• kikki kikki

Ur barnamun

Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
    Jösses vad jag skrattade.

Har ni något som ni hört barn säga?

• Svar på tråden Ur barnamun
  • Mrs Opp

Oh, vilken rolig läsning!

En av mina kusinbarn är en riktig liten teaterapa och sist jag och min sambo hälsade på så satte hon och sambon upp en liten pjäs som prins och prinsessa. Mitt i pjäsen ser lilltjejen helt bedrövad ut, tittar på mig och ber:

"Du förstår väl, jag bara lånar honom, du får tillbaka honom till bröllopet!"

• JustMeAndMyLove

Gud så härliga berätelser att läsa! Skrattar så jag kreverar snart!

M var in på en av sveriges största godisaffärer i Humelsta, när hon plocka godis så hör hon en pojke på ca 4-5 år som gravalvarligt förkunnar:

"Pappa, nu VET jag vad himmelriket är..."

• Cantaton

Ja, Hummelsta kan väl inte vara annat än himmelriket för ett litet barn

JustMeAndMyLove skrev 2009-08-05 12:12:23 följande:
    Gud så härliga berätelser att läsa! Skrattar så jag kreverar snart!M var in på en av sveriges största godisaffärer i Humelsta, när hon plocka godis så hör hon en pojke på ca 4-5 år som gravalvarligt förkunnar:"Pappa, nu VET jag vad himmelriket är..."
  • Sundance

Vi hade med min kusin som då var 3 år hem till kompisar som hade en lite kille på 4 år varpå vi säger "då är du 1 år äldre än henne, sebastian". Sebastian svarar då sakligt; "Ja, tills hon fyller 4".

• galaxen

Har en underbar solskenshistoria om min brorson när han var 3 år. Idag är han 18. Han hade ett otroligt intresse för djur när han var runt 3 år. Vi var på landet vid vår stuga och han och jag var ute o tittade lite på olika djur. Sen frågade han mej hur det var på landet när jag var barn. Och då hade jag en liten episod att berätta för honom om när jag skulle till mina kusiner o leka. Då var alla hönsen ute o pickade och när jag närmade mej så flög deras tupp på mej o bet mej i rumpan.Den var nämligen folkilsken. När jag berättade detta för min brorson så tittade han på mej o rynkade ihop sitt lilla ansikte och säger: Den tuppen måste ha haft en stor näbb!!!
    Tror ni jag skrattade gott??? Jag har berättat den för honom ett antal gånger o han skrattar gott åt den idag.

• Peridot

När vi gifte oss i lördags så satt 3 1/2 år gamla systersonen hos sin mor i kyrkan. När klockorna börjar ringa säger han högt och tydligt "mamma nu går bommarna ner, snart kommer tåget".
    Det hörde hela kyrkan......

• källerudd

en kompis till mig var och badade med sin dotter (kommer inte ihåg hur gammal dottern va då) när de står i duschen efteråt så säger hon och pekar på en kvinna som står jämte dom

"mamma varför har den tanten ett snöre mellan benen"

Vad säger man då liksom

• inspirella

Min systerson hade diskuterat med sin vän om sin mosters kommande baby. "sen när bebisen kommer ska den bo hos oss fast moster få ha den ibland" ... hahaha ...

• Ashley

m2b's systerdotter 3 år blir illamående av att sitta i bakåtvänd bilbarnstol i fram. Efter senaste besöket skulle de åka hem och flickans mamma skulle köra ensam med henne i över en timme så hon ville ha henne i fram. Flickan protesterade.

Mamman sa: "Om du börjar må illa så kan du flytta bak men jag vill att du sitter fram nu."
    Dotter genast: "Jag mår illa". Dom är inte dumma!

• Miss Biii

nä verkligen inte, de är riktigt smarta, det är vi vuxna som är lite komplicerade i vårt sätt att tänka... hahha, vi krånglar till det...

Ashley skrev 2009-08-06 18:20:11 följande:
    m2b's systerdotter 3 år blir illamående av att sitta i bakåtvänd bilbarnstol i fram. Efter senaste besöket skulle de åka hem och flickans mamma skulle köra ensam med henne i över en timme så hon ville ha henne i fram. Flickan protesterade.Mamman sa: "Om du börjar må illa så kan du flytta bak men jag vill att du sitter fram nu."Dotter genast: "Jag mår illa". Dom är inte dumma!
  • SelMseh

Min kära brorson sa vid synen av ett par trasiga solglasögon med endast 1 glas kvar i.

"Pappa, titta en monockel!"

Två år var han...:)

Svar på tråden Ur barnamun