Ur barnamun
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Jag arbetar som nanny och har hand om en liten Niklas på 3 år. Vi var på valla fritidsområde och skulle kolla in den lilla minifarmen de har där.. kan kolla in lite höns/tuppar, kaniner och så ett stall. Vi kom dit tidigt så de hade inte öppnat in till hönsen än så vi gick till lekplatsen först. efter en stund utbrister Niklas att
"Men nu MÅSTE de ju ha öppnat till pippelikuna!"
HAHA ibland blir det väl för många ord för stackaren så han blandar friskt:P
Hahahah!
Vilken underbar tråd!
Jobbade på dagis ett tag och oj vad barn säger knäppa saker.
Bästa var en pojke när jag hjälpte honom att klä på sig:
"Nämen... fröken? VARFÖR har du så små bröst!?" -chockad-
Min handledare fick lämna rummet för hon höll på att skratta i´hjäl sig :P
Min systerson när vi möter en mörkhyad kvinna med slöja:
"Moster!! TITTA!! Vilken konstig brunis!!" -pekar-
Då ville jag helst bara sjunka genom jorden!
En kompis dotter tjatade på sin mamma att hon ville ha en lillasyster, men min kompis som fått barn tidigt var inte redo för ett till barn skulle förklara det lite enkelt( tyckte hon) sa att hon var allergisk mot bebisar precis som dotterns pappa var allergisk mot djur. Varpå dottern dagen efter stolt förklarar för alla som vill höra på på dagis att hennes pappa är allergisk mot katter och hundar, fast det kunde ju göra det samma, det var ju värre med mamman som var allergisk mot bebisar.
Haha vilka roliga historier.