Det är heller inte alldeles säkert att det är meningen att vi JUST NU ("när någon annan tycker") och alltid ska komma över våra egna uppsatta hinder... De kanske finns där just för att vi inte är beredda "mogna" att JUST NU ta hand om orsaken till att vi har de hindren...
Den dagen var och en är mogen... den dagen ska vi ta itu med det som finns hos oss, som ev. begränsar eller faktiskt skyddar oss från något som tidigare varit för stort för att möta!
Det vi SKA lära oss, anser jag, det är att lita på oss själva och vår känsla för oss själva, inte det inlärda uppe i skallen, utan det som är vi, det som sitter i hjärtat och i magen... och med det stärka självkänslan och bygga självrespekten!
Fotbollsfru skrev 2009-07-26 22:44:04 följande:
Nu vet inte jag anledningen till att du inte vågar. Är det kanske att klä av sig och posera framför en främmande människa? Lite lägre självförtroende? Av svaren du fått innan att döma låter det som att det skulle vara våldtäkt på dig själv att göra detta om du inte vågar. Men om du inte anser att du skändar din kropp :-/ tycker jag du ska klä av dig med stolthet. Det viktiga i livet är att komma över sina egna uppsatta hinder.