• Mrir

Drömmar, planer och hemligheter

*Ni som ska fria men har det som en hemlighet (och kanske håller på att spricka)

*Ni som är redo för förlovning/bröllop men väntar in er blivande

*Ni som vet att ni kanske har ett tag kvar, men ändå drömmer..

Finns ni?

• Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter
  • Florens09

Tjosan, jag är hemligt förlovad (dvs vi har itne berätat för någon än) sedan en vecka tllbaka men har inga planer på bröllop än på ett tag. Med tanke på att jag planerade i ett år för att få till mitt frieri så lär jag bli en bridezilla när det väl blir dags, hehe.. Gud, klarar inte en emotionell pärs till på ett tag.:)

• CiaLovesAndreas

Mrir,
    Men det är väl inte illa! Så fort jag nämner ordet bröllop här hemma så möts jag bara av en suck, så här kommer vi ingenstans.

2011 är ju ändå inte såååå farligt långt bort. Det kommer gå fort ska du se

Florens,
    Grattis till förlovningen!
    Berätta gärna om dina planer inför frieriet, blev nyfiken

• JustMeAndMyLove

Vi har ett bra tag kvar innan vi har råd med ett bröllop, finns en liten glimt hopp om att det sker snart men det vågar jag ingte tro på :)
    Men vi drömmer och planerar och älskar att ligga sena nätter och diskutera allt från blommor till porslin - och det har vi gjort snart 1 år :)
    hehe, så vi finns!

• CiaLovesAndreas
    JustMeAndMyLove skrev 2009-07-02 21:22:36 följande:
    Vi har ett bra tag kvar innan vi har råd med ett bröllop, finns en liten glimt hopp om att det sker snart men det vågar jag ingte tro på :)Men vi drömmer och planerar och älskar att ligga sena nätter och diskutera allt från blommor till porslin - och det har vi gjort snart 1 år :)hehe, så vi finns!
    Åh, vad mysigt! Nu blir jag ju nästan avis. Det är ju precis så jag vill göra. Men jaja, jag får väl fortsätta drömma....
  • CiaLovesAndreas

Åh, måste få berätta!
    Idag fick jag med mannen och titta på vigselring och jag hittade en! Jättefin, vill ha nu!!

Är fortfarande sugen på bröllop nästa sommar. Bara det att "vår" frisör åker iväg och blir borta ett år så då blir jag lite fundersam. Självklart finns det bra frisörer, bara det att han är inom släkten så då får man ju ett hyggligt pris + att han är superduktig
    Pratade med frisören om min längtan och han tyckte att vi skulle slå till i höst. Jag kan säga att jag skulle inte banga. Men det känns inte så troligt att mannen kommer gå med på det. Han har ju inte ens gett klartecken till nästa sommar...

• Florens09

CiaLovesAndreas: Här kommer storyn. Eftersom jag är förälskad i staden Florens och den vackraste plats i värlen i mitt tycke är den gamla bron Ponte Vecchio i solnedgången, med utsikt över floden Arno och Tascanas kullar, så har jag lite drömt att om jag skulle förlova mig så skulle det bli där. När min sambo så frågade om vi inte skulle åka till Florens igen (var där för 3 år sedan) den här sommaren kände jag att det inte var mycket att be för. Om det skulle bli som jag ville ha det så fick jag ta tag i det själv och få det gjort den här sommaren, hehe.

En annan sak som bör nämnas i sammanhanget är att vi skämtat i ett par år om att om min sambo skulle fria till mig någon gång så skulle det säkert bli oromatiskt och praktiskt i icakön med en ring av betong. Inget fel på betong, det var mer en symbol för hans oromantiska ådra.;)

Så, sagt och gjort, jag bestämde mig för att skämta lite samtidigt också och började leta efter betongkonstnärer, smyckedesigners mm som kuned tänkas tillverka ringar i betong för att anspela på detta skämt och HITTADE faktiskt en betongkonstnär som var villig att försöka och SOM hon jobbade. Lyckades få ihop två inte alltför snygga ringar kanske, men som dock blev måttbeställda att passa oss.:)

Och vi for till Florens och jag tog ringarna med och då REGNAR det hela tiden! Tillslut blev det dock en ok dag och jag drog med mig sambon till Ponte Vecchio (vid det här laget har jag haft ett antal humörsvängningar så han ställde upp på varje nyck jag fick, hehe) och frågar om det är ett fint tillfälle nu? Varpå han naturligtvis inte ont ananed svarar att jo, nu är det väl en trevlig stund, fint väder äntligen och så...

Så jag plockar fram ringarna och sedan tar det stopp! Jag får inte fram mer än "jag kalrar det inte" och känner mig löjligt patetisk och skakar av nervositet.. Så sambon som äntligen kopplar, norpar ringarna och går ner på kvä.

Sedan valde vi ut ringar på Ponte Vecchio, det ligger ju ett antal guldbutiker där, och på det här viset har jag alltid en bit av Florens med mig runt fingret också. Hade försökt kolla priser i butikerna där i förväg för att se om vi hade en chans att ha råd med ringar och sparat som en smålänning.:) Visst betalade vi bra mycket mer än vi hade gjort för likadana ringar i Sverige, men det är de värda, utan tvekan!

Så gick det till och nu är jag också ringmärkt.:)

• lillalyckan

Florens09 skrev 2009-07-06 12:33:59 följande:
    CiaLovesAndreas: Här kommer storyn. Eftersom jag är förälskad i staden Florens och den vackraste plats i värlen i mitt tycke är den gamla bron Ponte Vecchio i solnedgången, med utsikt över floden Arno och Tascanas kullar, så har jag lite drömt att om jag skulle förlova mig så skulle det bli där. När min sambo så frågade om vi inte skulle åka till Florens igen (var där för 3 år sedan) den här sommaren kände jag att det inte var mycket att be för. Om det skulle bli som jag ville ha det så fick jag ta tag i det själv och få det gjort den här sommaren, hehe. En annan sak som bör nämnas i sammanhanget är att vi skämtat i ett par år om att om min sambo skulle fria till mig någon gång så skulle det säkert bli oromatiskt och praktiskt i icakön med en ring av betong. Inget fel på betong, det var mer en symbol för hans oromantiska ådra.;)Så, sagt och gjort, jag bestämde mig för att skämta lite samtidigt också och började leta efter betongkonstnärer, smyckedesigners mm som kuned tänkas tillverka ringar i betong för att anspela på detta skämt och HITTADE faktiskt en betongkonstnär som var villig att försöka och SOM hon jobbade. Lyckades få ihop två inte alltför snygga ringar kanske, men som dock blev måttbeställda att passa oss.:)Och vi for till Florens och jag tog ringarna med och då REGNAR det hela tiden! Tillslut blev det dock en ok dag och jag drog med mig sambon till Ponte Vecchio (vid det här laget har jag haft ett antal humörsvängningar så han ställde upp på varje nyck jag fick, hehe) och frågar om det är ett fint tillfälle nu? Varpå han naturligtvis inte ont ananed svarar att jo, nu är det väl en trevlig stund, fint väder äntligen och så... Så jag plockar fram ringarna och sedan tar det stopp! Jag får inte fram mer än "jag kalrar det inte" och känner mig löjligt patetisk och skakar av nervositet.. Så sambon som äntligen kopplar, norpar ringarna och går ner på kvä. Sedan valde vi ut ringar på Ponte Vecchio, det ligger ju ett antal guldbutiker där, och på det här viset har jag alltid en bit av Florens med mig runt fingret också. Hade försökt kolla priser i butikerna där i förväg för att se om vi hade en chans att ha råd med ringar och sparat som en smålänning.:) Visst betalade vi bra mycket mer än vi hade gjort för likadana ringar i Sverige, men det är de värda, utan tvekan!Så gick det till och nu är jag också ringmärkt.:)

ÅÅÅÅ vad mysigt det låter!
    Vet precis hur det är att vara så nervös. När jag skulle fria till min älskling så  kunde jag inte titta på honom, kunde inte på hela dagen för att jag hade dessa planer!

Här är en till som drömmer sig bort. Vi har bestämt 2011 och har börjat spara. Spenderar även för mycket tid härinne

• CiaLovesAndreas

Florens,
    Åh så mysigt och lyckat

Jag drömmer fortfarande om bröllop i höst, men få väk snart ge upp det. Risken är ju att vi inte hinner alls.

• JustMeAndMyLove

Plötsligt kändes de där betongringarna som det mest romantiska jag någonsin hört! Vad häftigt!

Och det där med att vara nervös :P Hittade både saftkannan och smöret i porslinsskåpet när jag hade friat, var så jäkla nervig hela dagen, hahaha

lillalyckan skrev 2009-07-06 13:04:28 följande:

ÅÅÅÅ vad mysigt det låter!Vet precis hur det är att vara så nervös. När jag skulle fria till min älskling så  kunde jag inte titta på honom, kunde inte på hela dagen för att jag hade dessa planer!Här är en till som drömmer sig bort. Vi har bestämt 2011 och har börjat spara. Spenderar även för mycket tid härinne
Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter