• Mrir

Drömmar, planer och hemligheter

*Ni som ska fria men har det som en hemlighet (och kanske håller på att spricka)

*Ni som är redo för förlovning/bröllop men väntar in er blivande

*Ni som vet att ni kanske har ett tag kvar, men ändå drömmer..

Finns ni?

• Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter
  • Florens09

*skratt* blir fortfarande nervös när jag tänker på det.:) Tror också det blir 2011 här. Nästa år känns faktiskt tajt eftersom det händer en del annat då (jubileum i en föreing jag är med i) fast vi har inte riktigt bestämt oss.. Kanske blir det bröllop i Florens också och eftersom vi har en speciell relation till datumet 24/6 då Florens firar sin "stadsdag" med fyrverkerier mm så skulle det isåfall vara trevligt att ha det då. Och då blir det om 1 eller 3 år när det är möjligt att använda rådhuset den dagen.

Först vill jag dock njuta av att vara förlovad ett tag.:) Inte berättat för våra familjer än, hur gjorde ni med det? Nu när vi väntat två veckor känns det som att vi inte bara kan haspla det ur oss på telefon..

• CiaLovesAndreas

Så, nu är en förfrågan skickad till fjällhotellet i Sälen. Så nu är det bara att vänta

• JustMeAndMyLove

Yes idag har jag bestämt mig!
    Så här är det, mitt "frieri" var värdelöst.. Jag hasplade ur mig det mer som ett förslag än en fråga och var så nervös och skakis att jag knappt kunde prata. Hade tänkt tända ljus och laga middag men det GICK bara inte, var för rädd att hon (eftersom vi varit ihop i bara 7 månader) skulle tycka att det var för tidigt och säga nej..

Så Jag tänker göra om det helt enkelt!
    Vi har valt vigselring redan, (de som jag har som användarbilden) och jag vet att hon är aldeles galen i dem. Min tanke är att köpa den utan diamant på och så lägger vi till stenen innan vigseln istället för att köpa dem då!

Så nu blir det till att planera lite, för när jag får min semesterersättning i höst tänker jag åka och köpa ringar ;)

*yeay*

• drömland

Jag är här, vi förlovade oss i maj i år och jag vill gifta mig NU... typ... inväntar min blivande lite, men mest pengarna... Haha. Vi har pratat om att försöka få ihop det till nästa sommar, men det känns ganska svårt att nå dit med endast en inkomst. Vi får se hur det går...

• Philippine

Jag ska ställa frågan nästa vecka! :D
    Har gett upp hoppet om att han ska fråga, och har inget emot att göra det själv. Kvinnor kan! ;)

Restaurangen är bokad, överraskningen fixat (ABC-ask från www.chokladfabriken.com/ ) och jag kan knappast vänta!

När vi flyttade ihop för 4 år sedan beställde jag ett par samboringar i silver (ordet sambo stansat i ringen) hos min kompis guldsmeden. Både jag och sambon är så förtjusta i våra ringar att jag nog inte vill byta till förlovningsring. Än. ;)
    Men kompisen föreslog att hon skulle stansa in 'förlovad' på baksidan... Vad tror ni om det?

Åh, vad jag längtar!

• JustMeAndMyLove

Åh va härligt!! Bra ide också att stansa in förlovad ;)

Ska du fråga inför massa folk på resturangen? Jag drömmer om att göra det men vågar inte eftersom vi är två tjejer.. Sista tillfället man skulle vilja få kommentarer från arga homofober på :/

Philippine skrev 2009-07-09 21:49:35 följande:
    Jag ska ställa frågan nästa vecka! :DHar gett upp hoppet om att han ska fråga, och har inget emot att göra det själv. Kvinnor kan! ;)Restaurangen är bokad, överraskningen fixat (ABC-ask från www.chokladfabriken.com/ ) och jag kan knappast vänta! När vi flyttade ihop för 4 år sedan beställde jag ett par samboringar i silver (ordet sambo stansat i ringen) hos min kompis guldsmeden. Både jag och sambon är så förtjusta i våra ringar att jag nog inte vill byta till förlovningsring. Än. ;)Men kompisen föreslog att hon skulle stansa in 'förlovad' på baksidan... Vad tror ni om det?Åh, vad jag längtar!
  • Florens09

Philippine! Jag tycker att det låter urfint att stansa in "förlovad" i de befintliga ringar ni har om ni tycker så mycket om dem! Så personligt! Fint att ni har er egen grej liksom! Annars kan ni ju spara dem sedan också som minne, fast kanske lite tråkigt att bära som smycke sedan när ni är gifta om det står sambo på dem.:)

• CiaLovesAndreas

Uj, har visst glömt att uppdatera er.
    Nu är planerna att det ska bli bröllop i maj nästa år

• Mrir

Grattis CiaLovesAndreas, ett år går fort Dags att börja med planeringen då?!

Philippine: jag tycker det är väldigt romantiskt att stansa in "förlovad" i de ringar ni har. Varför byta om man trivs.

• CiaLovesAndreas
    Mrir skrev 2009-07-16 15:43:47 följande:
    Grattis CiaLovesAndreas, ett år går fort Dags att börja med planeringen då?! Philippine: jag tycker det är väldigt romantiskt att stansa in "förlovad" i de ringar ni har. Varför byta om man trivs.
    Mmm, och till maj är det ju ca 10 månader
    Japp, nu är vi i full gång. Kyrka och lokal är bokat.

Jag kanske inte får hänga här längre nu när jag inte behöver drömma mer.
  • KatjaB

är rätt ny här på bt.. Tänkte fria till min sambo nästa vecka.. beror lite på när "svärmor" kan ta hand om barnen.
    är inte helt klar med mitt upplägg bara, men tänkte göra en romantisk picknick i en park alldeles i närheten.
    Har köpt ett par atrapp-ringar för att kunna fria som på film, det är ett par visningsringar från en guldsmed som de inte hade till salu längre. Dessa är inte äkta så jag fick dem för 200 kr (det de köper in dem för)

Funderade lite på att ställa en kasse utanför vår lägenhetsdörr med en varm tröja och annat bra att ha-saker när man är ute på picknick, en lapp på där det står "följ mig" och ett snöre som han får följa. I slutet av snöret, som leder till parken är jag med picknickkorg i parken, lite smått o gott att äta och en flaska vin.
    Problemet är bara att någon måste ju plinga på dörren så att han kan öppna, och jag vara kvar i parken, så inte alla saker försvinner. Plus att man måste över en väg, dock inte någon vansinnigt trafikerad sådan.
    Om jag inte har någon som kan hjälpa mig med att plinga på dörren och gå och gömma sig sen, så får jag väl göra det själv för att sedan med picknick-korgen kuta iväg till parken med snöret i släptåg.. fast jag hade ju förstås helst varit snygg, inte svettig och väldigt fräsch där ute på filten

Vad tror ni? Några förslag på hur jag ska göra?

• Mrir

Katja B: välkommen! vilken mysig plan du har. Kan du inte be en granne ringa på dörren? Du kanske kan skicka ett sms "det ringer på dörren" från din mobil, eller låna någon annans om det ska vara en överraskning. Eller skicka ett barn! 6-åringar är faktiska riktigt bra hjälpredor..

Lycka till

• KatjaB
    Mrir skrev 2009-07-18 17:48:56 följande:
    Katja B: välkommen! vilken mysig plan du har. Kan du inte be en granne ringa på dörren? Du kanske kan skicka ett sms "det ringer på dörren" från din mobil, eller låna någon annans om det ska vara en överraskning. Eller skicka ett barn! 6-åringar är faktiska riktigt bra hjälpredor..Lycka till
    tack jo, våra grannar som vi är lite bundis med är bortresta o de andra kan jag förstås fråga.. får ju bara kolla om nån är hemma. Annars måste jag väl ha en backup ifall ingen skulle vara hemma. Men det löser sig väl.
    Men annars är ju ett sms rätt bra idé
  • KatjaB

åh, det blev hur bra som helst med frieriet, och otroligt nog första och enda soliga dagen på en vecka. står i min pres om hur det gick till.. behöver jag tillägga att han sa ja?

Lycka till ni andra som inte friat än

• CiaLovesAndreas
    KatjaB skrev 2009-07-23 22:09:14 följande:
    åh, det blev hur bra som helst med frieriet, och otroligt nog första och enda soliga dagen på en vecka. står i min pres om hur det gick till.. behöver jag tillägga att han sa ja? Lycka till ni andra som inte friat än
    Grattis!!!
  • Mrir

Grattis!!! DEt blev verkligen helt perfekt!

• JustMeAndMyLove

Grattis!
    Gud vad härligt!
    Utfärdar h'r en varningstext:

"Obs: Bröllopstprget är mycket beroendeframkallande och kan framkalla maniskt datasittande, skratt och tårar"

Borde stå på framsidan, haha

;)

KatjaB skrev 2009-07-23 22:09:14 följande:
    åh, det blev hur bra som helst med frieriet, och otroligt nog första och enda soliga dagen på en vecka. står i min pres om hur det gick till.. behöver jag tillägga att han sa ja? Lycka till ni andra som inte friat än
  • grönklänningmedsvartspets

ett allmänt tips vad man kan göra med "överblivna ringar" som det pratats lite om längre upp.. samboringar osv när man förlovar sig.. ta med ringen till en guldsmed och be dem ge ett förslag på hur man kan göra om den till ett hängsmycke som en del av någon design.. min bonussyster (pappas sambos dotter) har ett sånt smycke som är gjort av hennes mammas och pappas vigselringar, som ett minne av hennes pappa som avled i en olycka när hon var en liten. smycket är format som ett hjärta med ringarna fastsatta i kanterna, jättefint!

• KatjaB
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-31 17:39:04 följande:
    Grattis!Gud vad härligt!Utfärdar h'r en varningstext:"Obs: Bröllopstprget är mycket beroendeframkallande och kan framkalla maniskt datasittande, skratt och tårar"Borde stå på framsidan, haha;)
    hehe.. håller med.. tycker jag sitter här för jämnan sen man skaffade inlogg
Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter