• lillalyckan

    Banta med mig!

    Får jag också vara med?


    Har visserligen två år kvar till bröllop men vill börja tycka om mig själv igen. Har alltid i alla år kämpat. Vägt allt från under 60 till över 80 kg till mina 162 cm. Nu har jag ca 12 kg jag skulle vilja gå ner. Försöker också hitta något som funkar i längden. Vet av erfarenhet att om jag går ut för hårt så tröttnar jag så snabbt. Så nu blir det stegräknare och att jag försöker tänka på vad jag äter. Dricker lite pulver men äter iaf en lagad måltid om dagen. Är det nåt speciellt så äter jag extra gott. 


    Tror att det där med en dag i veckan är en bra idé. Det skulle nog funka på mig iaf. Problemet när jag har försökt med det är att jag "unnar mig" lite för ofta. Jag börjar iaf med att sätta upp mål för mig själv med stegräknaren. Det blir första steget. Sen kommer jag förhoppningsvis vilja träna ordentligt.


  • lillalyckan

    Verkar som att 162 cm ock 70-72 kg är lite av standard


    Ligger oxå där men nu har jag börjat promenera. Första delmålet var 50.000 steg den här veckan. (Vet att man egentligen ska gå 10.000 per dag osv, men jag börjar från noll så jag tänker börja försiktigt). Men jag är redan uppe i över 40.000 så första delmålet borde vara lätt fixat! Min erfarenhet säger mig att jag alltid går ut för hårt och tröttnar efter ca två veckor så den här gången ska jag smyga mig upp på vikten! Muhahaha


    Jag tror att de första kilona kommer att försvinna om jag bara tänker lite mer på vad jag äter (Inget socker till att börja med) och rör på mig. Har gått hos dietist och grejer för jag har förutsättningarna emot mig så det kommer väl ta lite längre tid men det SKA gå!


    Jag vill som sagt hitta ett sätt som jag kan fortsätta leva på sen. Så nu i tisdags när jag visste att jag skulle ut med jobbet så åt jag bara en måltidsersättning till frukost och en till lunch och sen på kvällen blev det efterätt och alkohol. Jag tror att det är kört i samma sekund som jag börjar förbjuda mig själv saker...


    Oj nu blev det långt igen...


  • lillalyckan
    rosesarered skrev 2009-10-03 10:52:17 följande:
    Hehe jo vi verkar vara flera stycken 162 cm och 70-72kg.Lillalyckan, min strategi är också att börja röra på mig och promenera. Precis som du tänker jag inte börja förbjuda mig själv saker eftersom min erfarenhet också säger att det inte blir bra utan snarare motsatt effekt. Dock tänker jag försöka hålla mig från godis och sånt på vardagarna, kanske unnar mig nåt gott på en lördag Igår lyckades jag hålla mig från godis och läsk, drack ett glas vin istället för att fira fredagen.Jag pluggar och på min skola finns det bara godis och läskautomater och alla dricker cola eller sitter och äter godis. Gissa om man blir frestad!Var även duktig och gick en promenad igår kväll. Tyvärr så fick jag avbryta den ganska snabbt och ta mig hem igen eftersom jag fick så fruktansvärt ont i benhinnorna! Kunde knappt ta mig hem:-ONån som vet vad det kan bero på? Dåliga skor?
    På mitt jobb finns det ett café men det är också nästan bara snacks som serveras.  Mitt tips är Modifast bars med caramel smak, finns på apoteket. Smakar som godis (nästan iaf :-P) och håller en mätt. Sen dricker jag cola light när jag blir sötsugen, lura kroppen lite Har haft tre speciella tillfällen den här veckan så det har blivit pannkaka av första veckans viknedgång, men jag har iaf gått 11.000 steg varje dag, så det är ju en ganska bra början iaf... Nästa vecka går det ännu bättre!
  • lillalyckan

    Sesamkakor är mycket bättre än godis men innehåller rätt mycket socker och glukos. Men som sagt, mycket bättre är Marabou!


    Den här veckan ska det hända grejer har jag bestämt. Nu blir det inget "unna sig" nu ska det hända grejer på vågen!


    Stackars karln här hemma, han blir utdragen på promenader när han helst bara vill sitt ai soffan


  • lillalyckan
    Superstarfia skrev 2009-10-05 15:58:28 följande:
    idag stod vågen på 86,4 alltså -1,1kg sen förra veckan. måtten har däremot stått still..har idag börjat med ett försök med LCHF, ska ge de 2 månader..
    Wohoo! Grattis

    Hur ofta mäter du måtten? Har hört att man ska göra det var 7-10 vecka för att det ska synas någon skillnad...


  • lillalyckan

    Min första vecka (alltså förra veckan) började verkligen inte bra alls, i söndags låg +0.7! Har haft lite väl mycket special occasions men from i söndags så blev det nya tag! Så idag låg jag under startvik för första gången! -0.2 bara men det går åt rät håll och med tanke på hur helgen såg ut så jag kan jag verkligen inte förvänta mig mer, men nästa måndag! Då ska det ha hänt grejer! Ikväll blir det långprommis med bästa kompisen som är ute efter samma mål!


     


    Superstarfia: Hur bra som helst ju! Och precis som chachounette säger så kanske det inte finns så mycket kvar nu?


  • lillalyckan

    Håller mig stabilt på 0.2 under startvikt. `Hur trist som helst. Men jag hade gått upp 0.5 kg för två dagar sen och höll mig där i två dagar så jag är glad när jag är tillbaka på mina 0.2 under startvikt. Men jag undrar om det kanske är den tiden på månaden för mig. I förrgår var jag konstant hungrig i ungefär tio timmar och jag har fått ett par rejäla finnar så det kan jag nog skylla på. Har pstav så jag har ingen riktig koll när det är dags eftersom det är så himla oregelbundet så jag skyller på det. Men inatt blir det jobba och då brukar jag hinna med att gå en 14000 steg under ett pass så det är ju bra.


    Igår var det biodags men jag stod emot allt godis och köpte mig en påse naturgodis istället. Som visserligen också är väldigt lurigt eftersom hälften av det dom säljer har socker som första ingrediens så man får kolla lite extra noga.


    Men vad duktiga alla är!


    Sunnzhine: Jag tycker tom att du förtjänar iaf tre cider efter den morgonen!


  • lillalyckan
    rosesarered skrev 2009-10-16 10:19:16 följande:
    Här är det en som behöver peppning Har inte kommit iväg på mina promenader i veckan förutom på måndagen. Känner mig så trött helatiden så har ingen lust att bege mig ut i höstrusket. Ja, det är ju ingen ursäkt om man vill gå ner i vikt.Dessutom så visar vågen inget jag har snarare gått upp ett kilo sen jag började för tre veckor sedan, känns frustrerande..
    Så känner jag också! Har jättesvårt att bege mig ut på promenader. Det är mycket lättare om jag får sällskap. Men om jag inte går ut så saknar jag nästan det så nånting positivt måste ju ha hänt :-P Och det händer inget på vågen! Kanske pyttepyttelite. På måndag är det tre veckor sen jag började och det är inte mer än nåt hekto ner

    Men jag försöker lyssna på min älskling, han tjatar om att jag måste ha tålamod. "Det tar ju iaf 8 veckor" säger han. För att i "Du är vad du äter" följer de alltid 8-veckors program så då måste det ju vara så tänker han Har det inte hänt nåt som jag är nöjde med 8 veckor blir det pulver på heltid!


    Men det kanske tar lite tid innan kroppen fattar vad den ska göra? Får väl försöka ha tålamod. Men igår blev det faktiskt lite chips, tyckte att jag kunde få äta litegrann när jag varit duktig i två veckor Och jag dövar det dåliga samvetet med att jag bara åt hälften så mycket som jag brukar :-/


  • lillalyckan
    Björnisarna skrev 2009-10-23 11:25:37 följande:
    Hondendär: Jag kör GI och tycker det tar bort sötsuget helt. Däremot består mitt saltsug (chipssug). Kämpar dock :) Har inte vägt mig på 6år så jag har ingen aning om vad jag väger, min tärna har det dock (hon har kollat och skrivit upp) så när jag träffar henne kan jag väga mig och få veta om jag gått upp/ner och hur mycket, utan att själv veta vad jag väger. Sen har jag mätt mig också. Målet är att ha storlek 36/38 när jag gifter mig i juli, är en 40/42 nu! Tror ni jag klarar det? :)
    ja det är klart du fixar det. Det är ett jättebra mål. Det klarar du utan att stressa.

     


    Jag har bara tappat ett kilo men jag är nöjd för jag tycker att det känns bättre och det måste ju vara det viktigaste. Har gått in ett hål på jobbyxorna och magen är inte lika svullen. Jag tänker ta det sakta men säkert, försöker hellre hitta ett sätt jag kan leva på istället för en diet och en så länge känns det bra. Hoppas att det fortsätter så!


  • lillalyckan

    Ohhh cola light är min stora räddning. Kan dricka hur mycket som helst! Sen är jag en riktig sucker för "natur"godis. Hur bra det är tål att diskuteras när socker står som huvudingrediens i hälften av sorterna men det finns vissa guldkorn. Torkade jordgubbar tillexempel. Helt fantastiskt gott. Skulle kunna äta precis hur mycket som helst! Eller cashewnötter kryddade med sourcream&onion smak. Mmm....


    När det kommer till kakor och dylikt så är det enda som funkar att låta bli helt. Smakar jag lite så är jag fast sen, har liksom inget mellanläge :-P


    På lördag ska jag ha en "fri"-dag. Då bjuds det på Halloween fest med godsaker och alkohol och jag tänker inte alls tänka på vad jag äter just den dagen. Sen efetr helgen så börjas det om igen. Behöver att ha vissa dagar att se framemot, då blir det lättare att stå ut...


  • lillalyckan

    Testa de olika cashewnötterna med kryddor, hett tips!


    Inatt var jag mindre duktig på jobbet. 100g plopp när mensvärken blev för jobbig. Men men hoppade av bussen en hållplats tidigare istället för att döva samvetet


Svar på tråden Banta med mig!