• Theresea

har ni sett...

...världens SÖTASTE inmarsch???

Fick den här till mailen och bara önskade att jag var en sådan här person som vågade någonting sånt här!

UNDERBAR!

Vad tycker ni?

• Svar på tråden har ni sett...
  • JollyO

Känner många pastorer och flera av dem skulle inte banga att själva vara med och dansa in om det skulle vara så att vi ville det. Men det beror ju på personen ifråga, kan ju inte dra präster och kyrkor över en kant. Tycker ofta att det är många som tycker sig "ha rätt" att döma präster och pastorers beteenden och åsikter och helt enkelt inte låta dem ha några åsikter alls.

Angående spexiga bröllop så finns det nog för övrigt inte några bröllop som har så mycket spex som frikyrkliga!

• JustMeAndMyLove

Älskar den där entren! De ser så LYCKLIGA ut! Och kära och att alla ställer upp och har tränat och gud va sött :D

Håller dock med om att präster ska få säga ifrån men jag tycker ändå inte att det känndes respektlöst. Känner många troende som hellre firar sin tro med dans och sång än böner :)

• Blivandefrueriksson

håller med dig och föregående skrivare
    alla kyrkor är inte så stela som den man kanske känner till bäst.

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-02 12:19:32 följande:
    Älskar den där entren! De ser så LYCKLIGA ut! Och kära och att alla ställer upp och har tränat och gud va sött :DHåller dock med om att präster ska få säga ifrån men jag tycker ändå inte att det känndes respektlöst. Känner många troende som hellre firar sin tro med dans och sång än böner :)
  • Frulle

Hmm ja den ser ju rätt så kul ut.. Hade dock själv aldrig velat göra så. Spela pajas kan man ju göra när som helst i livet..

• JustMeAndMyLove

Varför är det pajas?

Frulle skrev 2009-09-02 12:34:47 följande:
    Hmm ja den ser ju rätt så kul ut.. Hade dock själv aldrig velat göra så. Spela pajas kan man ju göra när som helst i livet..
  • Frulle

Att springa runt i solglasögon och dansa så där i kyrkan är för mig inte normalt bara.
    Lite pajas!

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-02 12:35:38 följande:
    Varför är det pajas?
  • JustMeAndMyLove

Hehe, jag själv tänker på de kyrkor man ser på tv, Gosspell kallas det va? (har ingen aning) Tyvärr verkar det vara enbart mörkhyade som dansar och sjunger för att fira Gud.

Jag skulle lätt göra en sån entre, men nu ska ju jag förmodligen inte gifta mig i kyrkan men ändå ;)

Frulle skrev 2009-09-02 12:37:26 följande:
    Att springa runt i solglasögon och dansa så där i kyrkan är för mig inte normalt bara.Lite pajas!
  • älskarlivet

Fast skillnad på gospel och pajas..

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-02 12:40:50 följande:
    Hehe, jag själv tänker på de kyrkor man ser på tv, Gosspell kallas det va? (har ingen aning) Tyvärr verkar det vara enbart mörkhyade som dansar och sjunger för att fira Gud.Jag skulle lätt göra en sån entre, men nu ska ju jag förmodligen inte gifta mig i kyrkan men ändå ;)
  • JustMeAndMyLove

Jo men jag kan tänka mig att det ä många som sjunger och dansar på sitt bröllop men kanske till psalmer, gospel och inte till Forever, popmusik

älskarlivet skrev 2009-09-02 12:43:07 följande:
    Fast skillnad på gospel och pajas..
  • Frulle

Ja men gospel är ju fint!! Verkar ju dock inte vara lika vanligt här i sverige som det är i tex USA.

Men som älskar livet skrev: det är ju skillnad.

• Blivande präst

Det handlar ju dels om kulturella skillnader, dels om liturgiska skillnader mellan samfunden.

Vill man ha den här sortens ingång så kanske man ska leta efter ett samfund där det känns naturligt?
    Lägg märke till att filmen definitivt inte är inspelad i någon motsvarighet till Svenska kyrkan, utan förmodligen är en av de många frikyrkona i USA.

• Superstarfia

Jag har varit på ett bröllop i svenska kyrkan som hade exakt samma ingång.. de var stencoolt.. men för mig känns de lite udda.. skulle själv inte ha de så..

• Nordiskbrud

Har inte läst allt.....

Men det där är blande det töntigaste jag sett Tycker att det verkligen är att spela pajas och att det tar bort värdigheten i en vigsel. Nej, det finns plats för sånt på bröllopsdagen också, behöver väl inte vara just inför vigseln. Kan ju vara en kul idé som entré till festen om man måste göra ngt spex.

Otroligt frikyrkligt enligt min mening......

• JustMeAndMyLove

Och det säger du som om frikyrkligt skulle vara vad? Fult? Sämmre?
    Finns en del frikyrkor som bör ifrågasättas men det gäller inte alla.

Att det finns andra kulturer där man firar sin tro med jubel, sång, dans är kanske "exotiskt" för oss stela scandinavier men det är inte mindre kristligt!
    Nu vet ingen av oss nått om kyrkan de är i, eller om prästen, församlingen eller de osm gifter sig. Deras syfte kan säkert att vara pajas, men det kan lika gärna vara deras starka sätt att visa glädjen och kärleken till äktenskapet och Gud.

Nordiskbrud skrev 2009-09-02 14:27:26 följande:
    Har inte läst allt.....Men det där är blande det töntigaste jag sett Tycker att det verkligen är att spela pajas och att det tar bort värdigheten i en vigsel. Nej, det finns plats för sånt på bröllopsdagen också, behöver väl inte vara just inför vigseln. Kan ju vara en kul idé som entré till festen om man måste göra ngt spex.Otroligt frikyrkligt enligt min mening......
  • rgson

Herrejisses...!
    Det är väl tur att vissa präster tillåter det. Då kan ju ni som inte tycker det va nåt att ha gå till dom som inte vill ha nåt "trams" i "sin" kyrka.
    Vilket liv det ska bli bara för att vissa vill göra nåt extra på SIN dag.
    Jag tycker personligen att det är en helt underbar idé! Även om man inte vill göra exakt så som dom, så ger det ju inspiration till resten av festen kanske?
    //Lina

• Daaling

Var tvungen att gå in och kolla på den igen. Så himla rolig. Kan inte sluta skratta, men jag hade nog inte velat ha en sån ingång själv. Däremot är det så härligt med folk som bjuder på sig själva på detta vis

• lillalyckan

Jag kan förstå att man vill göra nåt roligt och personligt med sitt bröllop, men var det bara jag som tyckte att det tog alldeles för lång tid? Hade jag varit gäst hade jag tyckt att "ja, det har var ju roligt" de första 45 sekunderna sen hade jag nog velat att vigslen skulle komma igång

Tycker att alla får göra precis som de själva vill, så länge alla (brudpar, präst osv) är överens så är det väl inget fel i det.

Svar på tråden har ni sett...