• Love2010

Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?

where to go under dessa försommar och sommarmånader? Någon av er BT-brudar som varit på något exotiskt, avlägset, unikt, annorlunda eller bara underbart ställe under denna perioden på året?

Långt bort helst ......:)

• Svar på tråden Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?
  • Snart Andersson

Hej!
    Antar att du tänker på sol, bad osv. men jag har ett helt annat förslag - Kanada. Att bila runt i nationalparkerna vid Klippiga bergen på sommaren är så otroligt vackert och romantiskt. Man bor i små stugor och får verkligen tid att umgås på tu man hand!

• Plutten2010

Vi gifter oss den 12 juni och åker den 14:e till New York (5 dgr) och sedan vidare till Hawaii (12 dgr). Kanske inte så annorlunda men det blir lite av allt (stad, strand, shopping, avkoppling, sol och bad). Underbart ska det bli iaf! =) Har varit på båda platser förut men det var många år sen så det ska bli spännande att uppleva de platserna i "vuxen" ålder också!

• Love2010

Snart Andersson: Ja men du Kanda har jag aldrig direkt reflekterat över mer än kanske åka skidor i Whistler någon vecka... Ja men visst kan man bila sommartid! Wow tack för tipset! Har du planer på detta och vad kostar det för er?

Plutten2010: Exakt den rutten har vi funderat på också, NYC+Hawaii. Både ock i samma resa! Det låter fantastiskt! Vad kostar en sådan resa?

• andbeyond
    Plutten2010 skrev 2009-09-10 09:45:40 följande:
    Vi gifter oss den 12 juni och åker den 14:e till New York (5 dgr) och sedan vidare till Hawaii (12 dgr). Kanske inte så annorlunda men det blir lite av allt (stad, strand, shopping, avkoppling, sol och bad). Underbart ska det bli iaf! =) Har varit på båda platser förut men det var många år sen så det ska bli spännande att uppleva de platserna i "vuxen" ålder också!
    Haha, vi har just kommit hem från precis den resan! Det var alldeles alldeles underbart! Vi hade dock bara 5 dagar på Maui + 3 dagar på Kauai och det var för kort! Vi ääälskade Maui. NYC på 5 dagar var bra, vi tänkte åka tillbaka dit någon jul också och hinna hänga på våra favoritställen lite till
  • andbeyond

Kostnaden kan nog skilja VÄLDIGT beroende på var man bor och hur man flyger. Vi bodde typ 4-stjärnigt i NY och på Maui sen på ett B&B på Kauai (som jag VERKLIGEN kan rekommendera!!). Flög billigaste möjligt (undvik American Airlines om ni kan...). i Det tillkommer ju bilhyra, utflykter etc. Men för själva bo + resa (inkl frukost i NYC och Kauai) så blev det 62000kr för oss 24/8 - 7/9.

• Plutten2010

Visst gör det! Längtar redan! (såklart! =P)

För flyg ARN-EWR (Newark), EWR-HNL (Honolulu) och sen hem HNL-EWR (väntetid knappt 6 timmar)-ARN och fyra hotellnätter på Manhattan betalar vi ca 33000 kr.
    Hotell på Honolulu har vi hittat själva för ca 14000 kr för 12 nätter. Då är det ett lite mindre hotell på Waikiki beach med Ocean view. Vårt tak ligger på 50000 kr.

(Vi åker med Continental och har tur med deras bagageregler som ändras fr 15 september;
    "För biljetter bokade och biljetterade t.o.m. den 14
    september 2009 med avresa från Europa, gäller
    nuvarande bagageregler oavsett avresedag, dvs.
    2 väskor fritt á 23 kg/väska." Med handbagage (18 kg) blir det måååånga kilon.. =) (Fr o m 15 septermber får man "bara" ha 1 väska á 23 kg plus 1 handbagage á 18 kg.)

• Plutten2010

Skrev på mitt inlägg så länge att jag missade dina inlägg.. =)

Härligt! Tar tacksamt emot tips från NYC.. (var där för typ 20 år sen..). Vi är inbokade på det här hotellet www.themarcelatgramercy.com/. Verkar vara fint men ändå inget superlyx. Vi tycker att det är viktigare att prioritera hotellet på Oahu.

Först var tanken att vi skulle bo halva tiden på Maui och halva på Oahu men vi skippar Maui. Vi åker på utflykter istället.

andbeyond skrev 2009-09-10 10:31:50 följande:
    Haha, vi har just kommit hem från precis den resan! Det var alldeles alldeles underbart! Vi hade dock bara 5 dagar på Maui + 3 dagar på Kauai och det var för kort! Vi ääälskade Maui. NYC på 5 dagar var bra, vi tänkte åka tillbaka dit någon jul också och hinna hänga på våra favoritställen lite till
  • Love2010

ohh wow kombon NY med Hawaii verkar kanon! :) Det låter som det är en drömkombination verkligen.

Vi har också ett ganska högt tak på resan om än inte obegränsat. Men vi tänker att det är resan our our lives och det är inte tänkt och snåla med det. Vi får se vad det blir, men sådana här tips ärj u helt fantastiskt!

• Frulle

Va sägs som en karibienkryssning?!

• Love2010

Det där med bagage och grejer känner jag igen, flög till andra sidan jorden för något årsedan till Oceanien (ni vet Nya zeeland etc) och flyger man över USA har man 2x 23kg + 15kg handbagage tror jag jag hade. Så de ska ändra på det nu alltså för flyg in i USA?

Svar på tråden Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?