har ni sett...
...världens SÖTASTE inmarsch???
Fick den här till mailen och bara önskade att jag var en sådan här person som vågade någonting sånt här!
UNDERBAR!
Vad tycker ni?
...världens SÖTASTE inmarsch???
Fick den här till mailen och bara önskade att jag var en sådan här person som vågade någonting sånt här!
UNDERBAR!
Vad tycker ni?
Fast präster måste ha rätt att få säga nej, annars kan man ju komma och göra vad för något som helst i kyrkan..
Personligen hade jag tyckt det vore oerhört löjligt om jag hamnade på ett bröllop och de hade gjort så..
Det va därför jag skrev inom rimliga gränser. Just den här videon är lite väl överdriven, men nåt mindre överdrivet ska ju inte vara hela världen, tycker jag.
Men helt klart hade jag valt att göra nåt sånt på festen istället för kyrkan OM jag nu hade velat göra nåt sånt överhuvudtaget.
Präster ska klart kunna säga nej, men detta är ju inget anstöt mot kyrkan utan en annorlunda ingång bara.
Varför har man behov av att göra allt annorlunda då?
Man kan ju oftast välja precis vilken musik man vill ha i kyrkan, så då kan man göra det personligt den vägen istället.
Man har ju inte behov, men alla tycker vi olika. Många är säkert skittrötta på det vanliga traditionella men dem vill ändå gifta sig i kyrkan och göra nåt lite annorlunda av det.
Du gillar inte hela idén för du tycker den e löjlig.
Jag tycker den e sådär men hade inte tagit illa vid mig ifall nån gjort så på nåt bröllop jag e på.
Andra hade säkert tyckt det va super roligt.
Men mitt argument är att varför ska en präst säga nej? Vem e han liksom? Han är bara en förmedlare mellan oss och Gud och inget mer. Och om det inte är fel enligt kyrkan så ska det inte va fel enligt prästen.
Hänger du med på hur jag menar?
Man vill göra saker annorlunda för att den bästa dagen i ditt liv inte skall bli som alla andras bästa dag. Man vill göra cermonin personlig och känslosam på sitt sätt. Man vill göra det som gör en glad helt enkelt.
Jag ser inga som helst problem i att ha en sådan ingångslåt eller ingångssätt. Det hade varit en annan grej om låten hade varit nedvärderande mot gud eller någon annan, men att förbjuda saker i kyrkan bara för att man som präst personligen inte skulle göra det är bara så bakåtsträvande så jag vet inte vad!
Jo jag förstår hur du menar, men jag tycker ändå inte det är passande i kyrkan. Det är inte förbjudet att ha keps på sig i kyrkan, men av respekt tycker jag ändå man tar av den.
Det finns massor av saker att göra för att göra det personligt i kyrkan. Vår präst pratade om fotboll i vigseltalet och vi hade Star Wars som utgång t.ex.
Vår vigsel blev också personlig och lite annorlunda till viss del, men just en sådan sak som att inte gå in på "vanligt" sätt är löjligt och inte riktigt passande tycker jag..
Ja men där ser du, du gjorde nåt annorlunda=) Alla uppfattar grejjer helt olika om vad som är ok och inte ok. Som jojjo82 skrev, det är inte så att man väljer en låt som är nedlåtande mot kyrkan eller gud.
Fast det är små saker som att vi faktiskt hade personlig relation till prästen och organisten. Och att välja musik till sin vigsel gör väl alla? Jag tycker det rä så fruktansvärt löjligt att göra någon annorlunda ingång och tycker faktiskt inte det känns rätt att göra det i kyrkan. Kyrkan är ingen showplats..
Jag tyckte det var hel coolt satt och grät skratta.