, hur skönt är inte det då?

• Plutten2010

Igår betalade vi resan till NYC och Oahu! =) Ska bli fantastiskt! Det enda som vi har kvar att bestämma är vilket hotell vi ska bo på när vi är på Oahu.. Vilket angenämt problem.. =)

Trevlig helg på er! (min ska bland annat spenderas med att prova brudklänningar.. spännande.. =)

• Love2010

Shit vad skönt det måste kännas och ha det betalt!? Eller hur?Hur har det gått idag med att prova brudklänningarna, Plutten2010?

• Plutten2010

Ja, det känns riktigt härligt! och konstigt på samma gång.. har ju inte riktigt fattat att vi ska gifta oss så hur lätt är det att smälta att vi ska åka på den här underbara resan!?! =) Hur går det med era planer då??

Det gick bra att prova klänningar (tack för frågan!), provade väl sex-sju klänningar totalt. Fastnade för två klänningar till slut.. Det är inte lätt det här.. ; ) Har ju ingen direkt panik att köpa klänning iofs men mina lediga helger framöver är lätträknade så det är skönt att ha börjat prova så man vet lite mer vad man vill ha och vad man passar i..

• Love2010

Våra planer är lugna. Vi tar lite i taget och när vi får ett möte med prästen så ordnar det mesta upp sig. Vi har inte direkt bråttom. Vi får se när vi bestämt datum med prästen (vi känner honom väl och är villiga att anpassa oss för vi vill ha just honom) så kommer väl det mesta falla på plats.

:)

• CiaLovesAndreas

Plutten,
    Vad härligt att ni nu har betalat er resa!

Vi har inte ens kommit fram till vart vi vill åka än. Känns som att det inte blir så jättelångt då vi har en dotter som är nästan 2 år då vi gifter oss. Men istället får man väl satsa på ett fint hotell, för att lyxa till det litegrann

• NancyRobin

Vi var pa Bali och Lombok i Juni/ Juli detta aret. Det ar basta tiden att aka dit och helt underbart!

• Love2010

Åh Asien är ju så vackert, det är ju en kanonidé . Billigt är det också, men det lutar nog åt New York-bila San Fransisco--Los Angeles och sedan åka ut till Hawaii 10-12 dgr.

Tack alla er för era tips!

Visst längtar man i väg redan nu? Känns jätte märkligt och inte ha resor bokade framöver då vi normalt reser ett par gånger per år. Men nu ska det sparas till THE resa.. :)

• Plutten2010

Härligt!! =)

ååååh, vi längtar massor!! Speciellt sambon som ska shoppa järnet! haha.. Men vi är lite galna och funderar på att ta en billig resa en kort tid innan bröllopet.. Vore inte fel med en fin solbränna lagom till bröllopet.. =) Åker nog till Kroatien eller Spanien där vi kommer billigast undan..

• Millanita

Någon som varit i Miami under juli perioden?? Funderar på att beställa b-resan dit nästa sommar? Några tips kanske...

• andbeyond

Har lagt upp några foton från vår bröllopsresa NYC + Maui och Kauai om ni vill få lite inspiration

• Love2010

Jag ska genast kika, så nyfiken!!!

• Love2010

Wow, de ser underbara ut! Åh dit ska vi åka, ja ja ja!! Vill vill vill!

• andbeyond
    Love2010 skrev 2009-10-25 11:13:50 följande:
    Wow, de ser underbara ut! Åh dit ska vi åka, ja ja ja!! Vill vill vill!
  • Love2010

Hur är det här nu? Jag har varit sjukt inaktiv senaste tiden. Jobbet tar upp tid och på kvällarna ja då vill man bara sova. haha!

Vi har lite olika förslag igen på resan men min drömrutt är väl Paris-New York-Honolulu-Maui. De förslag vi har och vilket det blir har ju lite mer priset att göra också. Men nu börjar det rulla på. :) jippi!

andbeyond: så fina bilder! Lockar riktigt mycket! Ni som har varit ute och rest skulle ju gärna vilja se era också!

Skön torsdag på er!

• kikel

Har varit i Miami ett par gånger. Juli är för varmt för min del blir för varmt för att göra något alls. Bästa tiden att vara där tycker jag är i slutet av oktober början av nov. typ nu hehe.. Då är det ca 30 grader och soligt.

Millanita skrev 2009-10-16 07:31:56 följande:
    Någon som varit i Miami under juli perioden?? Funderar på att beställa b-resan dit nästa sommar? Några tips kanske...
Svar på tråden Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?