• MimmiMama

exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!

får man tycka det är trist?
    av alla grekiska öar som finns väljer hon att åka till den lilla ön dit vi ska på vår smekmånad samtidigt som oss! Varför?
    Det är inte så att hon inte vet att vi ska dit för det vet hon.
    Kan inte hjälpa det men jag tycker det känns astrist...

• Svar på tråden exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!
  • MimmiMama
    shakynose skrev 2009-06-22 10:15:19 följande:
    Jag tror att hon vill tävla lite med er,
    Åh äntligen en som förstår hur jag menar!
    Det känns helt ärligt att hon vill "förringa" vår bröllopsresa genom att de gör samma resa som en "kul grej".
    Hon har ALDRIG rest på charter förut i hela sitt liv men nu helt plötsligt ska hon göra det och till samma ö som oss, samtidigt!
    Det känns inte som en slump som min blivande make tror!
  • Humlan66

men hallo, har hon inte släppt din man ännu ?? Låter skumt

• MimmiMama
    Humlan66 skrev 2009-06-22 10:23:07 följande:
    men hallo, har hon inte släppt din man ännu ?? Låter skumt
    jo hon har gjort det säger hon sedan långt tillbaka.
    De har varit skilda i typ 13 år.
    Men jag tror vårt giftermål väcker en del känslor även om hon inte vill ha honom tillbaka.
    Det är ganska vanligt. Jag minns när mitt ex fick barn så påverkade det mig och jag ville verkligen inte alls ha honom tillbaka. Men jag fick funderingar om han nu skulle "glömma" sina tidigare barn osv vilket han också gjorde.
    Hon kanske inte gör dessa saker medvetet men jag tror det påverkar henne och därför blir det lite konstiga saker som sägs och görs.
  • Linadesign

Helt befängt av henne tycker jag. Hon gör ju bort sig totalt. Alla som hör talas om detta i hennes bekantskap kommer ju tycka att hon är knäpp som åker till samma ställe som ni. Det är ju helt uppenbart att hon vill sabba er bröllopsresa.

Din man borde fråga henne vad syftet med hennes agerande är. Om hon inte bokat än så kanske hon ångrar sig och väljer nåt annat ställe.

• shakynose
    MimmiMama skrev 2009-06-22 10:18:03 följande:
    Det känns helt ärligt att hon vill "förringa" vår bröllopsresa genom att de gör samma resa som en "kul grej".
    Precis så är det med mina föräldrars vänner! Åhhhh, jag kommer ihåg när pappa bytte jobb och firade med en flaska fin champagne på en knytfest, naturligtvis hade de träffats på systemet och pappa berättade för dem. Vilken dryck tror ni de hade med sig på festen?
    Det var nästan sorgligt...
  • X50S

Hur kom det sig att hon fick reda på att ni skulle åka dit då?

Känner väl igen situationen med min blivandes ex. Fast hon vet att det är kört så förstör hon hellre för tösen sin än låta oss få njuta av något. Så vi undviker att berätta det vi inte måste!

• Nippran

Min m2bs ex i ett nötskal...
    jag skulle välja ett annat resmål, en annan ö, bara för att undvika en massa trassel och för att verkligen kunna slappna av.

Vi har fått undvika att berätta för tösen vilket datum vi gifter oss bara för att förebygga problem som kommer att uppstå. Vi har sagt att vi ska gifta oss till hösten. Risken för oss är att tösen inte får lov att komma, dvs inte kan pga något skäl som mamman lär hitta på.

• Vid havet

Åh gud så hemskt! Jag hade fått slag om det hade varit så här...
    Nu bor hans ex i Australien men vi ska åka på semster till Thailand i januari och möta upp henne där så att barnen får träffa sina föräldrar (ja det är komplicerat) men inte ens då vill vi bo på samma hotell eller ens samma ort utan umgänget får ske veckovis. Skulle vara hur jobbigt som helst av många orsaker även om hon inte är någon häxa, är omgift etc att ses varje dag vid poolen. Tusen gånger värre om det var på smekmånaden!

Låter lite som hon vill (för)störa er semester helt enkelt och låtsas vara oskyldig. Hur vet hon vart ni ska förresten?

Usch!

• MimmiMama
    X50S skrev 2009-06-22 14:10:48 följande:
    Hur kom det sig att hon fick reda på att ni skulle åka dit då?
    tror hon fått höra det från barnen, men även om det bara är en slump i planeringskedet så tycker jag att nu när hon fått veta inte behöver boka just dit!
    Hon har ju en möjlighet att boka ett annat ställe då hon inte bokat ännu! Vi bokade i februari och kan inte boka om utan en massa krångel som jag verkligen inte har tid med nu med tre veckor kvar!
  • X50S

Nej förstår att det är krångel för er. Men tyvärr tror jag inte hon kommer ge sig. Är hon ute efter att förstöra så lär hon inte bry sig om vad ni tycker. Utan snarare ännu hellre boka av den anledningen. Ni kan inte försöka "lura" henne och säga att ni bokat om resan till annat resmål och se om hon byter? Då kanske ni slipper henne?

Svar på tråden exfrun väljer samma resmål som vår smekmånad samtidigt!