• Love2010

Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?

where to go under dessa försommar och sommarmånader? Någon av er BT-brudar som varit på något exotiskt, avlägset, unikt, annorlunda eller bara underbart ställe under denna perioden på året?

Långt bort helst ......:)

• Svar på tråden Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?
  • Love2010

Vi har flera par i vänner-kretsen som åkt på karibienkryssningar och de älskade det, absolut det kan vi fundera på =) Vi varit på 2 öar i Karibien och blev totalt galna över det. Underbart ställe. Nackdelen som mina vänner tyckte var att det var mycket tidschema - alltså äta, sova och göra saker enligt schema vilket kanske inte är kul på bröllopsresa... men det är ju säkert häftigt att kunna se nytt land varje dag!

• Plutten2010

Exakt så som vi resonerar. Vi hoppas på barn någon gång efter bröllopet och då vet man ju inte när det kan bli aktuellt med en sådan här långresa.

Vi har taket mest för att vi inte ska rusa iväg i pris.. =) Man vill ju så mycket och speciellt när det är bröllopsresa också..

Love2010 skrev 2009-09-10 11:01:14 följande:
    ohh wow kombon NY med Hawaii verkar kanon! :) Det låter som det är en drömkombination verkligen.Vi har också ett ganska högt tak på resan om än inte obegränsat. Men vi tänker att det är resan our our lives och det är inte tänkt och snåla med det. Vi får se vad det blir, men sådana här tips ärj u helt fantastiskt!
  • Plutten2010

Ja, iaf enligt den info som vi fått från Ticket. Vet inte om det bara gäller Continental eller om det gäller flera flygbolag.

Love2010 skrev 2009-09-10 11:03:18 följande:
    Det där med bagage och grejer känner jag igen, flög till andra sidan jorden för något årsedan till Oceanien (ni vet Nya zeeland etc) och flyger man över USA har man 2x 23kg + 15kg handbagage tror jag jag hade. Så de ska ändra på det nu alltså för flyg in i USA?
  • Love2010

Barn hoppas vi på som ett resultat av oss och vår kärlek och som du säger, när vi väl skaffar barn så vill vi kunna fokusera på det och ge barnen det vi tycker de ska ha för och må bra. Visserligen har vi rest jorden runt i princip flera gånger men detta är THE TRIP och den resan som vi vill minnas hela våra liv.

Planerar ni att försöka bli med barn direkt efter bröllopet?

• Plutten2010

Exakt! Det är klart att man kan resa med barn men det blir ju en helt annan typ av resa och inriktning då. Den här resan är för oss två!

Vi har inte riktigt bestämt oss men troligen någon månad innan bröllopet. Jag har fått höra att det kan ta en månad innan allt kommer igång (äter minipiller

• Millanita

Hej, får man hänga med i denna tråden?
    Ser att ni skriver mkt om usa, hawaii och karibien...hur är årstiden/vädret i karibien under våran sommar? Är rädd att det är stormigt och regnit? Ngn som vet?

• Love2010

Välkommen Millanita! Självklart kan du hänga på oss och drömma dig bort bland stränder, storstäder och annat. :)

USA kan vädret variera, tänker du New York är det stekhett Juni/juli/Augusti mellan husen. De har ganska liknande väder som oss, kanske en lite tidigare vår och längre höst men i stort sett samma, förutom jättehettan på somrarna då.

Många delar av karibien har samma väder året runt förutom tex bahamas och öarna på östra sidan där de har orkan/regnperioder från September och framåt. Hawaii har jag ingen koll på faktiskt men det går säkert och googla =)

Vill du åka mot Karribien?

• Millanita
    Love2010 skrev 2009-09-10 15:13:12 följande:
    Välkommen Millanita! Självklart kan du hänga på oss och drömma dig bort bland stränder, storstäder och annat. :)USA kan vädret variera, tänker du New York är det stekhett Juni/juli/Augusti mellan husen. De har ganska liknande väder som oss, kanske en lite tidigare vår och längre höst men i stort sett samma, förutom jättehettan på somrarna då. Många delar av karibien har samma väder året runt förutom tex bahamas och öarna på östra sidan där de har orkan/regnperioder från September och framåt. Hawaii har jag ingen koll på faktiskt men det går säkert och googla =)Vill du åka mot Karribien?
    Åhh vad gölligt
    Ja härligt att drömma sig bort ibland..speciellt mot ens b-resa he he! Jaa hmm först funderade vi allvarligt att "bara" åka till europa. Men sen blir ag ändå sugen att åka till ens drömmars resemål, tex karibien, hawaii elr mexico. Men sen har jag tvekat pga jag trott att vädret och deras klimat inte ska vara bra där när vi kommer åka i juli...
    Mkt att tänka på

Vart ville ni åka?
  • fru Hä

Jaa....jag kan ju bara säga; MALDIVERNA! Åk då gärna i maj som är en bra månad vädermässigt + inte absolut värsta högsöäsongspriserna. En bra kombination. Finns massor att välja på beroende på vad ni vill ha. Kankse fler öar? Annars kan jag rekommendera Mirihi, KOmandoo, Filitheyo bl.a. som beprövade och alldeles fantastiska öar för honeymoon.

Fru Hä

Love2010 skrev 2009-09-10 09:10:54 följande:
    where to go under dessa försommar och sommarmånader? Någon av er BT-brudar som varit på något exotiskt, avlägset, unikt, annorlunda eller bara underbart ställe under denna perioden på året? Långt bort helst ......:)
  • andbeyond

Vi hade ca 25-30 grader varmt i NYC i slutet av augusti, så det var helt ok. På Maui var det ca 30 men det är alltid en härlig bris, på Kauai var det svalare då det regnar mer där. Skillnaden om man åker till Hawaii sommar eller vinter är väl mest hur mkt det blåser, och på vilken ö och på vilken sida av den aktuella ön man bor. På sommaren är det ngt bättre väder, mindre galna vindar, mindre vågor och bättre snorkling och bad men väldigt torrt. På vintern är det fortfarande varmt, coola höga vågor och massor av valar! Så det är ju lite både pos och neg oavsett när man åker.

Vi önskar att vi kunnat tillbringa mer tid i SOHO och Greenwich village när vi var i NYC, så himla härlig områden. Sen åk upp i RockfellerCenter istället för Empire-s.b. så slipper ni de låånga köerna. Vi valde att åka på en middagskryssning som (bl.a.)åkte förbi frihetsgudinnan istället för att åka ut till libertyisland, sparade också lite tid till annat. Ha en heldag till C.Park - vi tog en dag att bara gå omkring och ha det lite lugnt, tempot i New York är helt otroligt högt! Skönt med en liten paus Köp ett tunnelbanekort för alla dagarna redan på flygplatsen, vilken frihet det var att ha och enkelt! Vi gick på en baseballmatch på Yankeestadium, vilken stämning - så USA och SÅ roligt. Missa in pommes med cheddar och ketchup att käka på läktaren Vi bokade in en www.phototrektours.com/ , då en fotograf/guide drar med en runt halva manhattan och tar foton. Kvalitéen är väl sisådär (både foton och guide) men man får många bilder på "oss" runt på roliga ställen och bäst av allt; vi gjorde det första dagen vilket gav att vi kände oss mer bekväma med tunnelbanan och fick bra överblick över manhattans olika områden - så det var verkligen värt det!

Svar på tråden Bröllopsresa i Maj/Juni/Juli, förslag?