• MimmiMama

exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!

får man tycka det är trist?
    av alla grekiska öar som finns väljer hon att åka till den lilla ön dit vi ska på vår smekmånad samtidigt som oss! Varför?
    Det är inte så att hon inte vet att vi ska dit för det vet hon.
    Kan inte hjälpa det men jag tycker det känns astrist...

• Svar på tråden exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!
  • Sonja68

Men gud, fattar hon inte själv hur pinsam hon är?? Hur kan hon bara ens tänka tanken?!
    Hur som helst; Det är HON som gör bort sig och är pinsam, kom ihåg det!

• Vid havet

Håller med helt!!

Sonja68 skrev 2009-06-22 15:10:15 följande:
    Men gud, fattar hon inte själv hur pinsam hon är?? Hur kan hon bara ens tänka tanken?! Hur som helst; Det är HON som gör bort sig och är pinsam, kom ihåg det!
  • Aleta

Vad tycker hennes stackars respektive, kan man ju undra. Vet han om detta? Kanske ska din man prata med båda samtidigt och säga att:
    "Jag vill inte hindra er att resa någonstans, men vi vill helst vara ensamma på vår bröllopsresa så vi undrar om ni kan tänka er ett annat resmål? Vi kan resa någonstans tillsammans i framtiden istället."

• MysanX

Håller med. Prata med henne och fråga varför? Säg att det inte känns så kul MEN om det nu är så så vill ni att hom hålle sig undan er. Även om en ö är liten såkan man alltid undvika andra människor. Gör utflykter, åk in till stan, annan strand mm... Säg klart och tydligt att detta är er smekmånad och ni vill vara ifred.

Aleta skrev 2009-06-25 19:00:28 följande:
    Vad tycker hennes stackars respektive, kan man ju undra. Vet han om detta? Kanske ska din man prata med båda samtidigt och säga att: "Jag vill inte hindra er att resa någonstans, men vi vill helst vara ensamma på vår bröllopsresa så vi undrar om ni kan tänka er ett annat resmål? Vi kan resa någonstans tillsammans i framtiden istället."
  • MimmiMama
    Aleta skrev 2009-06-25 19:00:28 följande:
    Vad tycker hennes stackars respektive, kan man ju undra.
    Han bryr sig inte så mycket om det och säger att vi ska strunta i det. Men jag kan inte hjälpa att det stör mig enormt egentligen fast jag försöker att strunta i det.
    Hoppas att det är fullbokat och att ödet löser det ändå!
    Fattar verkligen inte hur hon tänker!
  • Aleta

Med tanke på hur många olika resmål det finns i världen så måste hon ju ha någon avsikt med att välja just samma som er!
    Men varför?
    Jag förstår att du undrar.
    Jag håller tummarna för att det är fullbokat.

MimmiMama skrev 2009-06-28 23:22:47 följande:
    Han bryr sig inte så mycket om det och säger att vi ska strunta i det. Men jag kan inte hjälpa att det stör mig enormt egentligen fast jag försöker att strunta i det.Hoppas att det är fullbokat och att ödet löser det ändå! Fattar verkligen inte hur hon tänker!
  • MimmiMama
    Aleta skrev 2009-06-29 08:40:59 följande:
    Med tanke på hur många olika resmål det finns i världen så måste hon ju ha någon avsikt med att välja just samma som er!
    Precis! Hon är inte någon som rest alls förut så varför just nu och just dit?!?!Känns som hon vill sabotera...men sambon tror inte det...
  • ario

Ni borde inte ha talat om för någon var ni skulle åka...

så kan det gå...

MimmiMama skrev 2009-06-21 20:23:39 följande:
    får man tycka det är trist?av alla grekiska öar som finns väljer hon att åka till den lilla ön dit vi ska på vår smekmånad samtidigt som oss! Varför?Det är inte så att hon inte vet att vi ska dit för det vet hon.Kan inte hjälpa det men jag tycker det känns astrist...
  • MimmiMama
    ario skrev 2009-06-29 11:40:40 följande:
    Ni borde inte ha talat om för någon var ni skulle åka...
    man lär sig så länge man lever...
    men jag tror inte hon valde resmål med "flit" från början.
    När hon förstått att hon förra helgen tänkte boka dit vi bokat i februari vill hon inte byta resmål vilket vi heller inte kan tvinga henne att göra.
    Men man trodde ju att hon skulle vilja byta när hon fick veta men icke.
  • BMTS

Hmm... jag brukar normalt vara väldigt svartsjuk av mig när det gäller min sambos ex men här tycker jag faktiskt tvärtemot vad de flesta har skrivit. Jag tycker inte att det är någon jättestor grej, ärligt talat. Som du har skrivit så har de varit skilda i 13 år och jag skulle tro att det betyder att de båda har gått vidare. Om ni ska åka till en grekisk ö så är ju chansen stor att det kommer att vara tusentals andra turister där och med andra ord inte jättestor risk att ni stöter ihop. Gör ni det så säg bara "hej" och gå vidare - ni behöver ju knappast umgås med varandra bara för att ni är på samma ort.

Jag tycker inte heller att ni har rätt att "förbjuda" eller ens be henne boka om sin resa - hon lever ju sitt liv och där bestämmer hon själv var hon vill resa på semester. Jag förstår att du tycker det är trist nu men tror ärligt talat inte att det kommer att vara något problem i verkligheten.

• MimmiMama
    BMTS skrev 2009-06-29 13:51:04 följande:
    Hmm... jag brukar normalt vara väldigt svartsjuk av mig när det gäller min sambos ex men här tycker jag faktiskt tvärtemot vad de flesta har skrivit. Jag tycker inte att det är någon jättestor grej, ärligt talat. Som du har skrivit så har de varit skilda i 13 år och jag skulle tro att det betyder att de båda har gått vidare. Om ni ska åka till en grekisk ö så är ju chansen stor att det kommer att vara tusentals andra turister där och med andra ord inte jättestor risk att ni stöter ihop. Gör ni det så säg bara "hej" och gå vidare - ni behöver ju knappast umgås med varandra bara för att ni är på samma ort. Jag tycker inte heller att ni har rätt att "förbjuda" eller ens be henne boka om sin resa - hon lever ju sitt liv och där bestämmer hon själv var hon vill resa på semester. Jag förstår att du tycker det är trist nu men tror ärligt talat inte att det kommer att vara något problem i verkligheten.
    I min logiska hjärna så har du såååååååå rätt
    men ibland tar känslorna över
    Jag blev bara så sjukt trött...vi har inte varit på tu man hand på massor av år och ska nu äntligen åka till Grekland som jag drömt om sen jag var 15
    det kändes bara sååååå sjukt tråkigt att behöva ha exfrun på samma lilla ö inte för att hon kommer att störa oss på något sätt utan det var bara känslan av att vi åkt iväg för att få vara lite "ensamma" vilket jag inser att vi inte kommer vara pga andra turister Jag är övertygad om att vi får en härlig resa i alla fall så detta kommer inte att förstöra vår resa
  • MimmiMama

Ibland har man lite tur....exfrun har ändrat sig och ska inte åka.
    Det känns faktiskt lite skönt att veta att vi inte behöver springa på varandra där nere.
    Dessutom känns det bra att deras gemensamma barn inte lämnas ensamma den veckan utan får vara hos sin mamma som det var uppgjort när vi bokade våran resa i februari.

• delirious

åh vad roligt å höra :)....

MimmiMama skrev 2009-06-29 22:05:28 följande:
    Ibland har man lite tur....exfrun har ändrat sig och ska inte åka.Det känns faktiskt lite skönt att veta att vi inte behöver springa på varandra där nere. Dessutom känns det bra att deras gemensamma barn inte lämnas ensamma den veckan utan får vara hos sin mamma som det var uppgjort när vi bokade våran resa i februari.
  • Leksi

Vad skönt att allting löste sig till det bästa!

• Aleta

Så bra, då kan ni riktigt njuta - utan några orosmoln.

Svar på tråden exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!