• Arwent

Jag vågar inte!

Min sambo önskar sig mer än något annat en secret box som morgongåva.

Men JAG VÅGAR INTE!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 15:44
    Nu har jag bokat en tid. Det blev redan på fredag! Nu behöver jag hjälp med "rekvisita". Ni som gjort en budoirfotografering får gärna tipsa mig. Vad ska jag tänka på?

• Svar på tråden Jag vågar inte!
  • mittid

Har uppfattat att trådstartaren inte alls vill diskutera detta!
    Men: Jag vill hålla med i alla fall!! Det kanske är fler än "Arwent" som funderar på detta och läser denna tråd. J D's vinkel är mycket viktig i sammanhanget, tycker jag.

J D skrev 2009-07-27 11:38:52 följande:

Varför göra ngt som man inte vill? Du är väl inte din mans objekt heller! Han kan väl göra en SB själv om han nu tycker att idén är så het.
    Visst ska man jobba på att komma över egna personliga hinder men att utsätta sig själv för den här typen av obehag är knappast ngt som kommer att stärka en som person. Istället kan man faktiskt förlora respekten för sig själv för come on- det handlar om att du ska fotografera dig oerhört lättklädd- hur stärker det dig som subjekt?
  • mittid

Tror du skall vara lite mer ödmjuk inför vad du skriver... Det finns personer som har upplevt saker i livet som du inte ens vill tänka på... och hur andra upplever tex. det vi diskuterar i denna tråd, det har du inte en aning om!

Fotbollsfru skrev 2009-07-26 22:44:04 följande:
    Nu vet inte jag anledningen till att du inte vågar. Är det kanske att klä av sig och posera framför en främmande människa? Lite lägre självförtroende? Av svaren du fått innan att döma låter det som att det skulle vara våldtäkt på dig själv att göra detta om du inte vågar. Men om du inte anser att du skändar din kropp :-/ tycker jag du ska klä av dig med stolthet. Det viktiga i livet är att komma över sina egna uppsatta hinder.
  • mittid

Det är heller inte alldeles säkert att det är meningen att vi JUST NU ("när någon annan tycker") och alltid ska komma över våra egna uppsatta hinder... De kanske finns där just för att vi inte är beredda "mogna" att JUST NU ta hand om orsaken till att vi har de hindren...

Den dagen var och en är mogen... den dagen ska vi ta itu med det som finns hos oss, som ev. begränsar eller faktiskt skyddar oss från något som tidigare varit för stort för att möta!

Det vi SKA lära oss, anser jag, det är att lita på oss själva och vår känsla för oss själva, inte det inlärda uppe i skallen, utan det som är vi, det som sitter i hjärtat och i magen... och med det stärka självkänslan och bygga självrespekten!

Fotbollsfru skrev 2009-07-26 22:44:04 följande:
    Nu vet inte jag anledningen till att du inte vågar. Är det kanske att klä av sig och posera framför en främmande människa? Lite lägre självförtroende? Av svaren du fått innan att döma låter det som att det skulle vara våldtäkt på dig själv att göra detta om du inte vågar. Men om du inte anser att du skändar din kropp :-/ tycker jag du ska klä av dig med stolthet. Det viktiga i livet är att komma över sina egna uppsatta hinder.
  • Arwent

Nu har jag bokat en tid. Det blev redan på fredag! Nu behöver jag hjälp med "rekvisita". Ni som gjort en budoirfotografering får gärna tipsa mig. Vad ska jag tänka på?

• MilosMamma

stay ups, strumpeband, nån lång slöja eller tunt tyg du kan dölja dej bakom, fina naglar så man kan ta närbilder på händerna som kanske ligegr över stayupsen, långt halsband liggandes på ryggen e fint, snygga skor, nån fin ros elelr orkideé klocka`rosblad m.m

Arwent skrev 2009-07-28 16:13:14 följande:
  • lönnsjö

Arwent skrev 2009-07-28 16:13:14 följande:

Åh vad jag känner igen mig i dig Jag har också fött barn, två stycken. Ingen modellkroppmen min m2b älskar mig som jag är och påpekar varje dag att jag är vacker och fin som jag är.

jag gjorde en sådan här fotografering förra veckan. Var ganska nervös men allt släppte när jag träffade fotografen. Hon var toppen!! Hon sa till hur jag skulle stå/sitta/ligga. Det var riktigt roligt

Jag hade med mig två ombyten. Ta med en morgonrock eller filt som du kan byta om under ifall du har mer än ett ombyte. Vi var ute och fotade en del bilder.
    Jag hade en vit spetsnegligé med spetstrosor och sen hade jag mina brudunderkläder. En vanlig spetsbh och spetsboxers. Kände mig fin. Jag köpte till make up och hårstyling men det kan man självklart fixa själv.

Jag tänkte och grubblade länge innan jag bestämde mig för att genomföra det och jag ångrar mig inte ett dugg. Hoppas att du får känna det samma.  Stort lycka till!!

• ConnyD

ta gärna med något som du förknippar med din gubbe. nått som speglar hans hobbys eller intressen. många gånger kan det bli riktigt kul bilder som gubben kommer att gilla extra mycket.

• Emmas syster

jag är inne på Connys spår

golfklubba, hockeyklubba, fiskespö, bärbar dator, fotboll eller ngt som påminner om just hans intresse

Fina underkläder - som DU känner dig fin i, tycker du inte om strumpeband och grejer så skippa det, är det vita bomullstrosor så ta några såna bilder och ta några bilder i det som karln gillar oxå om det inte råkar vara samma

Jag gillar finmaskiga beiga nätstrumpor/strumpbyxor, inte tantiga men skriker inte lika mkt som svarta. Snyggast är ju strumpor men hittar du inte det så funkar det med trosorna utanpå strumpbyxorna. (såg jättefina bilder på det för ett tag sen - ska se om jag hittar)

annars kan du göra en bildsökning på budoir så hittar du massor med fina bilder

• Maalina

Jag beundrar dig för att du vågar! Själv är jag inte alls nöjd med min kropp, men skulle ändå kunna tänka mig att göra en sådan fotografering eftersom jag vet att de professionella fotograferna endast kommer att framhäva ens bästa sidor.. Dessutom är sådana bilder ofta tagna i ganska matt belysning, så det blir lite mer nedtonat... Sedan finns ju alltid retuschering!

Lycka till! ;)

Svar på tråden Jag vågar inte!