• Pingstdagen2010

    Banta med mig!

    Inte nog med att man ska planera ett helt bröllop nu måste jag även starta mitt stora bantningsprojekt! Är det någon som vill hänga med? Jag tänkte att vi kunde hjälpa och stötta varandra i den här tråden. Min plan är att jag ska försöka gå ner 38 kg på 10 månader. Tror ni att jag klarar det?

  • Svar på tråden Banta med mig!
  • Cantaton

    Inte heeeelt konstigt att det är viktprat i en bantartråd, kanske Absolut att kläder är bra tecken och så... Men när läkarna kollar BMI (vilket de ju baserar på vikten) och tvekar att skriva ut vissa läkemedel pga det så blir vikten plötsligt väldigt viktig... Så jag kommer fortsätta ha viktmål, men däremellan blir jag glad över vilka kläder jag kommer i och hur de sitter


    kikel skrev 2009-10-21 23:18:04 följande:
    ojojoj allt detta prat på denna tråd om vikt på vågen. Lungna ner er tjejer släng vågen och använd er av kläder bland annat att se hur ni ändrar er i kroppen. Är friskvårdsterapeft och kostrådgivare om någon har några frågor eller vill ha lite stöd. eller bara prata lite. =)
  • Hondendär

    Jag antar att lukten och huvudvärken försvinner när kroppen börjat anpassa sig, eller?
    Nej, om sötsuget försvinner får jag se när jag testar. Ville mest veta om du och andra tyckte att det fungerade och var en bra idé..


    Superstarfia skrev 2009-10-22 13:39:53 följande:
    Japps, ja var jätteanti.. å gör de här egentligen som ett expriment.. :) jag har inte haft nått större sötsug nånsin, så jag kan inte svara på det.. kan bara säga att man luktar pyton ur munnen.. och får en hemsk huvudvärk.. men de visar bara att kroppen förbränner fettet så de är bra.. maten är enkel när man fått ihop tumreglerna.. '
  • Superstarfia
    Hondendär skrev 2009-10-22 19:36:57 följande:
    Jag antar att lukten och huvudvärken försvinner när kroppen börjat anpassa sig, eller?Nej, om sötsuget försvinner får jag se när jag testar. Ville mest veta om du och andra tyckte att det fungerade och var en bra idé..
    det tar ungefär 3 månader för kroppen att verkligen anpassa sig.. å de är inte ovanligt att de tar 3 månader innan vågen pekar neråt.. däremot har ja ju fått enorma resultat på måttbandet.. så ja tycker de funkar.. :)
  • sun moon

    75,1kg visade vågen nu i morse. Mitt mål är 65kg till bröllopet (helst innan) och vid 70kg ska jag tänka ut någon trevlig belöning :) Kanske prova brudklänningar?

    Hur ofta väger ni er?

  • Cantaton

    Ungefär en gång i veckan.

    sun moon skrev 2009-10-23 07:45:09 följande:


    75,1kg visade vågen nu i morse. Mitt mål är 65kg till bröllopet (helst innan) och vid 70kg ska jag tänka ut någon trevlig belöning :) Kanske prova brudklänningar? Hur ofta väger ni er?
  • Björnisarna

    Hondendär: Jag kör GI och tycker det tar bort sötsuget helt. Däremot består mitt saltsug (chipssug). Kämpar dock :)

    Har inte vägt mig på 6år så jag har ingen aning om vad jag väger, min tärna har det dock (hon har kollat och skrivit upp) så när jag träffar henne kan jag väga mig och få veta om jag gått upp/ner och hur mycket, utan att själv veta vad jag väger. Sen har jag mätt mig också. Målet är att ha storlek 36/38 när jag gifter mig i juli, är en 40/42 nu! Tror ni jag klarar det? :)

  • lillalyckan
    Björnisarna skrev 2009-10-23 11:25:37 följande:
    Hondendär: Jag kör GI och tycker det tar bort sötsuget helt. Däremot består mitt saltsug (chipssug). Kämpar dock :) Har inte vägt mig på 6år så jag har ingen aning om vad jag väger, min tärna har det dock (hon har kollat och skrivit upp) så när jag träffar henne kan jag väga mig och få veta om jag gått upp/ner och hur mycket, utan att själv veta vad jag väger. Sen har jag mätt mig också. Målet är att ha storlek 36/38 när jag gifter mig i juli, är en 40/42 nu! Tror ni jag klarar det? :)
    ja det är klart du fixar det. Det är ett jättebra mål. Det klarar du utan att stressa.

     


    Jag har bara tappat ett kilo men jag är nöjd för jag tycker att det känns bättre och det måste ju vara det viktigaste. Har gått in ett hål på jobbyxorna och magen är inte lika svullen. Jag tänker ta det sakta men säkert, försöker hellre hitta ett sätt jag kan leva på istället för en diet och en så länge känns det bra. Hoppas att det fortsätter så!


  • sun moon

    vad äter ni för gott på fredagskvällen? Så mysigt att mysa i soffan och stoppa i sig div onyttigt :S

    och när det bjuds kakor osv?

  • Björnisarna

    lillalyckan: tack för peppningen :) Jag kör som du, mer som en ny hälsosammare livsstil istället för å banta ner mig inför bröllopet å sen gå upp igen! Hoppas allt går vägen :)

    Jag äter sojabönor, rostade såna - gott! Och kesella med bär. Och är stort fan av cola light som jag sörplar i mig :)

  • lillalyckan

    Ohhh cola light är min stora räddning. Kan dricka hur mycket som helst! Sen är jag en riktig sucker för "natur"godis. Hur bra det är tål att diskuteras när socker står som huvudingrediens i hälften av sorterna men det finns vissa guldkorn. Torkade jordgubbar tillexempel. Helt fantastiskt gott. Skulle kunna äta precis hur mycket som helst! Eller cashewnötter kryddade med sourcream&onion smak. Mmm....


    När det kommer till kakor och dylikt så är det enda som funkar att låta bli helt. Smakar jag lite så är jag fast sen, har liksom inget mellanläge :-P


    På lördag ska jag ha en "fri"-dag. Då bjuds det på Halloween fest med godsaker och alkohol och jag tänker inte alls tänka på vad jag äter just den dagen. Sen efetr helgen så börjas det om igen. Behöver att ha vissa dagar att se framemot, då blir det lättare att stå ut...


  • Björnisarna

    lillalyckan: duktig du är! själv har jag fyllt år denna helgen och vi har haft en hel massa besök, vilket lett till massa onyttigheter :( Men nya tag imån, man fyller ju inte år varje dag precis. Halloween får ja mumsa på cashewnötter och cola light och det gör mig inte ett smack (inte såhär en vecka i förväg iaf, haha) :)

  • lillalyckan

    Testa de olika cashewnötterna med kryddor, hett tips!


    Inatt var jag mindre duktig på jobbet. 100g plopp när mensvärken blev för jobbig. Men men hoppade av bussen en hållplats tidigare istället för att döva samvetet


Svar på tråden Banta med mig!