Ur barnamun
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Förra veckan skulle jag natta mitt syskonbarn som var jättetrött men ändå ville sova... Vi hade legat i mörkret en stund och han säger sömnigt att ha är varm. Jag lättar på täcket och blåser honom lite i ansiktet. Då viskar han att "ibland när jag är varm så blir jag svalare om jag tänder lampan..." Yeah right!
Ändå ville vara vaken, skulle det ju stå...
Min son, då 5 år var på födelsedagskalas där det serverades prinsesstårta. Många av de andra barnen började genast peta bort marsipanen. - Då sa sonen, mäkta stolt. - Kolla på mig!! Jag äter locket också.
En annan gång hade han varit ute tillsammans med farfar. Vid hemkomst rusade han emot mig, och skrek. - Mamma, mamma jag såg en kronlort!!
(Det han sett var en kronhjort)
Barn är härliga!! Jättekul tråd, tack TS.
Hihi.. jätterolig tråd.. ni kan skriva en bok ihop..hahaha
Jag låg i sängen med min 4 årige lille buspojk, när han plötsligt börjar snyfta och blir ledsen... Mamma jag hade så tråkigt i din mage, jag hade ju inga leksaker och det var alldeles mörkt därinne. Kan vi tända lampan nu??? HAHA
Min brorson, då 2,5 år gammal, kom ut i köket där hans mamma sitter och äter grillade revben. Han utbrister:
- Men mamma, sitter du här och äter dinosaurier?!
underbar tråd!
Har en rolig en som min brorson ( 5 år ) slängde ur sig förra veckan =)
Bror med familj är ute och semestrar varpå den äldste av lillkillarna vill köpa ytterligare en leksak.
Efter en liten pratstund mellan pappa - son där min bror försöker förklara för sin son att pengar inte växer på träd och att han redan har köpt en leksak osv osv. Att det inte går att slänga pengar om sig.
Lillkillen tänker efter en stund varpå han utbrister:
-kungen och tomten har ju alltid pengar!
hihi, ibland skulle man allt vilja veta exakt hur och vad dom tänker på dom små trollen =)
Jo min lille systerson på 5 presenterade mig för hans kompis Mostafa o vice versa. Så sa han "Moster, Mostafa tror inte på Gud - han tror på Allan" --Hahahaha!
Hihi.
Min dotter var 1 år och ett par månader och vi bodde i Stockholm. Ibland klättrade hon upp och såg ut genom fönstret och pussade på rutan med smackande pussljud.
Varför då? Jo, utanför åkte ju en "puss" förbi! (Buss)
Tack !
Ja ibland så kan man skratta högt åt allt som barn spontant slänger ur sig.