• Arwent

Jag vågar inte!

Min sambo önskar sig mer än något annat en secret box som morgongåva.

Men JAG VÅGAR INTE!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 15:44
    Nu har jag bokat en tid. Det blev redan på fredag! Nu behöver jag hjälp med "rekvisita". Ni som gjort en budoirfotografering får gärna tipsa mig. Vad ska jag tänka på?

• Svar på tråden Jag vågar inte!
  • Snuttis2

hej gud va kul att du gör det..
    du kommer inte ångra dig jag hade med mig massa grejer och säkert 15 ombyten och sen diskuterade vi oss fram till ca 6 st men jag har fått för mig att det är ganska många??räkna med ca 4 st
    jag fotades i ett gammalt hotell rum med häftig ljuskrona i taket som finns med på flera bilder...som jag hyrde för två timmar

i bland annat kort och långt nattlinne .mot fönster och vägg..

jag fotades i mera oskyldiga underkläder uppifrån mot vita lakan i sängen och med ljus rosa fuskblad från ikea(finns i olika färger) runt omkring mig...de blev super fina bilder

sen fotades jag i svart korsett liggande i ett fönster med benen upp längst med kanten ..den bilden är as cool....och inte så vulgär som det låter :)

sen lånade jag en cabare hatt från min syster som jag fotades med till svarta underkläder men fokus var på ansiktet..jag höll den snett över ansiktet i lite olika poser..även framför kroppen..

sen fotades mina skor och när jag satte på mig skor..(älskar skor med höga klackar)

några bilder när jag sitter enkelt i en gammal stol med ett champange glas och smuttar......

sen valde jag att fotas i min blivande mans älsklings kalingar som är ett par stora southpark shorts som jag brukar gå i..

sen fotades hon mig i enbart ansiktet och då halva ansiktet enbart mun och haka..när jag biter i ett pärlhalsband och de är superfina..mamma älskar dem :)

men först av allt började vi med hel klädda bilder..jag på sängen stående på knä med händerna i tröjan och jeans på.sen medan jag började dra den över huvudet fotades det frekvent och det blev en supersnygg serie i bilder som ska ligga först i albumet till min kära....så ha på dig snygga vardags kläder (som är du )när du kommer ..men inga underkläder för då får du fula märken på kroppen av ex bh.
    efter det så tog hon bilder av mig bakifrån med jeansen på men utan tröja när jag tittar lite snett bakåt ..de blev också toppen fina ..

vill du ha mer tips så säg till...
    men jag köpte enbart en korsett, blomblad,strumpband champange och jordgubbar- mest för känslan och för att kunna slappna av...

lycka till ...ta med en kompis som får dig att slappna av ..det rek.jag

• Arwent

Det är många som skriver att jag ska ta med mig min syster eller vän.
    Jag är ganska privat av mig och den enda jag skulle vara tillräckligt bekväm med och som skulle kunna få mig att slappna av är min bästa vän, min blivande man. Och han kan jag av förklarliga skäl inte ta med mig. Därför har jag beslutat att jag ska göra detta ensam. Jag tror och hoppas att fotografen är så pass skicklig att hon kan få mig att slappna av. Jag är säker på att jag på fredagkväll är otroligt nöjd och stolt över mig själv. Förhoppningsvis kommer jag bli än mer stolt när jag får se resultatet.

Det glädjer mig mycket att läsa att jag inte är ensam. Och alla goda råd och tips är jag mycket tacksam för. Det är till stor hjälp.

• Arwent

Nu är det gjort!
    Såhär i efterhand inser jag att det var ganska onödigt att vara nervös. Det var verkligen inte alls farligt.
    Det lilla man såg i kameran är jag helnöjd med!
    Nu längtar jag som en tok till nästa veckan när jag ska få se det slutgiltiga resultatet.

• Aeternum

Vad roligt att läsa och få tips!
    Kul att du kände dig nöjd och att det inte var så jobbigt som du trodde. Själv har jag gjort några mindre "modelljobb" och det är verkligen skitkul & absolut ett jobb precis som andra - inte särskilt glamouröst som det ser ut.
    Jag skulle vilja göra en sån här fotning till min m2b - vart hittar man fotograferna? Vart gjorde du din?

Lycka till med allt!

• ElMac

Har en kompis som fotar och hon säger att hon fotat många secrets box på tjejer som inte har en fitesskropp. Sjutton, korten är ju till för en kille/man och han älskar väl kroppen lika mycket oavsett om den är i verklighet eller på bild ;) En duktig fotograf gör att du fort känner dig avslappnad framför kameran

• Fotbollsfru

Tänka sig. TS VILLE göra detta och jag anser mitt råd var rätt. Tråkigt med alla obehagliga påhopp på mig för att jag peppade TS. Jag har väl aldrig sagt att "andra" människor ska göra detta. Eller? Jag sa att jag tyckte TS skulle göra detta eftersom att hon helt enkelt ville. Så ni, som hoppade på mig för att andra människor har upplevt saker som jag aldrig kan tönka mig... till er säger jag: hur vet ni vad jag upplevt? Grattis TS, kul att du vågade.

• Maalina

Arwent; riktigt bra gjort! Modigt att facea din rädsla! ;)

• Arwent
    Aeternum skrev 2009-08-01 09:06:31 följande:
    Vad roligt att läsa och få tips!Kul att du kände dig nöjd och att det inte var så jobbigt som du trodde. Själv har jag gjort några mindre "modelljobb" och det är verkligen skitkul & absolut ett jobb precis som andra - inte särskilt glamouröst som det ser ut.Jag skulle vilja göra en sån här fotning till min m2b - vart hittar man fotograferna? Vart gjorde du din?Lycka till med allt!
    Jag frågade vår fotograf som ska fota oss på bröllopsdagen om hon gjorde "secret box", budoirfotografering. Och det gjorde hon, de flesta fotografer gör det sa hon. Prova att kontakta din lokala fotograf.
  • Arwent
    ElMac skrev 2009-08-01 11:03:39 följande:
    Har en kompis som fotar och hon säger att hon fotat många secrets box på tjejer som inte har en fitesskropp. Sjutton, korten är ju till för en kille/man och han älskar väl kroppen lika mycket oavsett om den är i verklighet eller på bild ;) En duktig fotograf gör att du fort känner dig avslappnad framför kameran
    Det var ju lite det som jag tyckte var jobbigt, att jag inte har den där snygga kroppen längre. Men alltså, jag tyckte att det såg ut som att jag hade värsta kroppen på bilderna.
    Det är ju lite fotografernas jobb att framhäva det bra och dölja det mindre bra...
  • Arwent
    Fotbollsfru skrev 2009-08-01 12:52:21 följande:
    Tänka sig. TS VILLE göra detta och jag anser mitt råd var rätt. Tråkigt med alla obehagliga påhopp på mig för att jag peppade TS. Jag har väl aldrig sagt att "andra" människor ska göra detta. Eller? Jag sa att jag tyckte TS skulle göra detta eftersom att hon helt enkelt ville. Så ni, som hoppade på mig för att andra människor har upplevt saker som jag aldrig kan tönka mig... till er säger jag: hur vet ni vad jag upplevt? Grattis TS, kul att du vågade.
    Tack, dina råd var verkligen bra, bry dig inte om det som skrevs.
  • Arwent
    Maalina skrev 2009-08-01 14:35:12 följande:
    Arwent; riktigt bra gjort! Modigt att facea din rädsla! ;)
    Tack!
  • Arwent

En bild ligger under starka bilder i mitt galleri. Tack alla för stöd och peppning som gjorde att jag vågade göra detta!

• Red Scarlet
    Arwent skrev 2009-08-11 10:50:44 följande:
    En bild ligger under starka bilder i mitt galleri. Tack alla för stöd och peppning som gjorde att jag vågade göra detta!
    WOW är det där du? Det ser ju ut som Victoria Beckham eller någon annan perfekt donna. Din blivande make kommer att bli supernöjd med bilderna!
  • Maalina

Åh, vad vacker den var! Måste kännas bra att du vågade när du ser det fina resultatet! Duktigt jobbat! Din karl kommer att bli så glad!

Arwent skrev 2009-08-11 10:50:44 följande:
  • Emmas syster

Vilken fantastisk bild!
    sensuell och vacker

• Arwent

Ja det är jag, från min bästa sida

Tack!

• lönnsjö

Jättefin bild!! Hur vackert som helst

Svar på tråden Jag vågar inte!