• Theresea

har ni sett...

...världens SÖTASTE inmarsch???

Fick den här till mailen och bara önskade att jag var en sådan här person som vågade någonting sånt här!

UNDERBAR!

Vad tycker ni?

• Svar på tråden har ni sett...
  • älskarlivet

Ja, men att tycka att svenska kyrkan är tråkig är ju till att ta i. Det handlar om respekt för vad kyrkan är för lokal.

Jojjo82 skrev 2009-09-02 10:49:47 följande:
    Men det är ju precis det jag sa och också gjorde
  • Jojjo82
    älskarlivet skrev 2009-09-02 10:51:47 följande:
    Ja, men att tycka att svenska kyrkan är tråkig är ju till att ta i. Det handlar om respekt för vad kyrkan är för lokal.
    Jag förstår faktiskt inte vad som är respektlöst med att dansa, vara glada och lätta upp ett annars nervöst och stelt sammanhang. Dansande gospelkörer har ju funnits i evigheter och detta kan ju vara ett nytt sätt att visa glädje på i kyrkan?
  • älskarlivet

Fast gospelkörer är lite skillnad.. Visst ska man fira sin glädje över sin kärlek etc.. Men kyrkan har en annan syn på vigsel också..

Jojjo82 skrev 2009-09-02 10:57:40 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad som är respektlöst med att dansa, vara glada och lätta upp ett annars nervöst och stelt sammanhang. Dansande gospelkörer har ju funnits i evigheter och detta kan ju vara ett nytt sätt att visa glädje på i kyrkan?
  • Jojjo82

Ledsen, men jag förstår fortfarande inte...

älskarlivet skrev 2009-09-02 11:01:51 följande:
    Fast gospelkörer är lite skillnad.. Visst ska man fira sin glädje över sin kärlek etc.. Men kyrkan har en annan syn på vigsel också..
  • älskarlivet

Kyrkan är ingen plats för flams och trams, vigseln är en GUDStjänst. Gospelkörer är annprlunda för gospel är till Guds ära.

Jojjo82 skrev 2009-09-02 11:04:19 följande:
    Ledsen, men jag förstår fortfarande inte...
  • Alexxxi

Håller med dig, men samtidigt är detta med att dansa in inte värsta grejjen kan jag känna.

Vill man göra det inom rimliga gränser så klart, så tycker inte jag en präst ska sätta sig på tvären för det. =)

älskarlivet skrev 2009-09-02 11:08:29 följande:
    Kyrkan är ingen plats för flams och trams, vigseln är en GUDStjänst. Gospelkörer är annprlunda för gospel är till Guds ära.
  • BrudSeptember10

På YOUTUBE finns även ett klipp när de gör samma dans fast i rättssalen när de ska skiljas.

• Jojjo82

Så du tycker att om man dansar för att hylla kärleken, så är det flams och trams, men om man dansar för att hylla gud så är det inte det? Hade det varit annorlunda om låten hade varit en hylla-gud-låt?

älskarlivet skrev 2009-09-02 11:08:29 följande:
  • älskarlivet

Jag tycker inte att man ska flamsa och tramsa på en vigsel i vilket fall som helst.. Vill man spexa kan man göra det på festen.

Alexxxi skrev 2009-09-02 11:10:44 följande:
    Håller med dig, men samtidigt är detta med att dansa in inte värsta grejjen kan jag känna.Vill man göra det inom rimliga gränser så klart, så tycker inte jag en präst ska sätta sig på tvären för det. =)
  • Alexxxi

Det är klart oxå ett alternativ men tycker inte att en präst ska förbjuda bara för att HAN inte gillar det. Finns inget som säger att man inte får göra så i en kyrka, varken i bibeln eller nånstans.

Men bara för att det inte faller prästen i smaken så ska han inte säga nej.

Svar på tråden har ni sett...