• MimmiMama

exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!

får man tycka det är trist?
    av alla grekiska öar som finns väljer hon att åka till den lilla ön dit vi ska på vår smekmånad samtidigt som oss! Varför?
    Det är inte så att hon inte vet att vi ska dit för det vet hon.
    Kan inte hjälpa det men jag tycker det känns astrist...

• Svar på tråden exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!
  • PennyJenny

Eller så har hon bara spetsat in sig på att åka just dit med sin nya kärlek och inte bryr sig om sitt ex och att han är där.

Är hon svartsjuk av sig annars, brukar det vara problem mellan er? Om inte skulle jag inte bry mig så mycket.

• MimmiMama
    PennyJenny skrev 2009-06-21 21:07:46 följande:
    Eller så har hon bara spetsat in sig på att åka just dit med sin nya kärlek och inte bryr sig om sitt ex och att han är där. Är hon svartsjuk av sig annars, brukar det vara problem mellan er? Om inte skulle jag inte bry mig så mycket.
    det brukar vara rätt lugnt annars utom när vi fick barn, hon separerade med sin dåvarande osv
    När hon mår bra är det lugnt.
    I detta fall tror jag hon vill "visa upp" att hon inte bryr sig om att vi gifter oss genom att åka dit med sin nuvarande.
    Jag bryr mig egentligen inte om henne som sådan tycker bara att det är så himla onödigt...
    Vi har inte på semester på tu man hand på typ 10 år. Nu för en gångs skull så skulle vi åka utan våra barn och bara njuta av vår smekmånad (en vecka)
    Inte sjutton vill man då ha exfrun på samma lilla ö!
    Jag har inget emot henne vid vilket tillfälle som helst men just denna vecka ville vi få ha för oss själva!
    Blir såååååååååååå trött...
    Men hon får väl åka dit då, vad kan jag göra åt det?
    Vi får helt enkelt inte bry oss.
    Men om hon hamnar på samma hotell då vete sjutton vad jag gör alltså!
  • Taha

Det är egentligen inte ni som ska behöva byta resmål. Men det kanske är bättre att ni bara inser fakta och gör det. Bättre än att vara irriterad halva resan för att ni kan springa på henne.
    Och för allt i världen, tala inte om för henne vad ni bokat om till.

• möklintabröllop

Gud vad respektlöst av henne.
    Blev riktigt upprörd över hennes beteende. Svårt att säga vad ni ska göra....hon borde verkligen inte åka dig!!!

• linvinter

Din blivande har rätt att ni inte han förbjuda henne, men kanske han kan fråga om det finns möjlighet för henne att välja något annat resemål just denna gången.

• X50S

Kan ni inte senarelägga er resa då? Eller är det för mycket omplanering/för stora kostnader?

• MimmiMama
    X50S skrev 2009-06-22 08:28:30 följande:
    Kan ni inte senarelägga er resa då? Eller är det för mycket omplanering/för stora kostnader?
    allt är planerat in i minsta detalj då vi har egen firma och barnvakt osv
  • delirious

oj oj oj vad jag lider med er...om min m2b:s ex fru hade valt att resa till vårt bröllopsresmål hade jag nog verkligen bara tappat andan...Men som ni skriver vad kan man göra, om det hade hänt mig hade jag först varit tvungen att bearbeta att vi skulle vara på samma resmål och ja jag är väl lite långsint för mitt eget bästa:)...men oavsett om hon åker dit för att retas eller vad hon har för motiv så i slutändan spelar det ju ingen roll...hon åker ju ändå...och ja då gäller det att försöka göra det bästa av det(om ni nu bestämmer er för att åka ändå, vilket jag antar ni gör då det ligger en hel del planering i det)Låt henne inte förstöra detta, ni måste på komma på något sätt att koppla bort henne även om ni stöter på hon...
    Som min m2b brukar säga vad gäller hans ex (som till visso är ute efter att förstöra)"låt henne inte påverka oss, då har hon ju lyckats med det hon var ute efter"...

önskar jag hade något bättre råd men ja om ni åker till samma resmål så känns det som om det inte finns så mycket annat att göra än att acceptera det och försöka låta bli att tänka på henne...
    Lycka till...

• MimmiMama
    delirious skrev 2009-06-22 09:40:02 följande:
    om det hade hänt mig hade jag först varit tvungen att bearbeta att vi skulle vara på samma resmål
    jag bearbetar för fullt!!
    Jag vill inte att detta ska påverka mig men det gör det!
    Jag ÄR besviken och det känns trist.
    Men jag ska försöka ha bearbetat detta klart innan resan blir av och om jag har "tur" var det fullbokat.
    Låter kanske elakt men jag vill verkligen att vi ska få denna vecka ifred.
  • shakynose

Jag tycker inte att det är elakt att vilja vara ifred på bröllopsresan!
    Jag tror att hon vill tävla lite med er, mina föräldrar har en "vän" som gjort såna här grejer lite då och då under mitt liv. T.ex. när vi köpte ny bil, så köpte de en likadan fast med skinnklädsel, när vi åkte på semester åkte de till samma ställe fast bodde på finare hotell, osv.

Om du inte kan boka om resan så tror jag att det bästa du kan göra är att inte bry dig alls!

Svar på tråden exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!