Ur barnamun
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Jag arbetar som nanny och har hand om en liten Niklas på 3 år. Vi var på valla fritidsområde och skulle kolla in den lilla minifarmen de har där.. kan kolla in lite höns/tuppar, kaniner och så ett stall. Vi kom dit tidigt så de hade inte öppnat in till hönsen än så vi gick till lekplatsen först. efter en stund utbrister Niklas att
"Men nu MÅSTE de ju ha öppnat till pippelikuna!"
HAHA ibland blir det väl för många ord för stackaren så han blandar friskt:P
Hahahah!
Vilken underbar tråd!
Jobbade på dagis ett tag och oj vad barn säger knäppa saker.
Bästa var en pojke när jag hjälpte honom att klä på sig:
"Nämen... fröken? VARFÖR har du så små bröst!?" -chockad-
Min handledare fick lämna rummet för hon höll på att skratta i´hjäl sig :P
Min systerson när vi möter en mörkhyad kvinna med slöja:
"Moster!! TITTA!! Vilken konstig brunis!!" -pekar-
Då ville jag helst bara sjunka genom jorden!
En kompis dotter tjatade på sin mamma att hon ville ha en lillasyster, men min kompis som fått barn tidigt var inte redo för ett till barn skulle förklara det lite enkelt( tyckte hon) sa att hon var allergisk mot bebisar precis som dotterns pappa var allergisk mot djur. Varpå dottern dagen efter stolt förklarar för alla som vill höra på på dagis att hennes pappa är allergisk mot katter och hundar, fast det kunde ju göra det samma, det var ju värre med mamman som var allergisk mot bebisar.
Haha vilka roliga historier.
Mamma pratar fortfarande om när min bror var liten och de stog i en postkö, framför dem stod en mörhyad man. Då säger min bror "Mamma, har negrer bilar" Varpå mannen vänder sig om och säger med glimten i ögat "Ja det har de". Verkligt cool reaktion. :)
När jag jobbade på en förskola, var det en tre årig flicka som fick ett syskon..Hon ville väldigt gärna få en lillasyster, det var det enda hon pratade om... När jag några dagar senare frågade vad det blev svarar hon glatt...
"Det blev en tjej, (surmulet fortsätter hon) med snopp"
GaaaaHaaaHaaa, guuud vad roligt!!!
(inte for dig kanske...)
Forresten, syrran duschade med sin dotter for en himla massa ar sen, nar dottern sager "Mamma, varfor har du sa langa tuttar?". Syrrans sambo som horde allt bara as-garvade!
Haha, jag sitter och skrattar högt för mig själv åt era historier...
Min bror har ställt till det för mig och min mamma flera gånger..
När han var liten älskade han filmen Ringaren i Notre Dame och såg den om och om igen.. En dag var jag, Lillebror (kanske tre år gammal) mamma, vår farmor och hennes nya man ute och fikade i stan.. Vår plastfarfar har en ganska tydlig "puckel" på ryggen på grund av en sjukdom. När alla hade kommit och satt sig vid bordet med sina brickor utom farmors nya man, ställde sig Lillebror upp på stolen och pekade på Plastfarfar och skrek; "Titta, nu kommer Ringaren!!!" Jag och mamma höll på att dö, men farmor fattade ingenting och plastfarfar hörde inte! Tack och lov för det!
En annan gång var vi och handlade på Willys. Mamma och jag höll på att packa in varorna i bilen medan Lillebror (typ två år) satt kvar i vagnen. Då kom det fram en tant från typ Ukraina eller liknande med huckle runt huvudet och som det saknades ett par tänder på och började prata med Lillebror och säga hur söt han var... Lillebror blir livrädd och skriker JÄTTEHÖGT; MAMMA, MAMMA, HJÄÄÄLP, EN HÄXA"!!!! Gissa om vi åkte därifrån fort?
Min sista historia står min Gudson för (fem år). När hans mormor passade honom för ett tag sedan kom han och bankade på dörren när hon duschade och ville komma in. Mormorn svarade "jag håller på att duscha och jag tror inte att du vill se din mormor naken". Lillkillen står tyst en stund och funderar och säger sedan "Men kom igen mormor, öppna då... Jag lovar att inte skratta"... Haha!
Dom är för sköna!
Min m2b har en underbar systerson som snart blir 5. En gång kom hans mamma på honom med att måla på sig med bläckpenna och sa att så gör man väl inte varpå han svarade lite fundersamt "Men R...... har ju målat på sig" (min m2b har flera tatueringar
En annan gång satt jag och svärmor och pratade om hur fint ordförråd han hade och hur väl han uttryckte sig osv. Så visst, jag erkänner, vi talade om honom i 3:e person fast han satt bredvid oss. När jag vänder mig leende emot honom håller han upp handen i värsta "brud-från-gettot-stil" och säger bestämt till mig "det räcker, det räcker, det räcker!"
En annan gång satt han och m2b och la pussel. Den lille sätter en bit på fel plats och låtsas trycka på den och sneglar pillimariskt på min m2b. M2b säger "nej, det där ser inte riktigt rätt ut va`?". Då säger den lille "R......, jag skojar med dig."
Oh, kom på en grej till. Vi körde förbi ett sådant där vägstånd där de sitter och säljer jordgubbar. Vid ståndet satt en fet gubbe med bar överkropp. Då ropar den lille "Titta, en jordgubbe!" och syftar på gubben, inte bären