• Fides spes caritas

Får din blivande man se dig och klänningen

innan bröllopet?

• Svar på tråden Får din blivande man se dig och klänningen
  • Sanniis

Nej, det får han inte. Men han är väldigt nyfiken, så det är tur att klänningen är kvar i butiken fram till bröllopet

• anno08

min sambo vill inte se klänninge förrän på bröllopsdagen, vilket jag tycker är gulligt. han är väldigt trationell av sig.. vi kommer att mötas upp på den plats vi träffades första gången för fotografering innan vigseln.
    fyra veckor kvar nu, spännande!!=)

• ElinDaniel

Jo han får se den innan!

• KatjaB

han har sett bild de två klänningar jag tagit inspiration av men inte resultatet hur det kommer att bli i slutändan. Han tycker det är kul att det blir en överraskning och jag som har så svårt att hålla nåt för mig själv och som tycker att klänningen blir bra VILL visa den emellanåt, hehe
    Men han ska inte få se den innan, och jag kommer inte få se honom med hela hans mundering på innan heller.
    Däremot kommer vi sova ihop natten före bröllopet, annars kommer jag inte kunna sova alls knappt

• kikki kikki

min blivande har sett min klänning på kort men inte när jag haft den på mig. jag vet inte hur vi ska göra men jag vill inte att han ska se mig med klänningen på förän just när vi ska gå in i kyrkan.

• jessie81

Min sambo vill inte se den fören dagen kommer ..

• lindab87

Min man fick se mig när jag klev ur bilen vid kyrkan precis innan vi skulle gå in, han vart mållös såå det va kul :)

• Nordiskbrud

Min sambo var med när jag provad Men då var det fel storlek och fel färg så just den klänning jag ska bära kommer han inte att få se förrens i kyrkan, det blir först då han får se hela munderingen med klänning, slöja och skor. Pirrar bara att tänka på den dagen
    (Och för tradition och enkelhet kommer inte vi heller att ses innan vigseln, om det blir 24 timmar vet jag inte. Beror lite på vad vi behöver göra dagen innan och på barnen. Men vi kommer inte att sova ihop).

• Burre Präst

En liten fråga från en fåkunnig: *Varför* får inte er blivande se er i klänningen innan vigseln?

• Aleta

Jag gissar på amerikanska filmer som spökar.
    Där brukar det alltid finnas med en humoristisk scen där brudparet behöver prata med varandra, men brudgummen får inte titta på bruden och går därför in baklänges i rummet med händerna för ögonen. Alternativt om de är osams så står de och skriker genom en dörr.
    Burre Präst skrev 2009-08-23 21:40:28 följande:

En liten fråga från en fåkunnig: *Varför* får inte er blivande se er i klänningen innan vigseln?
  • delirious

För mig handlar det inte om tradition eller så utan mer att jag tycker det är en fin grej, att jag får göra mig iordning och överraska han utanför kyrkan just innan vi ska gå in...
    Burre Präst skrev 2009-08-23 21:40:28 följande:

• Nicossambo

Ja min sambo har sett min brudklänning och jag tycker att spelar ingen roll om han ser den nu första gången eller på bröllopsdagen. På bröllopsdagen kommer det till en massa andra saker som håruppsättning och tiara, slöja och sminkning detbtillsammns blir ju en annan sak.

• Divina73

Självklart....han är med och väljer

• Leese

Yes, han var med när jag provade ut och valde den. Utan hans smakråd hade jag inte velat köpa nån klänning. Å att det skulle betyda otur... nja, inte all otur i världen skulle kunna påverka vår underbara lycka!! ;)

• Kossan

Likadant med mig! Jag vill att han ska tycka lika mycket om min klänning som jag, så vi gjorde sällskap när jag provade. =)

Svar på tråden Får din blivande man se dig och klänningen